Mietiskelin tuossa että onkohan OG-cabbeihin ollut tarjolla tuommoista etupenkkien taakse tulevaa tuuliverkkoa, joka siis vähentää ilman pyörteilyä ohjaamossa? Nykyään tuommoisia näkyy olevan jo lähes jokaisessa avomallissa, mutta harvemmin vanhoissa. Tosin tuohan ei mikään maailman uusin keksintö ole, että luultavasti tuommoisia on ollut avoihin tarjolla jo silloinkin kun saab sai ekan cabben markkinoille. Mutta miksei saab ole tarjonnut tuommoista lisävarustetta?
Tässähän pitää kohta ostaa kaksi paria sukkahousuja, pari metriä huonekaluputkea ja alkaa askartelemaan
Aika simppeliltähän tuo näyttää, periaatteessa. Näyttäisi tulevan ainakin takaniskatukien alle kiinni noilla metalliläpyköillä, mutta kuinkahan se kiinnitetään tuosta turvavöiden tietämiltä? Olisin kiitollinen jos tuommoisen omistaja voisi laitella jonkinlaisia mittoja. Mikäli tuommoista alkaa väsäämään niin saisihan se olla samoissa mitoissa kuin orggis
Lähinnä kiinnostaa tuon kaaren korkeus ja leveys ylimmässä kohdassa.
Periaatteessa voin niitä halukkaille hankkia kuten G-mies mainitseekin.
og900:een ei moista saa sitten orkkisosana. EBAY:ssa on usein myynnissä uudempiin satkuihin.
Kuvassa on muuten autoni em. varustuksella. Sarjan mukana tulee tapit ja "reiät" kehyksineen. Autoon joutuu poraamaan 8 mm reiän molempien puolien verhoiluun n. 8 cm takaviistoon lampusta. Itse kehittelin siihen siistin kehyksen, joten esteettinen haitta, kun verhoilu on poissa on minimaalinen.
Laite on siistiä työtä, enkä näe oikein kustannustehokkaana vaihtoehtona itse tuohon hintaan askartelemaan. Jos joku kuitenkin haluaa itse askarrella, niin kuvasta pystynee arvioimaan mittasuhteet. Kyseinen laite toimii mainiosti ja vähentää selkeästi viiman vaikutuksia, jopa moottoritie nopeuksilla. Suosittelen.