Viripoksin kanssa väljempää rööriä ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vigge kirjoitti: Jos DI on susi, voit heittää sillä vesilintua, niitä ei paljon korjailla.
Ei sitä kannata mihinkään heittää, sillä siitä saa kätevän kynttilänjalan :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

öljysormi kirjoitti:naksahtaako magneettiventtiiili kun pistät virrat päälle?

jääkö jarruvalot palamaan, koska silloin paineet ei nouse yli peruspaineiden
Pitääpä tarkistaa. Jarruvalojen varotusvalo jää aina päälle kun käynnistää, jarrupoljinta hipaisemalla se sammuu.

Jep tarkistettu: Jarruvalot jää palamaan kun virta on laitettu päälle 8O
Onko se halavatun kytkin jarrupolimessa vai mikä :?:

Lisäystä:

"W" letku irti ja kokeileen. Paineet nousi heti, eli ahdin pelaa.
Mittailin mankkuvenalta jännitteitä tyhjäkäynnillä, keskell tulee n 14 V.
ja molemmat siinä sivuilla 0V maata vasten.
Eli joku pakottaa pysyyn peruspaineilla.. voiko se siis olla jarrupolkimen kytkin? Ei ne valot kuitenkaan ajaessa pala :roll: :?:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pitääpä tarkistaa. Jarruvalojen varotusvalo jää aina päälle kun käynnistää, jarrupoljinta hipaisemalla se sammuu.
Joidenkin Tonnarien ominaisuus, riippuu jarruvalojen kytkennästä. Aiheesta väännettiin tuolla 9000-palstalla ja lopputulos oli että niin pitääkin olla tietyn mallisissa Tonnareissa.

Jos jarrupolkimen kytkin pakottaisi peruspaineille niin cruisekaan ei toimisi, sen tarkoitushan on katkasta cruise jos petaaliin kosketaan.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jussi kirjoitti:Jos jarrupolkimen kytkin pakottaisi peruspaineille niin cruisekaan ei toimisi, sen tarkoitushan on katkasta cruise jos petaaliin kosketaan.
Jep, näinähän se täytyy olla. Mankkuvena pitäs varmaan testata seuraavaks että toimiiko se.

Sitten se kerpeleen sytkäkasetti, käy ja kukkuu muuten hyvin että voisko siinä olla joku käpy että se feikkais nakutusta, pitäs päästä testaan toista sytkäkasettia :?:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eiköhän magneettiventtiilin voi testata ihan akun tai 12V virtalähteen kanssa. Käsittääkseni Trionic ohjaa sitä 0...12V PWM-signaalilla. Saabmaster-sivuilta löytynee joku vinkki mihin karvoihin laittaa sähköä tai täällä joku tietää.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Musti kirjoitti:Älä testaa suoralla 12V:lla. Kärähtää.
Trionic ohjaa magn. venaa sakarapulssilla, jota on vaikea mittailla yleismittarilla.

Musti
Jaahas.. pitää varmaa kaivaa oskilloskooppi esiin je mennä tutkiin mitä siellä näkyy. Joka tapauksessa yleismittari näytti sen vajaa 14V keskimmäiseen napaan ja reunat nollaa. toi 14V on varmaan ko. härvelin käyttis...
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mullahan oli saman tyyppinen ongelma viime kesänä.Ei ahtanu juuri ollenkaan.. Täältä sain neuvon suihkuttaa crctä mankkuvenaan ni johan lähettiin.Oli jumissa.Mut ei se kauaa toiminut joten tilasin kokkolan autopurkaamosta toisen tilalle ja vieläkin pelittää hyvin.Siihen loppu ahtamis ongelmat.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Milli kirjoitti:Mullahan oli saman tyyppinen ongelma viime kesänä.Ei ahtanu juuri ollenkaan.. Täältä sain neuvon suihkuttaa crctä mankkuvenaan ni johan lähettiin.Oli jumissa.Mut ei se kauaa toiminut joten tilasin kokkolan autopurkaamosta toisen tilalle ja vieläkin pelittää hyvin.Siihen loppu ahtamis ongelmat.
Joo pitää tutkia toi. Oisko koko vena sitten maanantaikappale, se kun tuli uus sen maptunin ECU:n mukana.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

no niin

nyt toimii. Se mankkuvena oli kuin olikin syyllinen. Prkl. pitää maptunille valittaa että risan olivat pistäneet. Mittarin neula kohoo mallikkaasti kun ohituskaistalla vähän jalkaa oikasee.. :D
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

JouniCSE kirjoitti:no niin

nyt toimii. Se mankkuvena oli kuin olikin syyllinen. Prkl. pitää maptunille valittaa että risan olivat pistäneet. Mittarin neula kohoo mallikkaasti kun ohituskaistalla vähän jalkaa oikasee.. :D

Joo, mäkin vaihdoin by-pass venttiilin. Jo vain alkoi ahtaa tasaisemmin. Nyt sitten ilmenikin uusi ongelma pienen kaahailun (rajoitusten mukaan tietenkin):

KYTKIN ON ALKANUT LUISTAMAAN!!!! ....eli taitaa mennä kytkinrempaksi. Kenelläkään hyviä ideoita missä voi halavalla tuupata Aeron kytkimen sisään..??
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5tW kirjoitti:
KYTKIN ON ALKANUT LUISTAMAAN!!!! ....eli taitaa mennä kytkinrempaksi. Kenelläkään hyviä ideoita missä voi halavalla tuupata Aeron kytkimen sisään..??
PCS?
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Vigge kirjoitti:
9-5tW kirjoitti:
KYTKIN ON ALKANUT LUISTAMAAN!!!! ....eli taitaa mennä kytkinrempaksi. Kenelläkään hyviä ideoita missä voi halavalla tuupata Aeron kytkimen sisään..??
PCS?
Joo, riku lupas koko hoidon kohtalaisen edullisesti, silti 6-7h työtä. Saa Pete taas hikoilla...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

JouniCSE kirjoitti:no niin

nyt toimii. Se mankkuvena oli kuin olikin syyllinen. Prkl. pitää maptunille valittaa että risan olivat pistäneet. Mittarin neula kohoo mallikkaasti kun ohituskaistalla vähän jalkaa oikasee.. :D
Mihin sulla ahdot nousee maptunin versiolla?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin