Ohjaustehostimen toiminnassa ongelmaa
Ohjaustehostimen toiminnassa ongelmaa
Mikäs mättää kun kylmänä ei oikealle kääntäessä tehostin pelaa.Vähän ajan kuluttua pelaa kuin enkeli...
Whatevermakesyouhappy
Saab 9000 Turbo -86
Saab 9000 Turbo -86
-
- "Saabisti"
-
- "Saabisti"
-
- "Saabisti"
suorita ilmaus ja vaihda neste vasta sen jälkeen jos antaa aihetta.
Nosta etupyörät ilmaan. Avaa säiliön korkki. Tarkista/lisää nestettä.
HUOM. käytä vain SAAB-ohjaustehostinnestettä.
Älä laita moottoria käyntiin. Käännä rattia hitaasti laidasta laitaan ja tarkista nestepinta säiliöstä. Katso kupliiko nestesäiliössä. Jatka kääntelyä, jos kuplii.
Laske etupyörät takasin maahan, käynnistä kone ja anna olla tyhjäkäynnillä. Käännä rattia aluksi, puolelta toiselle rauhallisesti ja maksimissaan niin että pyörät kääntyvät vain 45 astetta.
Sitten kääntelet laidasta laitaan. Älä pidä rattia laidassa, se rasittaa tehostinta.
Onnea huoltoosi
Nosta etupyörät ilmaan. Avaa säiliön korkki. Tarkista/lisää nestettä.
HUOM. käytä vain SAAB-ohjaustehostinnestettä.
Älä laita moottoria käyntiin. Käännä rattia hitaasti laidasta laitaan ja tarkista nestepinta säiliöstä. Katso kupliiko nestesäiliössä. Jatka kääntelyä, jos kuplii.
Laske etupyörät takasin maahan, käynnistä kone ja anna olla tyhjäkäynnillä. Käännä rattia aluksi, puolelta toiselle rauhallisesti ja maksimissaan niin että pyörät kääntyvät vain 45 astetta.
Sitten kääntelet laidasta laitaan. Älä pidä rattia laidassa, se rasittaa tehostinta.
Onnea huoltoosi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
-
- "Saabisti"
Kyllä se vaan on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ pysyä aidossa nesteessä. Tästä on väännetty kättä täälläkin jo ihan riittämiin, aidon puolesta.
Ei ATF:ää ohjaustehostimeen.
Tuo korjaamo ei maksa sun korjauksiasi ja voi laittaa sinne mitä parhaakseen katsovat = mitä varastosta sattuu sillä hetkellä löytyvän.
On ihan jokaisen oma asia miten vehkeensä tuhoaa.
Ei ATF:ää ohjaustehostimeen.
Tuo korjaamo ei maksa sun korjauksiasi ja voi laittaa sinne mitä parhaakseen katsovat = mitä varastosta sattuu sillä hetkellä löytyvän.
On ihan jokaisen oma asia miten vehkeensä tuhoaa.

Jäsen 1124
-
- "Saabisti"
ATF saattaa tuhota tiivisteet. Näin kävi mulla.
Saabin omassa öljyssä on, suunniteltujen tiivisteiden ja stefojen kuntoa ylläpitävää litkua.
Ääääh sanokaas joku viisaampi tuo selkokielellä.
Mulle tuli ATF-seikkailu maksamaan 500 - 600 ecua
Saabin omassa öljyssä on, suunniteltujen tiivisteiden ja stefojen kuntoa ylläpitävää litkua.
Ääääh sanokaas joku viisaampi tuo selkokielellä.
Mulle tuli ATF-seikkailu maksamaan 500 - 600 ecua
Jäsen 1124
Mielipiteitä on hyvä olla, tässäpä kuitenkin perustelut, miksi sinne saattaa livahtaa jotain muutakin:
Laturiremppa tyttöystävän vanhempien pihassa vailla kunnon työkaluja. Onnistun työn tiimellyksessä hajottamaan tehostimen säiliön. "Ai se oli noin heikkoa muovia."
Mistäs pieraistaan Kauhavalla lauantai-iltana saabin tehostinöljyä? Ei sitä oikein tyhjäksikään viitsi jättää, kun sitten porsii pumppu varmasti kotimatkalla. Suoranainen ihme, että tuttavien kautta löytyy purkutonnari, jossa on tehostimen säiliö tallessa.
Siinä sitten itkua pidätellen kaadoin Kauhavan Essolta ostetut ATF:t CC:ni tehostimeen. Mihin kohtaan ilmestyy lätäkkö, kun tiivisteet pettävät?
Laturiremppa tyttöystävän vanhempien pihassa vailla kunnon työkaluja. Onnistun työn tiimellyksessä hajottamaan tehostimen säiliön. "Ai se oli noin heikkoa muovia."
Mistäs pieraistaan Kauhavalla lauantai-iltana saabin tehostinöljyä? Ei sitä oikein tyhjäksikään viitsi jättää, kun sitten porsii pumppu varmasti kotimatkalla. Suoranainen ihme, että tuttavien kautta löytyy purkutonnari, jossa on tehostimen säiliö tallessa.
Siinä sitten itkua pidätellen kaadoin Kauhavan Essolta ostetut ATF:t CC:ni tehostimeen. Mihin kohtaan ilmestyy lätäkkö, kun tiivisteet pettävät?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Saabisti"
Olisit ottanut siitä purkutonnarista saatavat nesteet talteen 
Minä kyllä vaihtaisin ko. nesteet mahdollisimman pian oikeiksi.
ATF pois ja parafiiniliemi tilalle.
Lätäkkö ilmestyy etupään alle, jos ilmestyy. Mulla ilmesty Affeniston varikolle, HRF:n kisojen aikana sateessa. Kirjava oli kuin ---maan kartta.

Minä kyllä vaihtaisin ko. nesteet mahdollisimman pian oikeiksi.
ATF pois ja parafiiniliemi tilalle.

Lätäkkö ilmestyy etupään alle, jos ilmestyy. Mulla ilmesty Affeniston varikolle, HRF:n kisojen aikana sateessa. Kirjava oli kuin ---maan kartta.
Jäsen 1124