900s:än ajotietokoneesta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Leima
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 15:49
Paikkakunta: pori

900s:än ajotietokoneesta?

Viesti Kirjoittaja Leima »

Eli oma autoni on vm94 900s 2.0 ja siinä ei ole ajotietokonetta jos kuitenkin sellaisen jostain löytäisin riittäisikö se että asentaisin sen näytön kojelautaan vai pitääkö asennella jotain muuta esim antureita yms?
Arto
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900s:än ajotietokoneesta?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Leima kirjoitti:Eli oma autoni on vm94 900s 2.0 ja siinä ei ole ajotietokonetta jos kuitenkin sellaisen jostain löytäisin riittäisikö se että asentaisin sen näytön kojelautaan vai pitääkö asennella jotain muuta esim antureita yms?
Arto
Jos sinulla on autossasi SID1 (vain kello), niin silloin ajotietokoneen päivitys SID2:een tai SID3:een ei onnistu suoraan. Autoon pitäisi asentaa antureita. SID2:n voi päivittää SID3:ksi, koska SID3 sisältää SID2:n lisäksi vain tiettyjä laskutoimituksia yms.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Leima
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 15:49
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja Leima »

Selvä kiitos vastauksesta, omassani todellakin on vain tuo kello/ulkolämpötilannäyttö.
Mitä antureita ko laite vaatii ja onko asennus työläs homma?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Leima kirjoitti:Selvä kiitos vastauksesta, omassani todellakin on vain tuo kello/ulkolämpötilannäyttö.
Mitä antureita ko laite vaatii ja onko asennus työläs homma?
Jaa, enpä tiedä, onko noita antureita vakiona NG900:ssa, mutta työläs homma tuntuisi olevan.

SID2/SID3:ssa on 19 tuloliitäntää ja 10 lähtöliitäntää enemmän kuin SID1:ssä.

Itse en tiedä tarkasti, kuinka paljon tuon eteen joutuisi askartelemaan, mutta kysypä vaikkapa Saabin kuluttajapalvelusta. Laita aiheeksi "tekniikka" ja kysymystä kehiin. Ehkäpä sieltä saisi vastauksen. NG900:n WIS ja EPC eivät tarjoa vastausta tuohon kysymykseen ja itse en sitä tiedä, koska en ole koskaan askarrellut kyseisen ongelman parissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Leima
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 15:49
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja Leima »

Kiitoksia,kysyn tuolta saabin kuluttajapalvelusta kuten ehdotit mutta jos hommasta tulee liian monimutkainen saavutettuihin hyötyihin verrattuna niin sitten pitää laittaa homma uudelleen harkintaan.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Leima kirjoitti:Selvä kiitos vastauksesta, omassani todellakin on vain tuo kello/ulkolämpötilannäyttö.
Mitä antureita ko laite vaatii ja onko asennus työläs homma?
Jaa, enpä tiedä, onko noita antureita vakiona NG900:ssa, mutta työläs homma tuntuisi olevan.

SID2/SID3:ssa on 19 tuloliitäntää ja 10 lähtöliitäntää enemmän kuin SID1:ssä.

Itse en tiedä tarkasti, kuinka paljon tuon eteen joutuisi askartelemaan, mutta kysypä vaikkapa Saabin kuluttajapalvelusta. Laita aiheeksi "tekniikka" ja kysymystä kehiin. Ehkäpä sieltä saisi vastauksen. NG900:n WIS ja EPC eivät tarjoa vastausta tuohon kysymykseen ja itse en sitä tiedä, koska en ole koskaan askarrellut kyseisen ongelman parissa.
ng900 wis? onko sellainenkin olemassa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:
ng900 wis? onko sellainenkin olemassa?
Juu on, yhtä antiikkinen kuin og9-3:n WIS.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:
peinu kirjoitti:
ng900 wis? onko sellainenkin olemassa?
Juu on, yhtä antiikkinen kuin og9-3:n WIS.
No NG900:n WIS, joka mulla on, on versiota 1.0. 9³ Sport Sedanin WIS on versiota 3.0. Tietty olisi kiva saada jostain uudempia versioita, joissa olisi mukana 9³ SC, sekä 1.9TiD- ja 2.8V6t -moottorit :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Leima
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 15:49
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja Leima »

Kysyin asiaa sieltä saab kuluttajapalvelusta ja sain vastaukseksi kehoituksen kääntyä paikallisen saab merkkihuollon puoleen.
Vastaus oli laitettu muotoon josta voi päätellä että laittavat saman vastauksen eri kysymyksiin automaattisesti no voin olla väärässä.
Eikun satakunnan autotalon remppamiesten kanssa juttusille kuha kerkeen.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Korjaamokirjasta SID osioiden sivut pyydät kopsuna saapilta ja kytkikset.

Niistä näkyy kaikki anturit ja johdotukset.

T. Pasi
99T-museopeli
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Passi kirjoitti:Korjaamokirjasta SID osioiden sivut pyydät kopsuna saapilta ja kytkikset.

Niistä näkyy kaikki anturit ja johdotukset.

T. Pasi
Jep, WISsissä on SIDin sähkökaaviotkin selostettuina komponenttiluetteloineen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin