Tuollainen operaatio pitäisi suorittaa. Hanskalokeron olen irrottanut monta kertaa, mutta siihen loppuu tietämys automaatti-ilmastointiin liittyen.
Melko todennäköistä on, että lämmönjakoläppää käyttävä moottori on finaalissa kun rutisee ajoittain ja naksuu koko ajan. Lisäksi hirttää joko kylmälle tai kuumalle, se muovivipu tuskin on rikki kun kuitenkin säätö toimii ajoittain oikeinkin. Kalibroinnilla ei vaikutusta, muuta kun hirveä rutina ko. moottorista.
Mitäs olennaista pitää ottaa huomioon kun tuo moottorin vaihdan? Onko sinne viritetty joku ansa vai selviänkö tyyliin plug-n-play?
ilmastoinnin askelmoottorin vaihto?
Re: ilmastoinnin askelmoottorin vaihto
Hanskalokeron pois ottamalla ja lisäksi sulaketaulun alas tipauttamalla saat näkyviin moottori paketin, jossa säätömoottori on. Samassa paketissa on myös ilmanjako läpän moottori. Irroittamalla kaksi (muistaakseni kaksi, mutta voi olla myös kolme) ruuvia, johtoliittimen ja vaijerilenkin akvaariokotelon puolelta, saat paketin käteesi. Varsinainen läppä on puhallinpakerissa kiinni eli lähtee pois akvaariokotelosta puhaltimen kanssa.tevisu kirjoitti:Tuollainen operaatio pitäisi suorittaa. Hanskalokeron olen irrottanut monta kertaa, mutta siihen loppuu tietämys automaatti-ilmastointiin liittyen.
Melko todennäköistä on, että lämmönjakoläppää käyttävä moottori on finaalissa kun rutisee ajoittain ja naksuu koko ajan. Lisäksi hirttää joko kylmälle tai kuumalle, se muovivipu tuskin on rikki kun kuitenkin säätö toimii ajoittain oikeinkin. Kalibroinnilla ei vaikutusta, muuta kun hirveä rutina ko. moottorista.
Mitäs olennaista pitää ottaa huomioon kun tuo moottorin vaihdan? Onko sinne viritetty joku ansa vai selviänkö tyyliin plug-n-play?
Moottoria en ole sen tarkemmin tutkinut, että sen pois ottamista tuosta paketista en tiedä. Saattaa myös olla jotakin ongelmaa noissa vaijeri systeemeissä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Paketin sijainti
Ei siinä panelin ja moottorien välissä kovin suurta etäisyyttä ole. Tuntee varmasti ACC panelin takaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tulihan tehtyä tuokin. Itseasiassa sain osana tuon hässäkän, jossa oli kiinni se kanavaan menevä anturi ja kaksi askelmoottoria.
Hanskalokero hus hiiteen, ilmaputkia irti ja siihen tyssäsi vaivaton osuus. Moottoriyksikkö ei irtoa jos tuulilasille suunnattu putki on kiinni. Eikä takimmaiseen ruuviin pääse käsiksi. Tämän vuoksia oli pakko ottaa kojetaulun yläosa irti kun muuten ei saanut irrotettua noita osia.
Tämän jälkeen rikkinäinen moottorihässäkkä irti, ilmansekoitinvivun tanko irti moottorin vipuvarresta. Näin toimien ei tarvinut mennä akvaariokotelon puolelle ronkkimaan. Varaosa paikoilleen, kalibrointi ja palikat takaisin paikoilleen. Nyt toimii moitteetta.
Olisihan illan mukavamminkin voinut viettää, mutta piti korjata tuota romua.
Hanskalokero hus hiiteen, ilmaputkia irti ja siihen tyssäsi vaivaton osuus. Moottoriyksikkö ei irtoa jos tuulilasille suunnattu putki on kiinni. Eikä takimmaiseen ruuviin pääse käsiksi. Tämän vuoksia oli pakko ottaa kojetaulun yläosa irti kun muuten ei saanut irrotettua noita osia.
Tämän jälkeen rikkinäinen moottorihässäkkä irti, ilmansekoitinvivun tanko irti moottorin vipuvarresta. Näin toimien ei tarvinut mennä akvaariokotelon puolelle ronkkimaan. Varaosa paikoilleen, kalibrointi ja palikat takaisin paikoilleen. Nyt toimii moitteetta.
Olisihan illan mukavamminkin voinut viettää, mutta piti korjata tuota romua.
Vanhassa 80-lukulaisessa tontussa tuokin on paremmin, moottorit voi vaihtaa yksitellen ja lähtevät irti ilman ilmakanavien irrottamista.tevisu kirjoitti:Moottoriyksikkö ei irtoa jos tuulilasille suunnattu putki on kiinni. Eikä takimmaiseen ruuviin pääse käsiksi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/138_3808_1.JPG
Onnittelut silti onnistuneen asennustuokion johdosta, jos tuli kuntoon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No sepäs mukava tietää...jus kirjoitti: Vanhassa 80-lukulaisessa tontussa tuokin on paremmin, moottorit voi vaihtaa yksitellen ja lähtevät irti ilman ilmakanavien irrottamista.

Juupa juu... toivoisi, että joskus olisi auto, jolla voisi ajella huoletta ilman kaikenlaista pikkuvikaa. Kuten naapurin Hondamies ja kaveri Avensiksensa kanssa. Omapa on tosin valinta - Saabismi.