
Paras 0-100km/h veto viritetyllä Saabilla
Paras 0-100km/h veto viritetyllä Saabilla
Millaisia 0-100km/h vetoja oletta Saabeilla saaneet? Mikä on virityksien kannalta paras malli? Onko 9-5 mallinen 2.3t hyvä viritettävä? Mikä on 93 vanhemmanmallisen lujin kone ja paljonko näistä on mahdollista saada irti esim speedpartsin osilla. Eikös vanhassa 93 (muistaakseni oranssin värinen kyseinen yksilö) ollut speedpartsin lastu, 3" downpipe ja putki ja jotakin 280 hevosvoimaa näillä muutoksilla? Eli jos kertoisitte mikä on virityksen kannalta paras/kestävin moottori ja millä Saballa saa niitä nopeita 0-100km/h vetäsyjä. Kiitoksia kaikille neuvoista 

Asiasta keskustelu aiemminkin täällä
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... tyvyytt%E4
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... tyvyytt%E4
Haku-toiminto on kätevä !
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=0100
Ja siitä voi mielestäni lähteä, että ylipäätänsä tehokas etuvetoinen auto ja 0-100km/h kiihdytykset mahdollisimman nopeasti, ei todellakaan ole paras yhtälö. Pyörät lyö tyhjää ja vaihdelaatikko ja voimansiirto tykkää hyvää
Saabin koneista varmasti Trionic5 varustettu 2,3l on viri-potentiaaliltaan sieltä paremmasta päästä.
9-5 2,3 on myös hyvä. Tosin itse auto painava, joten jos tota 0-100km/h havittelet niin tuskin paras vaihtoehto.
OG9-3 ensimmäiset mallit olivat vielä varustettu T5 koneella ja ne ovat kestävyydeltään orkkis-osilla hieman uusia T7 koneita parempia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=0100
Ja siitä voi mielestäni lähteä, että ylipäätänsä tehokas etuvetoinen auto ja 0-100km/h kiihdytykset mahdollisimman nopeasti, ei todellakaan ole paras yhtälö. Pyörät lyö tyhjää ja vaihdelaatikko ja voimansiirto tykkää hyvää

Saabin koneista varmasti Trionic5 varustettu 2,3l on viri-potentiaaliltaan sieltä paremmasta päästä.
9-5 2,3 on myös hyvä. Tosin itse auto painava, joten jos tota 0-100km/h havittelet niin tuskin paras vaihtoehto.
OG9-3 ensimmäiset mallit olivat vielä varustettu T5 koneella ja ne ovat kestävyydeltään orkkis-osilla hieman uusia T7 koneita parempia.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Veikkaisin, että Saab Sonett II. Omapaino n. 660kg. Siihen sitten pulttaat V6:n ja tuplaturbot, alle sliksit ja käteen kamelinnahkaiset ajohanskat niin KYLÄ LÄHTEE.Morjenz kirjoitti:Joo katsoin noi jo läpi. Eli mikä malli olisi virityksen/kiihtyvyyden kannalta paras vaihtoehto? OG93?
Oikeasti vaatisi hiukan enemmän taustoja kunnon vastaukseen (budjetti, tavoitteet, auton pääasiallinen käyttötarkoitus jnejne). Ja mikäli tosiaan luit tuon linkin tekstin, niin siellä oltiin aika liikuttavan yksimielisiä siitä, että Saab ei ole oikea valinta 0-100km/h lähetyksiin...Ihan sama minkä turbosaappaan hommaat, et sitä stegeillä saa kiihtymään kuin 6-7 sekunnin pintaan 0-100 välin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tosiaan jos ei mitään sairaita virityksiä meinaa lähteä tekemään niin aika samaan lopputulokseen pääsee millä tahansa Saabilla. Tietty voi hieman vilkuilla teho/paino suhdetta mutta tuossa hommassa on sitten ajat niin paljon muustakin kiinni (renkaat, kuskin ajotaito jne).
Jos sit taas ihan tosissaan meinaat rakennella, niin rajusti viritetty ng900/9-3 jota on kevennetty rajusti on varmasti suht nopea.
Mutta jos tavoite on ajaa niin nopeasti 0-100km/h kuin mahdollista, suuntaisin ehkä katseet muuhun kuin etuvetoiseen autoon...
Jos sit taas ihan tosissaan meinaat rakennella, niin rajusti viritetty ng900/9-3 jota on kevennetty rajusti on varmasti suht nopea.
Mutta jos tavoite on ajaa niin nopeasti 0-100km/h kuin mahdollista, suuntaisin ehkä katseet muuhun kuin etuvetoiseen autoon...

Miksi joku haluaisi kiihdyttää mahdollisimman nopeasti 0-100 km/h? Joku 60-100 tai 80-120 on paljon hyödyllisempi tavallisessa ajossa. Niin ja jos paikaltaan pitää kiihdyttää kelloa vastaan, niin eikö se sitten olis 0-402 m paremminkin joka ratkaisee?
Mutta ehkä panisin rahani likoomaan 9-2X Aeron puolesta. AWD on kuitenkin hyväksi avuksi.
t. Mika
ps. -93 2.3TA 9000 meni 6,96 Gtech-Prolla mitattuna. Sutiiiii.....
Mutta ehkä panisin rahani likoomaan 9-2X Aeron puolesta. AWD on kuitenkin hyväksi avuksi.

t. Mika
ps. -93 2.3TA 9000 meni 6,96 Gtech-Prolla mitattuna. Sutiiiii.....
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Eikö maailmassa enää ole muita saabbeja kuin 9-3:sia, 9-5:sia ja uudempia 9000:sia?
Oikeasti "paras" saappi viritettäyydeltään ja painoltaan taitaa olla og900 T16... Se painaa alle 1300kg, vakiona siinä on 175hv. Lisää tulee, kun otetaan ruuvari käteen ja € pöytään.

Oikeasti "paras" saappi viritettäyydeltään ja painoltaan taitaa olla og900 T16... Se painaa alle 1300kg, vakiona siinä on 175hv. Lisää tulee, kun otetaan ruuvari käteen ja € pöytään.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Pitää vaan osata lähettää, se ulosjoustovara kun ei ole kummoinen. Lievää ravistusta saattaa esiintyäAksu900 kirjoitti:Totta. OG900 tai 99 taittanee 0-100 parhaiten.

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Painaa alle 1300kg, hyi hitto.. Mäkin haluan tommosen T16:n, itsellä ainakin luki omapaino 1440kg vai onko siinä kirjoitusvirheColtti kirjoitti:Eikö maailmassa enää ole muita saabbeja kuin 9-3:sia, 9-5:sia ja uudempia 9000:sia?![]()
Oikeasti "paras" saappi viritettäyydeltään ja painoltaan taitaa olla og900 T16... Se painaa alle 1300kg, vakiona siinä on 175hv. Lisää tulee, kun otetaan ruuvari käteen ja € pöytään.

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Turbo16 kirjoitti:Painaa alle 1300kg, hyi hitto.. Mäkin haluan tommosen T16:n, itsellä ainakin luki omapaino 1440kg vai onko siinä kirjoitusvirheColtti kirjoitti:Eikö maailmassa enää ole muita saabbeja kuin 9-3:sia, 9-5:sia ja uudempia 9000:sia?![]()
Oikeasti "paras" saappi viritettäyydeltään ja painoltaan taitaa olla og900 T16... Se painaa alle 1300kg, vakiona siinä on 175hv. Lisää tulee, kun otetaan ruuvari käteen ja € pöytään.
Mulla Ässässä (5ov) lukee kans omapainona 1300kg.
Taisit katella kokonaispainoa, kyllä se kokonaispaino on jotain 1300kg tietämillä. Onko joku punninnut satkua oikeasti? Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuo omakin painaa nykykunnossa.Turbo16 kirjoitti:tsellä ainakin luki omapaino 1440kg vai onko siinä kirjoitusvirhe
En kyllä ihan usko tuota TeePeen alle 7sek. aikaa vain modatulla APC:lla. Yleisesti muutenkin kannattaa suhtautua aika varauksella kaikkiin käsin kellotettuihin aikoihin. Sekuntti pari heittoa ja nopeutta 15km/h liian vähän mittari- ja parallaksivirheestä johtuen niin kas, auto taittaakin 0-100kmh sen 5,27sek
