Mä en kehtais lehteen asti kertoa...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
miklaa
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Mikä kiire noilla papereilla ylipäänsä sitten on. Tietysti on joustavaa, että paperit saa odottaessa, mutta jos väärentaminen on noin helppoa, niin vuorokauden odotusaika esim. ei ole kovin kohtuuton, jos kerran on hukannut papereitaan. Olisi tämäkin kauppa ehkä jäänyt totetutumatta tuota odotellessa. Minulle ainakin on yllätys, että koko projekti hoitui tunneissa ja varmaan myyjäkään ei tajunnut tuota mahdollisuutta.

Hyvässä uskossa toimivan ostajan suoja on tosiaan aika hyvä. Kukaan ei kiellä tekemästä hyviä diilejä ja jos itse olisi ostanut hyvän auton halvalla, niin eipä sekään olisi kivaa joutua maksumieheksi petoksissa, joissa viime kädessä on ulkopuolinen petoksen (eli väärennöksen) syntyessä.

Tietysti, jos autoa myydään parkkipaikalla puoleen hintaan, 40 000 mummon markan alennuksella ja vielä käteisellä? niin joku epäilys tässä tulee. Ainakaan minä en saa pankkiautomaatista 6500 euroa ulos tuossa ajassa, kun pankit on kiinni eikä Andylläkään ollut aikoinaan kuin "parikyt donaa päällä, jos mä haluun ostaa jotain"

Toisaalta, jos myyn asuntoani, niin en varmaan luovuta avaimia tuntemattomalle ja häviä vuorokaudeksi ja ihmettele sen jälkeen lehdessä, mihin kaikki stereot ja kodinkoneet hävisivät.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Ahtopaine
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

On se kumma kun auton hakee ulkomailta, niin pitää olla alkuperäinen rekisteriote täydellisenä molempine osineen, sekä joka uitun ainoa lippulappu mukana. Jos yksikin puuttuu, niin et varmasti saa autoa itsellesi rekisteröityä ja kilpiin... varkaalle/huijarille/väärentäjälle kyllä sitten tulostellaan uudet otteet tuosta noin vaan. :evil:
dq kirjoitti:Niin siis tuosta Iltiksen tekstistä siteraatun kommentin mukaan;
"Oikeasti hän oli vienyt sen suoraan katsastusasemalle ja vaihtanut väärennetyin allekirjoituksin itsensä auton omistajaksi, jyväskyläläinen Petri, 27, kertaa viime tiistain tapahtumia."

..saisi kyllä miusta vähän sen kuvan että se luovari tosiaan oli ollut auton mukana.
Noin minäkin alunperin kuvittelin... lehtitietoihin uskominen on tosin kyllä sama kuin uskoisi joulupukkiin tai lähi-idän rauhaan :wink:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep. Tuntuu kovin kummalliselta, että ostajalla oli "juuri sopivasti" 6500€ käteisenä valmiina, aika ja paikka järjestyivät "juuri sopivasti" ja minkäänlainen kiirekään ei ihmetyttänyt. Jos poliisi tekee tehtävänsä, niin varmasti kaikenlainen kännykkäliikenne selvitetään, vaikka eri puhelimista..

Voihan sitä laittaa naisen ostamaan autoa = ei herätä epäilyksiä. Lähdetään vielä sen verran myöhään, että juuri ehtii sopivasti konttorille ennen sulkemisaikaa. Sitten vain vielä kerran uudet luovarit ja kas - auto on päätynyt varkaille. Mutta juh, ei autoa vieraalle.

Tuolle petoksen uhrille oli jäänyt kuitenkin auton toinen avain, millainenhan hirttotuomio siitä olisi tullut, jos olisi mennyt hakemaan autonsa takaisin? Mitähän AKE olisi alkanut väittämään, kun olisi mennyt korjaamaan asiaa; "Te olette antaneet väärennetyn luovutustodistuksen avulla väärään rekisteriotteen varkaalle, korjatkaa olkaa hyvä".
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

miklaa kirjoitti:...eikä Andylläkään ollut aikoinaan kuin "parikyt donaa päällä, jos mä haluun ostaa jotain..."
Andy sanoi haastattelussa seuraavaa:

"Mul on aina kolkytdonaa fyrkkaa mukana, jos mä vaikka löydän jotain, mitä mä diggaan, niin mä voin ostaa sen"

Andy on jälkeenpäin kertonut, että hän oli menossa kitaraostoksille ja siksi hänellä oli nuo rahat mukanaan. Oli sitten piripäissään esitellyt niitä tuossa haastattelussa :wink:

Takaisin tuohon "autokauppaan": ehkä tuo autoaan myymässä ollut kundi toivoi, että olisi saanut auton pyyntihinnan lisäksi tuolta naikkosella bonusmaksun "luonnossa" ja siksi niin auliisti antoi autonsa koeajoon. Vaikka miehistä yleensä sanotaankin, että aivot on jalkojen välissä, niin niin tyhmä ei sentään pidä olla, että antaa autoaan ventovieraalle (ja miksei tutullekaan) koeajettavaksi ilman, että itse hyppäisi seuraksi pelkääjänpaikalle.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Svc kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Mun mielestä hullua tuossa ei ole niinkään auton antaminen koeajoon vaan se, että rekisteriotteen ilmoitusosa on ilmeisesti myös annettu mukaan (tai ollut auton hanskalokerossa?). Ilman sitä nainen tuskin olisi saanut autoa nimiinsä.
Ei tarvitse olla hanskalokerossa tms. "Ostaja" voi tehdä minkä tahansa luovarin, menee sen kanssa katsastusasemalle. Katsastusaseman täti lyö eteen vaan lomakkeen, johon "selvitetään", mitä vanhalle ilmoitusosalle on tapahtunut. Sitten täti tulostaa ihan kiltisti uuden otteen (~10-15e) , jolla tehdään seuraava kauppa.

Kenen auton haluat myydä tänään?
Eipä ne saa antaa katsastusasemalta uutta ilmoitusosaa, muuta kuin sille henkilölle, joka on ajoneuvorekisterin mukainen sen hetkinen omistaja - tällainen "ostaja" tms. ei mitenkään voi olla AR:n mukainen omistaja.
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

petteri75 kirjoitti:Tuolle petoksen uhrille oli jäänyt kuitenkin auton toinen avain, millainenhan hirttotuomio siitä olisi tullut, jos olisi mennyt hakemaan autonsa takaisin?
Rikosnimikeenä todennäköisesti varkaus koska tarkoitus olisi ollut pitää auto eikä vain "lainata" käyttöä varten.
Vastaa Viestiin