Siis missä vika?Järjetöntä rahankäyttöä!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

V.J.S kirjoitti:"Se on pirun harmi, että kaikki jotka tietävät kuinka maata pitäisi johtaa, ajavat joko taksia tai ovat parturi-kampaajia" (pienen pieni lainaus erään 100 vuotiaan herrasmiehen tokaisusta) :)
Näinpä :lol: Yhtään partureita tai taksikuskeja väheksymättä, en mä sitä yhtään paremmin tietäs :wink:

Kuitenkin uskon, että ovat noi kansanedustajat hommansa hoitaneet ihan kohtuullisen hyvin, tietenkin joukkoon mahtuu kaikenlaista tangokuningasta, nyrkkeilijää ja muita oman edun tavoittelijoita, mutta yleisesti ottaen ihan hyvin ovat hommansa hoitaneet.

Opintuki on täysin sopiva tällä hetkellä, tietenkin joitain säädöksiä voitaisiin muuttaa(oppilaitoksesta riippumaton määrä, alle 20-vuotiaana täyttä tukea jne), mutta jos saa ilmasta rahaa 450e/kk on se mielestäni kohtuullisen paljon, ja vielä päälle saa lainata kuukaudessa 300e lähes nollakorkosta lainaa.
Asumistuen pitäisi mennä paikkakuntakohtaisen hintaindeksin mukaan, koska esim. Vaasassa toi opintotuen ilmainen osa riittää hyvin asumiseen, Helsingissä menee koko tuki, ja mahdollisesti enemmänkin.

Myös tulorajoja tulis muuttaa selvästi ylöspäin.
Silloin jokaisella on mahdollisuus tehdä töitä saavuttaakseen haluamansa elintason.
Tietenkin opintotuen saaminen edellyttäisi edelleenkin opintojen etenemistä :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kuinka monella nurisijalla on mitään hajua mitä eduskuntavaalikampanja maksaa ja teettää? Siinä saa syödä samaa safkaa opiskelijan kanssa koko ensimmäisen kauden, että saa kampanjan budjetit maksettua. Miettikää sitten sen lisäksi vielä niitä, jotka jää rannalle ruikuttamaan. Keski-Suomen vaalipiiristä eräskin rouva käytti tiettävästi 80e edelliseen kampanjaan, eikä päässyt läpi, saa käydä aika ahkerasti sienimetällä, että saa nuokin velat maksettua.

Palkkojenhan pitää ollakin kohdallaan. Eihän sinne kukaan muuten haluaisi? Sitä paitsi jos palkka on niin kovin olematon, niin saattaisi tulla kiusaus muuttaa mielipidettään parhaiten maksavan suuntaan. Sitä paitsi: Jokainen nurisija voi itse ryhtyä kansanedustajaksi...tai ainakin yrittää.

Kuten kimmop tuossa aikasemmin totesi, niin ei ne tuntipalkat kovin huikeiksi nouse ja lomatkin on kyllä hyvin ansaittuja.

Kummallista miten opiskelijat jaksaa aina ruikuttaa opintotuista. Missä muussa valtiossa on opiskelijalla yhtä hyvät oltavat? Jyväskylä mahtaa olla yksi Suomen kalleimmista kaupunki jos otetaan asumiskustannukset ja yleinen palkkataso huomioon. Suurkaupungin hinnat, mutta maaseudun palkat. Silti täältäkin on joka vuosi valmistunut uusia ammattilaisia leveämmän leivän ääreen ilman isileasingia. Itse opiskeluaikana valitin isälleni kuinka on ikävää ajaa vanhalla Saabin paskalle, mihin isäni totesi:"Niin, opiskeluaikana se on vähän semmoista". Köyhyydestä se sinnikkyys ja kekseliäisyys nousee! ;)

Kärsikää! Saatte kirkkaamman kruunun!
:lol: :lol: :lol: :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Firon
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Firon »

Mitäpäs sitä toisten palkkoja kadehtimaan? Eihän kukaan ole estänyt tai estä edelleenkään vaikka hakemasta valtsikaan tjms ja sitten aikanaan eduskuntaan?

Elämä on täynnä valintoja. Tokihan ottaisin lisää liksaa jos annettais :)

Firon
VVV
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja VVV »

Henkka #2283 kirjoitti:"Kuunteele miinua, kuunteeleen siinua, ääni kun on, nyt...."
Offtopic, mutta silti: "... kansanradion!" Tuo ärsyttävä renkutus on palanut ikuisiksi ajoiksi meikäläisen mieleen. Nimim. usein mummolassa käynyt :lol:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

VVV kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:"Kuunteele miinua, kuunteeleen siinua, ääni kun on, nyt...."
Offtopic, mutta silti: "... kansanradion!" Tuo ärsyttävä renkutus on palanut ikuisiksi ajoiksi meikäläisen mieleen. Nimim. usein mummolassa käynyt :lol:
:lol:

Huomenna taas, Samassa lepakko paikassa, Samaan lepakko aikaan (Batman tm), kahentoista jälkeen :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Itseäni ei vaan jotenkin jaksa kiinnostaa. Nostakoot vaikka lisää palkkojaan. Minä pyrin itse nostamaan omiani ja olen tyytyväinen, jos onnistun siinä. Jos jään palkkakuoppaan syytän siitä itseäni.
STCF #3
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

kimmop kirjoitti: Olisin toisaalta voinut jäädä vaikka nuoreksi eläkeläiseksikin
Annatko vinkkejä miten tuo onnistuisi.
Minä voisin jäädä eläkkeelle , jos terveydentilani olisi sama kuin nyt. :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

moksu kirjoitti:
kimmop kirjoitti: Olisin toisaalta voinut jäädä vaikka nuoreksi eläkeläiseksikin
Annatko vinkkejä miten tuo onnistuisi.
Minä voisin jäädä eläkkeelle , jos terveydentilani olisi sama kuin nyt. :D
No enpä kyllä tarkkaan ottaen tiedä miten toi toimii mutta onhan olemassa tämä eräs etninen kansanryhmä, joiden parissa noita on enemmänkin. Huhu kertoo että niillä on tietyt lääkärit jotka kirjoittelee paperit kuntoon :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vastaa Viestiin