Koni Sport Kit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Koni Sport Kit

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Mahtuvatkohan uudet 17 tuuman vanteeni/renkaani (225/45 R17) hyvin kääntymään eri asentoihin siis auton etupäässä ? :?: Vanteethan ovat FOX Evo 1:set 8X17 tuumaa, joiden ET luku on 40. Kysymys koskee siis tilannnetta kun KONIN Sport Kit alustasarja on asennettu. 225/45 R17 renkaan halkaisija on 63,4 cm eli saman verran kuin autoni talvirenkaissa 195/65 R15. Vakiona auton alla olleiden 205/50 R16 renkaiden halkaisija on 61,1 cm, eli ne ovat 2,3 cm pienemmät kuin autossani olevat renkaat. => renkaan lokasuojan puoleinen siis yläpuoli on 1,15 cm korkeammalla kuin vakiorenkaalla. Vastaavasti maavaraakin on 1,15 cm enemmän. Autoni tämänhetkinen mitta (ajettu 78 tkm) vanteen keskiöstä lokasuojan kaaren yläreunaan on 37,5 cm, joka mitta on vain 1,5 cm (36 cm) suurempi kuin "Lahden miehen" autossa johon on jo asennettu Koni Sport Kit alustasarja. Hänellä madallusta oli tullut noin 2,5 cm, eli alkuperäinen mitta lienee ollut 38,5 cm eli sentin enemmän kuin omassa autossani. Jos oma autonikin madaltuisi tuon 2,5 cm niin kyseien mitta olisi 35 cm. Tämän hetkinen tyhjä tila lokasuojan kaareen on 5,8 cm eli se pienenisi noin 3,3 cm:iin. Riittääköhän tuollainen väli joka tilanteessa, ettei rengas vain osu lokasuojan reunaan ?
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mahtuu ne pyörimään ! Mulla oli H&R madalletussa ng900 225/40-18 eikä ottanu missään kiinni !
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Omassa autossa talvirenkaat (kitkat) Continental, koko 225/45 -17 ottivat edessä hieman kiinni johonkin kun ratin käänsi ääriasentoon. Se tosin tapahtui käytännössä vain kun ajoin auton ahtaaseen autohalliin. Ajaessa ja normaalissa käännöksissä se ei ottanut kiinni. Asiaan vaikuttanee myös se, että kitkoissa on rengaskuvio rosoisempi renkaan reunoissa. Kesärenkaat on 215/45-17, joten ongelmia ei ole. Tuskin olisi tuumaa leveämpänäkään. Autossa on H&R madallus.

H
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

HMK kirjoitti:Omassa autossa talvirenkaat (kitkat) Continental, koko 225/45 -17 ottivat edessä hieman kiinni johonkin kun ratin käänsi ääriasentoon.
Mulla on vähän vielä tosta leveämpi eli 235 ja se raapii niihin lokasuojan muoveihin jotka on vähän huonosti muotoiltu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Minulla on kesärenkaina 205/55-16 , jotka ovat myös 20mm normaalia 205/50-16 rengasta korkeammat (631mm). Renkaat ovat tosin kapeammat kuin sinun tulevat kumit.

Edessä ei korkeuden vuoksi ole ollut mitään ongelmaa mutta takana rengas otti takapuskuriin kiinni.
Silloin autossa saattoi olla hieman ylikuormaa. Oli vetokoukussa venetraileri, takaluukku piripintaan asti täynnä mökkikamppeita ja autossa meitä oli 4 kpl keskipainoltaan 100kg kaveria.

Edit: siis mulla on Konin iskarit ja H&R:n -30mm madallusjouset.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin