Puhallin otti ja sanoi työsopimuksen irti aikansa kituutettuaan. Kumpikos nuista motonetin mottoreista kyseiseen autoon sopii, Siemens vaiko NipponDenso?
Saishan sen tieten selville kun räjäyttäs kojelaudan ja katsois mikä sieltä löytyy mutta auto kun on päivittäisessä ajossa niin ei viittis moneksi päivää jättää sisustaa levälleen.
Paikallinen Aine tarjosi jotain värkkiä niinkin tolkuttomaan hintaan kuin 127e joten jostakin muualta se on osa hommattava. Käytettyähän en sinne ala tukkimaan, pääsee vielä uusimaan homman parin viikon päästä...
Ikävä todeta, mutta en pannut merkille minkä valmistajan puhallin oli kyseessä, kun omani otin pois. Oli hiilet loppu. Sorvautin kollektorin suoraksi ja laitoin uudet hiilet. Tuli muuten hivenen halvemmaksi kuin uuden puhaltimen hankkiminen. Silti... puhaltimen moottori on malliltaan "kiinteä", eli ns. aluslevy, missä moottori on monessa 900:ssa kiinni ruuveilla on tuossa mallissa kiinteä (lue hitsattu) moottorin kuoren kanssa, eli jos käyt ostamassa moottorin, niin osta sellainen missä on se laippa mukana, tai kiinteästi kiinni. Muistaisin että noita malleja on kolme noissa saabeissa. Kaikki puhaltimet käy kokonaisuutena, eli laippa, moottori ja siipipyörä, mutta suosittelisin silti hiilien vaihtoa.