Mazda -kiertue
Mazda -kiertue
Vaikka näistä koeajoraporteista onkin nuristu hieman on pakko avata sanaista arkkua, modet poistakoot jos aihe herättää pahaa verta.
Mazda-kiertue oli päätynyt tänne Varkauteen, joten päätin käydä katsastamassa koeajoautot, mx-5 2.0, rx-8 high power ja mazda 6 mps.
Viimeksi mainittu oli itselleni se mielenkiintoisin ja siksi valitsinkin sen ensimmäiseksi uhrikseni. Mielestäni MPS on melko nopea ollakseen 'vain' 260heppainen, olisin arvellut tehojen olevan lähempänä 280hevosta (mielessä kävikin mm. Lotuksen aikoinaan harrastama testiautojen lastutus..). Ainoat asiat jotka autosta mieleen jäivät olivat alusta, kone ja kytkin. Kaksi ensimmäistä siksi, että pidin niistä ja viimeinen vain koska se kävi hermoille (ei ollut tasaisen jäykkä tai pehmeä, vaan keskivaiheilla oli todella jäykkä kohta ja muutoin melko pehmeä, ärsyttävä).
MX-5:sta ei ole sen kummempaa sanottavaa muutoin kuin että radalla varmasti melko mukavai, aiempiin versioihin tykästyneitä voi kasvanut omapaino harmittaa.
RX-8 oli vähintäänkin mielenkiintoinen tuttavuus. Auto on kaiken kaikkiaan melko 'perheautomainen' käytökseltään, ohjaus on kevyt ja hallintalaitteet ovat helpot ja toimivat, ero tuleekin moottoritielle kiihdytettäessä, jossa yli 9000rpm kiertävä kone pääseekin näyttämään menohalujaan.
Mielestäni aihe kuului tänne enemmän kuin OT -puolelle, mutta jos näette topicin turhaksi tai koette sen olevan väärässä paikassa niin modet poistakaa/siirtäkää jos näette tarpeelliseksi.
Mazda-kiertue oli päätynyt tänne Varkauteen, joten päätin käydä katsastamassa koeajoautot, mx-5 2.0, rx-8 high power ja mazda 6 mps.
Viimeksi mainittu oli itselleni se mielenkiintoisin ja siksi valitsinkin sen ensimmäiseksi uhrikseni. Mielestäni MPS on melko nopea ollakseen 'vain' 260heppainen, olisin arvellut tehojen olevan lähempänä 280hevosta (mielessä kävikin mm. Lotuksen aikoinaan harrastama testiautojen lastutus..). Ainoat asiat jotka autosta mieleen jäivät olivat alusta, kone ja kytkin. Kaksi ensimmäistä siksi, että pidin niistä ja viimeinen vain koska se kävi hermoille (ei ollut tasaisen jäykkä tai pehmeä, vaan keskivaiheilla oli todella jäykkä kohta ja muutoin melko pehmeä, ärsyttävä).
MX-5:sta ei ole sen kummempaa sanottavaa muutoin kuin että radalla varmasti melko mukavai, aiempiin versioihin tykästyneitä voi kasvanut omapaino harmittaa.
RX-8 oli vähintäänkin mielenkiintoinen tuttavuus. Auto on kaiken kaikkiaan melko 'perheautomainen' käytökseltään, ohjaus on kevyt ja hallintalaitteet ovat helpot ja toimivat, ero tuleekin moottoritielle kiihdytettäessä, jossa yli 9000rpm kiertävä kone pääseekin näyttämään menohalujaan.
Mielestäni aihe kuului tänne enemmän kuin OT -puolelle, mutta jos näette topicin turhaksi tai koette sen olevan väärässä paikassa niin modet poistakaa/siirtäkää jos näette tarpeelliseksi.
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Tuo Wankel-moottorin ääni on tosiaan jo kokemus sinänsä.RX-8 oli vähintäänkin mielenkiintoinen tuttavuus. Auto on kaiken kaikkiaan melko 'perheautomainen' käytökseltään, ohjaus on kevyt ja hallintalaitteet ovat helpot ja toimivat, ero tuleekin moottoritielle kiihdytettäessä, jossa yli 9000rpm kiertävä kone pääseekin näyttämään menohalujaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Mielestäni on ihan mukava lueskella porukan kokemuksia eri autoista. Yleensähän tämä keskustelu pyörii pelkkien vikojen alueella.
Kaverilla on ollut muutaman vuoden työsuhdeautona tuollainen kutonen dieselinä ja on ollut oikein tyytyväinen. Ei ole tarvinut pajalla makuuttaa kertaakaan ja kilometrejä tulee kuitenkin 50t vuoteen.
Kaverilla on ollut muutaman vuoden työsuhdeautona tuollainen kutonen dieselinä ja on ollut oikein tyytyväinen. Ei ole tarvinut pajalla makuuttaa kertaakaan ja kilometrejä tulee kuitenkin 50t vuoteen.
Ihan noin muuten kiinostaa mistä tekijöistä koostuu japanilaisten autojen ehdottoman hyvä laatu? Automallit tuntuvat uusiutuvan todella usein eli tuskin käyttävät ikivanhoja, hyviksi todettuja konseptejaankaan kovin kauaa?tevisu kirjoitti:Mielestäni on ihan mukava lueskella porukan kokemuksia eri autoista. Yleensähän tämä keskustelu pyörii pelkkien vikojen alueella.
Kaverilla on ollut muutaman vuoden työsuhdeautona tuollainen kutonen dieselinä ja on ollut oikein tyytyväinen. Ei ole tarvinut pajalla makuuttaa kertaakaan ja kilometrejä tulee kuitenkin 50t vuoteen.
Teräksen laadussakaan tuskin on mitään eroa euroopplaisiin verrattuna, liekö tuhansia Saabejakin toimitettu raakametallina Kiinan kautta Japaniin tms.
Siis lienee täysin mahdotonta kiistää japanilaisten autojen ylivertaisuutta kestävyyden ja viattomuuden osalta, ehkä valtavat tuotantomäärät ja isot resurssit edesauttavat yhdessä huolellisen suunnittelun kanssa toteuttamaan lopputuloksen joka toimii yhtä täsmällisesti kuin mikä tahansa japanilainen muukin tuote.
En ole siltikään ostamassa japskia, kunhan vain hämmästyttää kummastuttaa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Vois olla. Ja sitten kun siihen vielä yhdistetään se mieletön vimma, millä ne painaa niitä alihankkijoitaan tekemään parempaa (metodeilla kiristys, lahjonta ja uhkailuTri-Lo kirjoitti:Eihän ne kestävät mallit ainakaan ole koskaan ollut mitään uutta uraa uurtavia, liekö osasyy?

Anoppilan Mazda6 2,0 on kestänyt nyt kauniisti sen 120 tkm, mukisematta juuri ollenkaan. On se kyllä hyvä auto, ainoa asia, mikä minua siinä nyppii on se täydellinen persoonattomuus

"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Menee vähän OT:n puolelle mutta luin juuri jostain että Toyota tekee tällä hetkellä ylivoimaisesti kestävimpiä/luotettavimpia menopelejä... Seuraavatkin sijat meni japskien piikkiin. Ja onhan esim. tuo Mazda 6 ihan tyylikkään näköinen peli!
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllähän nuissa japseissa jotain saattaa olla kestävyyden osalta.
Pari kertaa olen tänne kirjottanut kaverin Mazda 6:sta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=15
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40738
Tuokin käsijarrupulma ratkesi lopulta ja selvisi vielä, että osat ovat yks yhteen Mondeon kanssa. Tästä olikin euroja moittivalle kaverille pakko kuitata jotain et olishan se ollukki maailmankirjat sekasin jos tuotaki pulmaa ei ois voinu laittaa Euroopan piikkiin.
Pari kertaa olen tänne kirjottanut kaverin Mazda 6:sta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=15
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40738
Tuokin käsijarrupulma ratkesi lopulta ja selvisi vielä, että osat ovat yks yhteen Mondeon kanssa. Tästä olikin euroja moittivalle kaverille pakko kuitata jotain et olishan se ollukki maailmankirjat sekasin jos tuotaki pulmaa ei ois voinu laittaa Euroopan piikkiin.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87