Pitääpä mainita tähän tuossa aiemmin sunnuntai-iltana tapahtunutta. Olimme perheen kanssa tulossa tuolta läheltä Paltamoa manamansalon kautta, lossin jälkeen eräs MyyränBelotin ajeli reipasta 120km/h, pysyttelin vähän matkan päässä samalla vauhdilla, koitti välillä tuo märzu karkailla, mutta eihän se mihkää päässy. Sitten isolle tielle päästessään mursu kiihdytti sen minkä nokivasara (300TD kuitenkin) antoi periksi, tuntui ahdistavalta, joten paukaisin ohi, suht pitkän turvavälin saatuani löysäsin matkanopeuteen, ~110km/h. Hetken päästä mersu oli puskurissa kiinni, eikä lähtenyt ohi kirveelläkään, varmaan 15km päästä uskalsi ohi juuri ennen Vuolijokea, jossa sitten molemmat teki stopin. :)MacTurbo kirjoitti:Tollaisten tilanteiden takia on tuo 2,3T verraton peli maantiellä. Ihan turha ohitettavan lähteä kiihdyttämään :lol:Mertmi kirjoitti:Miksi ihmeessä ei voi antaa toisen mennä ohi? Ja toisaalta, miksi en tajunnut että se toinen lähti kiihdyttämään? Tuollaisessa tilanteessa se ohitettavan kiihdytys on kuitenkin niin odottamatonta, että meni puurot ja vellit sekaisin iteltäkin.
Eikä sitä Tontulla ohittaessa edes välttämättä huomaa, jos toinen kiihdyttää.
Viimekesänä kun tuli koeajettua lankomiehen Lagunaa, jäi ohitus ohituskaistasta huolimatta tekemättä kun ohitettava päätti nostaa nopeutta. Laguna ei kiihtynyt, vaan "hävisi" tojotanropposelle.
Itsehän menin tavallaan härkkimään, mutta jos huomaa etten minä minnekään perästä karkaa, päinvastoin, niin miksi lähteä leikkimään, 2.3T on voimaa.
Toinen tapaus vielä sattui tuossa kotikylää lähestyessä, pösön pikkupaku/tila-auto edellä reipas 115km/h lasissa niin pitkään kunnes rekka tuli perä edellä vastaan. Aina ohituspaikan tullen pösö meni keskiviivan päälle lähtemättä kuitenkaan ohi rekasta, vaikka hyviä paikkoja olisi ollut. Pysyttelin matkan päässä ja odottelin vain ohituskaistan alkua, ohituskaista kun alkoi niin pösö lähti työntämään niin paljon kuin se lousku kulki, lähdin perään rekkaa ohittamaan, puolessa välissä rekkaa pösö lyö hätävilkut päälle, minä löysään, pösö jatkaa matkaa ja ohittaa rekan, mietin hetken että mitä v***ua se meinas, olin kuitenkin rekan vierellä ja vielä ohituskaistaa jäljellä, joten lati tiskiin ja siitä ohi, samalla meni myös pösö ja yllärinä pösön edellä oleva satkukin. Lasissa reilu (kuvittelemasi iso luku) ja vielä jäi reipas 300m ohituskaistaa kun palasin omalle kaistalle. Emäntä uskalti vasta tässä vaiheessa mainita että oli nähnyt nopeuden ja oli meinannut huutaa, nooh, 2.3T on voimaa.
Tämä ei ole tarkoitettu provoksi, vaikka niinkin sen voi käsittää, olen vain laiseni ja siksi ajan saabilla. Pyrin olemaan järkevä, niin liikenteessä kuin muutenkin, mutta kaikkea en voi käsittää, yksi niistä on saabin aliarviointi. :D
-Sami