ng cab:in katon mahd ongelmat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

ng cab:in katon mahd ongelmat

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Muutama kyssäri tietäjille; lähdössä hakemaan kahta alla mainittua avoautoa , toinen itselle ja toinen kaverille.

Ng 900 cab vm.95 autona, ja turha vaivautua vastaamaan "käytä hakua" :lol:

Myyjän mukaan katto jää joskus paikoilleen ja aina samaan paikkaan juuri kun katon pitäisi lähteä laskeutumaan alas suojan sisään tai kun kattoa laitetaan kiinni niin nousee ja sitten jumittuu. Katto lähtee kuulemma liikkeelle kun ajaa sitä edes takaisin ko.kohdalla.
Eli :?: = moottorivika , mikrokykinvika ?, ja niissä on kuulemma joku "potentio??" jutska ??.eli onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia ja mitä ongelman korjaus maksaa :cry: .


Onko jotain muuta erikoista mitä noissa cab:eissa on heikkoa.....
ruosteet ja muut "normaalit" jutskat kyllä tiedossa.

terv. ei ikinä ng 900:sta omistanut,, vielä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ei tullut vastauksia ......... siispä

Auto tuli ostettua ja ongelmia oli katon kanssa. Auton mukana tulleiden papereiden mukaan katon toisen moottorin ja yhden mikrokytkimen piti oleman rikki.

No etsittiin korjaajia jotka jotain osaavat tai joilla osia .... ei löytynyt.

Siispä paikalliseen merkkiliikkeeseen ja vähänlaisesti oli kokemusta.

No sovittiin että auto saa olla siellä koko viikon ja yksi asentaja muiden töiden lomassa perehtyy oikein kunnolla katon systeemeihin.

Lopputulos :!:
Nyt voin kertoa kaikille ng cab:ien omistajille että ainakin Vaasassa on yksi asentaja sekä korjaamopäällikkö joilta saatte asiantuntevaa apua ongelmiinne !!!

Oma katto tuli kuntoon eikä yhtään uutta osaa tarvittu vaan paljon säätöjä ja ohjelmointia ym... :lol:

Liikehän on saab:in merkkikorjaamo R.Lähdemäki

ps. nyt on cab:bi keli +28 astetta :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hieno homma, pitää heittää reissu Vaasaan jos katto alkaa kenkutella ;)

Olisikos muuten tietoa löytyykö mistään päin Suomea/Ruotsia noita ng-cabbeja romuttamoilta, muutamalle pisteosalle olisi käyttöä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitenkäs tuota kattoa voisi puhdistaa, eli kestääkö jotain mietoa pesuainetta ja esim. pehmeällä sienellä pesua?
Ja onkos tuohon olemassa jokin Saabin oma "kyllästysaine" vai sopiiko jokin muunmerkkinen aine erityisen hyvin Saban kattoon?

Edit: löytyi tuollainen keskustelu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... yll%E4stys
Kuinka suoritatte tuon Renovon käsittelyproseduurin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin