Sammuu aina kun vaihdetta vaihtaa pienempään...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Sammuu aina kun vaihdetta vaihtaa pienempään...

Viesti Kirjoittaja patu »

Nyt ois tälläinen vika tullut tonnariin vknlopun aikana. :o

Aina kun tulee alamäkeen ja kerran teki suorallakin, elikkäs näin.... Jarrutan alamäkeen tullessani vaihdan vaihdetta pienempään ja aina kun painan kytkinpolkimen lattiaan tippuu kierrokset alle 500rpm ja kone sammuu siihen, tuota ei tee jos nostaa jalan kaasulta ainoastaan kun vaihtaa vaihdetta....... keskiviikkona lopetti nopeusmitttari työsuhteensa onko noilla kahdella vialla olla jotain tekemistä keskenään vai missä vika vois olla kun muuten käy normaalisti eikä pätki :evil:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Johtuu juuri siitä nopeusmittarin toimimattomuudesta. Korjaus halvimmillaan muutaman euron hammaspyörä nopeusmittarin anturiin. Anturi löytyy vaihdelaatikon takapuolelta vaihteensiirtotangon alapuolelta.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Olen paikallistanut sen anturin miten se lähtee irti siitä.... :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

EDIT: Vastaataanpa nyt oikeaan kysymykseen, eli anturi kiinni muistaakseni yhdellä ruuvilla. Nousee sitten ylös.
Nyt vois tietävämmät korjata.

EDIT2: Muistinpas että tmmöinenkin löytyy maailmalta.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... speedo.htm

En muista enää varmasti, mutta taisi olla tämäkin sellainen "salpamamalli". Eli salpaa ensin ruuvarilla tms milli pari ylös ja sitten nousee sormin. Samalla liitin työntyy auki. Salpa siis liittimen sivussa. Tämä liitin vaan on aika ikävässä paikassa näkemisen kannalta.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Ettei alkaisi arveluttamaan niin cc:n sanoja toistaen:

Moottorin sammumiset johtuvat todellakin nopeussignaalin puuttumisesta.
Sen anturin vieressä on yksi torx-ruuvi (pystysuorassa). Sen anturin ympärille on varmasti kertynyt kuraa joten puhdista sen ympäristö, jottei laatikkoon tipahda kovin reilusti hiekkaa.
Ruuvin irroittamisen jälkeen anturi nousee ylös kohtisuoraan. Älä yritä kierittää anturia irti vaikka se ekalla irroituskerralla tuntuukin helpommin kiertyvän kuin nousevan ylöspäin.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Saakos noita rattaita tohon mistään muualta kuin laittamalla euroja kasan Saabin tiskille?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Purkaamoilta kannattaa kysyä..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Pari vuotta sitten anturiin tuleva ratas maksoi alkuperäisvaraosana noin kymmenen euroa. Eli paljoa ei kannata panostaa purkaamoilta etsimiseen.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Nyt ei sammu välillä nyt sammus lopullisesti..... :lol: :evil:
ei jaksa enään lähteä käyntiin ollenkaan.... Ei pitäis olla vaikutusta tuon nopeusmittarin kanssa, mutta ajattelin nyt kysyä voiko sillä olla kuitenkin jotain yhtenäistä tuon anturivian kanssa,(huomen oisin saanu uuden anturin :twisted: )

Eli homma on tämä toimi ihan moitteettomasti pari päivää ei sammuillut ollenkaan risteyksiin kun antoi kaasua vapaalla hiukan ennenkuin jarrutti ja vaihtoi vaihdetta, ajelin muutamia kilsoja tänään kävin kaupassa, starttasin mutta ei jaksa ei millään ei ees yritä tai yrittää jaksaa melkein käynnistyä mut ei nosta yli 500rpm.... Nyt tais mennä DI paskaks mitä veikkaatte.. :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin