Sastkun laatikon vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla ainaskin on kolme erilaista. Riippuu ihan, minkä merkkinen paineasetelma on, että mimmonen lanka siihen pitää olla. Karkeesti on jo kaks eri kehän halkaisijaa ja sitten toiset vaatii vaan paksumman langan, kuin toiset.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

...ei vaan mene jakeluun tuo läjäänpuristamisen funktio, jos kytkinakselin nylppää kokonaan pois 8O Mites jos vaihtaa kokonaan uuden asetelman levyineen, painelaakereineen sun muine kilkkeineen, milläs pistät länään paketista otetun paineasetelman :?: Vai onko silloin ainut vaihtoehto viettää laatuaikaa asetelman kynsiä kasaan puristellen yksi kerrallaan?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

V.J.S kirjoitti:Mites jos vaihtaa kokonaan uuden asetelman levyineen, painelaakereineen sun muine kilkkeineen, milläs pistät länään paketista otetun paineasetelman :?: Vai onko silloin ainut vaihtoehto viettää laatuaikaa asetelman kynsiä kasaan puristellen yksi kerrallaan?
Prässillä asetelman keskeltä painaen ja lanka paikoilleen ulkokehälle... sivusta seurasin ko. toimenpidettä...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tevisu kirjoitti: Prässillä asetelman keskeltä painaen ja lanka paikoilleen ulkokehälle... sivusta seurasin ko. toimenpidettä...
Selvispähän sekkii asia, kiitos. Jotain tällaista kyllä jo epäilinkin.

Edelleenkin askarruttaa perimmäinen syy tuolle puristamiselle, eikö se työsylinteri ja painelaakeri muka mahdu paikoilleen ilman? Ilmeisesti ei...Nooh, oppia ikä kaikki, ja hauska välillä painia satkun laatikon kanssa, tonnarin lootajumppaa on tullut harrastettua jo kyllästymiseen asti :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V.J.S kirjoitti:
tevisu kirjoitti: Prässillä asetelman keskeltä painaen ja lanka paikoilleen ulkokehälle... sivusta seurasin ko. toimenpidettä...
Selvispähän sekkii asia, kiitos. Jotain tällaista kyllä jo epäilinkin.

Edelleenkin askarruttaa perimmäinen syy tuolle puristamiselle, eikö se työsylinteri ja painelaakeri muka mahdu paikoilleen ilman? Ilmeisesti ei...Nooh, oppia ikä kaikki, ja hauska välillä painia satkun laatikon kanssa, tonnarin lootajumppaa on tullut harrastettua jo kyllästymiseen asti :roll:
Ei tosiaan mahdu.Pariin otteeseen ilman tarkoituksen mukaista työkalua survonut koko paskan sinne sorkkaraudalla,kirosanoilla ja vasaralla.
Vaikka asetelma oliski puristettu,on tilaa silti melko hintsusti.
Uuden asetelman voi painaa myös ruuvipenkissä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pylväsporakoneen pinolia käyttämällä olen puristanut pari kertaa ja pari kertaa pullotunkilla sopivaan väliin tungettuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

Mä oon käyttänyt jarrulevyn ulosvetäjää ruuvaamalla sen ruuvin väärälle puolelle ja laittamalla väliin sopivan holkin (puretun työsylinterin ja romun painelaakerin).
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Löytyi varaston seinältä roikkumassa n. 6mm paksua teräsvaijeria, sitä tuuppasin paineasetelmaan. Jos käy ahistamaan, niin puristellaan kokoonpanovaiheessa ruuvipenkillä ja laitetaan jotain vähän vielä paksumpaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin