startti?
startti?
Tyhmä kysymys varmaan mutta mistähän päin starttimoottorin löytää 9000:sta, ettei tarvisi turhaan etsiä, ei osunut silmään kun kurkin konehuoneeseen? Ilmeisesti startissa vikaa kun ei starttaa vaan rele naksuu ja yrittää pyöräyttää mutta ei onnistu, olisko pendix? Ja autohan on -88 automaatti turbo jos sillä on väliä..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Koneen yläosassa imusarjan alla.
Lähtee irti ylä- ja alakautta. Paremmin varmaan alhaalta, varsinkin imusarja kiinnitettynä. Kiinni kahdella pultilla (koko jotain 13-15mm). Toinen pultti kiinnittää myös imusarjan tuen, joten jos alhaalta avaa, kannattaa varoa, ettei tuu naamalle. Akusta tietty piuhat irti, sitten startin päästä. Startissa mutterin alla virtajohto, ohuempi piuha avaimelta nypättävää mallia.
Lähtee irti ylä- ja alakautta. Paremmin varmaan alhaalta, varsinkin imusarja kiinnitettynä. Kiinni kahdella pultilla (koko jotain 13-15mm). Toinen pultti kiinnittää myös imusarjan tuen, joten jos alhaalta avaa, kannattaa varoa, ettei tuu naamalle. Akusta tietty piuhat irti, sitten startin päästä. Startissa mutterin alla virtajohto, ohuempi piuha avaimelta nypättävää mallia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jälleen kerran sellainen paikka ja sellainen mutteri että ei varmasti saa auki
. Voi kun olisikin nosturi niin saisi olla edes hiukan inhimillisemmässä asennossa mutta tuolla alla, vaihdelaatikko rintakehän päällä jne. + ruhtinaallinen työskentelytila ... hermot menee
. Pitääkö tosiaan irroittaa tuo imusarja että saa yhden startin irti.



-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ei se lopulta ole vaikea, kun löytää oikean asennon ja työkalut. Noiden ollessa kohallaan kyse on minuuteista (sisältäen auton noston). En nyt millään muista sopivia värkkejä, mutta ainakin toisen pultin aukasussa parikytsenttinen(?) jatkovarsi oli poikaa... ja räikän kanssa tietysti kummatkin aukasten.Jönsse kirjoitti:Jälleen kerran sellainen paikka ja sellainen mutteri että ei varmasti saa auki. Voi kun olisikin nosturi niin saisi olla edes hiukan inhimillisemmässä asennossa mutta tuolla alla, vaihdelaatikko rintakehän päällä jne. + ruhtinaallinen työskentelytila ... hermot menee
![]()
. Pitääkö tosiaan irroittaa tuo imusarja että saa yhden startin irti.
Ja nyt kun luin tekstisi uudemman kerran, niin hoksaan kertoa, että kohdetta kannattaa lähestyä jalat auton takaosaan päin maaten.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87