Hannalle; uuden Saabin hankinta
kiitos jälleen kerran CDTA:lle, on ollu mukana useamman päivän suurena apuna, myrkkyykään ei tietysti sovi unohtaa + muu foorumin ulkopuolinen talkooapu
eihän kaikki voi tietysti mennä putkeensa, uudesta ostokista oli vetaritunnelit molemminpuolin happamat, oli "laitettu" eli ratsupaikkailtu vaan.
kolaritomaatti pistää purkamistaan mahollisimman paljon hanttiin.
JuAn oli tulossa talkooavuks mutta loppujenlopuks joutukin sit laittelemaan omaa autoaan ku matkalle jäi. Yritys oli ainaki kova ja mistäs sitä tuommosia ikinä tietää.
Huomenna on ainakin lepopäivä tästä projektista (myrkky muistaa kans)
ketään tuskin hirveesti kiinnosti mut enivei
eihän kaikki voi tietysti mennä putkeensa, uudesta ostokista oli vetaritunnelit molemminpuolin happamat, oli "laitettu" eli ratsupaikkailtu vaan.
kolaritomaatti pistää purkamistaan mahollisimman paljon hanttiin.
JuAn oli tulossa talkooavuks mutta loppujenlopuks joutukin sit laittelemaan omaa autoaan ku matkalle jäi. Yritys oli ainaki kova ja mistäs sitä tuommosia ikinä tietää.
Huomenna on ainakin lepopäivä tästä projektista (myrkky muistaa kans)
ketään tuskin hirveesti kiinnosti mut enivei
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Hih, no sitä sattuu aina välil, no ensimmäinen kerta ku mikään saabi jätti tielle, mut oma moka... No oppipahan taas jotain uuttasaab87 kirjoitti:JuAn oli tulossa talkooavuks mutta loppujenlopuks joutukin sit laittelemaan omaa autoaan ku matkalle jäi. Yritys oli ainaki kova ja mistäs sitä tuommosia ikinä tietää.


900 GL 3D -83
Pääsit sit kotia takas jollain ilveellä..?JuAn kirjoitti: No pitää katsella sit taas ku seuraavat vapaat alkaa, jos sillon on viel tekemistä ni tuun sit, jos toi auto suostuu tulee niinkin kauas...
Kyl tuossa tekniikanvaihdossa näemmä tuota tekemistä riittää minunkin mielestä yllättävän paljon, vaik olevinaan satkuista jotain tiedänkin. Ei sit tullu mieleen että noissa uudemmissa on johtosatsi ruiskun osalta tehty hiukka eritapaan kuin vanhemmissa.. eli kaikki kulkee sieltä etukautta johtosatsiin integroituna, eikä laturin vieressä olekkaan pistoketta josta irtoaa kaikki ruiskulle oleellinen(ja tulokas on tietty mahd.riisuttu kaasarimalli).
Pistettiin sitten se minun valkoinen purkusatku teuraaksi koskapa halusin tietentahtoen säästää Hannan kolaroidun satkun johtosarjan pilkkomattomana.. on meinaan sellainen harvinaisuus jossa on kaikki mahd. optiot valmiina elikkäs sen sata tyhjää pistoketta jokapuolella autoa melkein kaikelle mahdolliselle ja mahdottomalle.
Nyt perjantaina pidetään lepopäivä rempan osalta, käyn vain hieman siivoilemassa työkaluja tallilta.. pakko tässä toipilaana keretä levätä välillä kun eräänä päivänä tuli rehkittyä hieman liikaa ja melkein hankittua uusi sydänkohtaus alle 2 viikkoa edellisestä.
Lauantaina porukkaa tulee jos tulee, jollei niin minä puran hissukseen kolarisatkusta sisustan nippeleitä yms. kevyttä hommaa ja onhan mulla se paikkaväripullo fixipensseleineen paikallisesta maalikaupasta liki "talkoohintaan" saatuna jolla fiksailla tätä uutta ajokintekelettä.
Kummiskin jos porukkaa on tulossa VKL aikana, niin ilmoitelkaa minulle koskapa (purettava)projekti on minun tallilla(ja tämä hitsattava tulokas naapuritallilla). Puh. 040-5427533 ja jos en vastaa, niin heittäkää txt-viestiä.
Edit: Ja arvatkaas muuten, ketä v*tuttaa aikas suunnattomasti se, että vaikka rönysin auton alla ja tunnustelin vetaritunneleita.. (hyvälle tuntuivat) ja olivat silti mädät. Tekis mieli hakata päätä seinään mut kun se nyt taas ei ainakaan yhtään nopeuttaisi Hannan ajokin valmistumista, niin jätettäköön se ajankohtaan jolloin ajokki on jo valmistunut.

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No yrittelin ensin saada tosiaan sitä traileria, yks korjaamon äijä sano, et voi sen hinata, ku laittaa käyntiin ni jarrut toimii, no aika hyvä se on käyntiin laittaa sattuneesta syystä, kun eihän sil vesipumpul mitään tekis... No toisen korjaamon pitäjä ei suostunu ottaa niin painavaa autoa traileriin ja tokas loppuun et tuol merkkikorjaamossahan ne niitä hihnoja vaihtaa ja laittelee... No en sit olis tuonukkaan korjattavaks...Myrkky kirjoitti:Pääsit sit kotia takas jollain ilveellä..?
Sit ei oikein innostanu pyytää hinausautoakaan vakuutuksen piikkiin, ku ne vakuutusyhtiöstä sano et vievät sen savonlinnaan korjattavaks, ku lähin merkkikorjaamo on siel, ei helvetti... No ei siinä sit mikä, meidän vanha uskollinen noppa sai näyttää suunnan ja vauhdin... Ja se tosiaan näytti suunnan, välil piti laittaa kyl autoon virrat päälle ja katsoo ku mittari näytti vajaata yhdeksääkymppiä, vähän pelotti siel narun pääs, ku ei oikein ratti kääntyny eikä ne jarrut toiminu sen enempää...

Keräilin sit iltapäiväl ympäri imatraa osia liikkeistä siihen, hihnapyörät merkkiliikkeestä ja sit olis hihnankin saanu sillee, et ne olis käyny sen hakee lappeenrannasta, mut sit onneks yhdestä autotarvikemyymälästä löyty kaks milliä lyhyempi hihna ku mitä edellinen, et sen varmaan pitäis istua sinne ihan hyvi... No huominen näyttää...

900 GL 3D -83
Ei se aina suju.. jos oli vastoinkäymisiä sinullakin, niin on niitä riittänyt tuossa Hannan autoprojektissakin.. ja jotkut imbesillit vielä väittää että eihän niissä saapeissa mikään muutu kuin korimallin muuttuessa..JuAn kirjoitti:..

No, hyvä kun pääsit ehjänä kotia, toivotaan että hihnan säätövara riittää. Toivotaan myös että Hannan autojen kanssa ei tule enää lisää vastoinkäymisiä.. meinaan tänään palo ekaa kertaa käämit mulla koko projektin aikana(vaikkakin olen kyllä luonnostaankin aika tulisieluinen, mut vaivoin saanu itteni hillittyä tähän asti) ja sit ne p*rkeleen pultit muuten aukes(vaikka lääkäri kielsi kiihtymisen ja riehumisen)..

Nyt jo hymyilyttää, muutama tunti sitten vielä piti kirota siten että luujauho hampaista pölisi..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
no eipä. ja yritäppä saaha tuo ikiliikkuja sit pitää taukoa. sahanpuru pöläji ku kaks puupäätä kolajaa vastakkain. ei onneks hyvi vaikeeta. ja oon muute onneks viisastunu tännii projektin aikana. osaan jo suurinpiirtein tarkistaa auton kunnon jos tarvii uutta ostokkia joskus harkitaMyrkky kirjoitti:Ei se aina suju.. jos oli vastoinkäymisiä sinullakin, niin on niitä riittänyt tuossa Hannan autoprojektissakin.. ja jotkut imbesillit vielä väittää että eihän niissä saapeissa mikään muutu kuin korimallin muuttuessa..JuAn kirjoitti:..![]()
No, hyvä kun pääsit ehjänä kotia, toivotaan että hihnan säätövara riittää. Toivotaan myös että Hannan autojen kanssa ei tule enää lisää vastoinkäymisiä.. meinaan tänään palo ekaa kertaa käämit mulla koko projektin aikana(vaikkakin olen kyllä luonnostaankin aika tulisieluinen, mut vaivoin saanu itteni hillittyä tähän asti) ja sit ne p*rkeleen pultit muuten aukes(vaikka lääkäri kielsi kiihtymisen ja riehumisen)..
Nyt jo hymyilyttää, muutama tunti sitten vielä piti kirota siten että luujauho hampaista pölisi..

Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Just ni, älä luota autokorjaamonpitäjään tai hänen autoa myyvään ukkiinsa kun kysytään vetaritunneleista. Älä myöskään tutki niitä pelkästään altapäin niinkuin minä tein, vaan ota vähintään rengasrauta ja junttaa voimalla moneen kohtaan tunnelia yläpuolelta.saab87 kirjoitti:ja oon muute onneks viisastunu tännii projektin aikana. osaan jo suurinpiirtein tarkistaa auton kunnon jos tarvii uutta ostokkia joskus harkita
Tekis muuten hieman mieli mainostaa kyseistä korjaamoa.. kun kuulemma pitäs olla hyvät vetaritunnelit kun on korjattu.. niin olikin, hitsaamalla ohutta peltiä(joka oli ruostunut puhki) puhkiruostuneen päälle putsailematta entisiä paskoja alta. Ehkä saatan hieman vihjatakkin asiasta, jahka käyn hakemassa toisen kauppaan kuuluneen auton samaiselta korjaamolta.. paree vaan ois kun joku syöttäs mulle omenan kokoisen diapamin ennen kun sille pajalle menen.

Viimeksi muokannut Myrkky, To Heinä 27, 2006 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No joo, tuo tän päivänen oma suoritus voidaan laskea siihen, et mitä opitaan näistä nyky autoista ja niiden huoltoväleistä... Ku se ensimmäinen tehtaalla asennettu hihna pyörineen siis kestää 110 tuhatta ja sit seuraavan vaihtoväli on toi 100 tuhatta, ni meikä ajatteli et meneehän se toinenkin sen 110 tuhat, et vaihtaa vasta 220 tuhannen kohdil, mut se ei sit kestäny ihan siihen asti... Et hyvin ne ruotsalaiset on laskenu sen, et voi laittaa huonommat laakerit varaosiin ku mitä ensiasennukseen....
Se ei edes varoitellu mitään ja sit vaan tuntu ku nykäs, ajattelin et kone sammuu, mut sit alko vetää ihan normaalisti ja vähän matkan päästä kuulu ku räsähti ja valoja oli kojelaudas ku joulukuuses, ei muuta ku parkkiin ja pelti auki... mustaa savua ja kumijauhoa koko konehuone täys... Tuli vähän orpo olo...
Ja meikähän on ja tunnetusti hyvä hermoinen kaveri, et en siinä yhtään kiroillu edes, katselin siinä sivulla aukeavaa vilja peltoa ja sen aaltoja auringon paisteessa ja lauleskelin karjalaisten laulua, ku kerta karjalassa ollaan ja siunailin maailman ihanuutta...
Sit siihen paikalle työntää joku maantienlaitojen perkaaja murskain ulisten ja miltei saabiin sisälle, ku yrittää uhitella pois edestä... nousin autosta ja marssin traktorin ovelle ja totesin, et en muute siirrä, se ei toimi... kaveri katso monttu auki ja sano, et ei se mitä, kiers auton ja jatko matkaa...
Ja eiköhän se Hannan auto projektikin etene... Mut muistahan tosiaan kestää rauhallisena, ni kestät terveiden kirjois...

Ja meikähän on ja tunnetusti hyvä hermoinen kaveri, et en siinä yhtään kiroillu edes, katselin siinä sivulla aukeavaa vilja peltoa ja sen aaltoja auringon paisteessa ja lauleskelin karjalaisten laulua, ku kerta karjalassa ollaan ja siunailin maailman ihanuutta...
Sit siihen paikalle työntää joku maantienlaitojen perkaaja murskain ulisten ja miltei saabiin sisälle, ku yrittää uhitella pois edestä... nousin autosta ja marssin traktorin ovelle ja totesin, et en muute siirrä, se ei toimi... kaveri katso monttu auki ja sano, et ei se mitä, kiers auton ja jatko matkaa...
Ja eiköhän se Hannan auto projektikin etene... Mut muistahan tosiaan kestää rauhallisena, ni kestät terveiden kirjois...

Viimeksi muokannut JuAn, To Heinä 27, 2006 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 GL 3D -83
Kyllä hattua nostan, jos et ainoatakaan voimasanaa viljellyt.. josta näin offtopikkina tulikin mieleen entinen naapuri, joka kommentoi "voihan pilikka kun sattu pien vahinko" kun motoon tai ajokoneeseen(en ole varma) tuli 30tmk:n remontti.. siitä lähtien se muuten on tunnettu kylillä nimellä "pilikka" se kaveri..JuAn kirjoitti:
Ja meikähän on ja tunnetusti hyvä hermoinen kaveri, et en siinä yhtään kiroillu edes, katselin siinä sivulla aukeavaa vilja peltoa ja sen aaltoja auringon paisteessa ja lauleskelin karjalaisten laulua, ku kerta karjalassa ollaan ja siunailin maailman ihanuutta...

Eteneehän se, hitaasti mutta varmasti.. ja meikän stressiä lievästi ilmaistuna helpotti kun älysin, että se auto ei tarvitsekkaan olla ajossa viimeistään maanantaina, vaan vasta parin viikon päästä...Ja eiköhän se projekti Hannan auto projektikin etene... Mut muistahan tosiaan kestää rauhallisena, ni kestät terveiden kirjois...

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No enhän mie tosiaan siin kahdessa ja puolessa tunnis ehtiny yhtään lämmetä viel, ei ollu edes juomista autos, tyhjäpullo telinees pahentaas janoa ja nälkäkin tuo alko olee, ku oli tarkoitus syödä jotain vasta tolosenmäessä, no tulipahan puhuttua yhtenä aamuna enemmän puhelimes, ku mitä normaalisti kuukaudes... 

900 GL 3D -83
Siel oli hitsari hommissa kun kävin kattomassa viel illalla, mut nyt hyvät yöt sinulle ja kaikille muillekkin.saab87 kirjoitti:mites ne vetarin tunnelit?
Viimeksi muokannut Myrkky, Pe Elo 04, 2006 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Hitsari oli hitsannu toisen puolen vetaritunnelin valmiiksi, mut sit sille oli juolahtanu mieleen ettei oo nähny reiluun viikkoon kertaakaan vauvaansa hereillä kun yösyöttöjen aikaan ja oli lähteny kotiaan. Panostaa tän illan perheeseensä ja hitsaa toisen puolen huomenna.saab87 kirjoitti:myrkky hei, mitenkäs homma ny jatkuu?
Eilen nukkumista yrittäessäni punkassa pyöriessäni mietin ja mietin että millä *keleellä se vaijeri lähtee irti siitä laatikosta.. pohdin aikani ja kävin tänään irrottamassa sen vaijerin, siinä meni puoli minuuttia.
Purin kolarisatkun sisustan muppelon avustuksella pois ja sieltähän paljastui.. vaikka mitä, nimittäin ois ollu parin vuoden sisään mittava hitsausurakka edessä siinäkin kulkineessa.
Keräilin työkalut paikoilleen ja pistin pajan kiinni tältä päivältä.. lataillaan omia akkuja välillä.
Huomen voisitte Hanna isäs kanssa vaik tullakkin tänne, nostettas se pannu pois keulilta, irrotettas tankki ja bensalinjat sekä tyrkättäs se romu pihalle seisomaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)