huohotinpäivityskampanja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ahdon voimalla
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
Paikkakunta: Haapajärvi

huohotinpäivityskampanja

Viesti Kirjoittaja ahdon voimalla »

Soitin tänään delta-autolle ja kyselin huollon hintoja ja päivityspaketin hintaa.Siellä sanoivat että syksyllä saabilla alkaa huohotinpäivityskampanja.Käski tarkastaa valmistenumeron ja ilmoittaa niin tietää kuuluuko auto päivitettäviin.Näin siis iisalmessa.Onko kukaan muu kuullut tästä?
ex96.ex 96. ex99. ex900. 9-5t v.2000. today 9-5 1.9 Tid .
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

DI-kasetin vaihtokampanjakin on ollut alkamassa viimeiset pari vuotta... :lol:
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Kyselin noin kuukausi sitten, viedessäni Saabasta huoltoon länkkäriin, että koskas niitä DI-kasetteja aletaan vaihtelemaan ja kuulemma politiikka on se, että vaihdetaan kun hajoaa...mietin jälkeenpäin että lohduttaa varmaan ihan per..leesti tietää että saa uuden ihan ilmaiseksi ja varmaan ihan lyhyellä jonotusajalla, kun pelit hyytyy esim. kesken kesälomareissun.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

skae kirjoitti:Kyselin noin kuukausi sitten, viedessäni Saabasta huoltoon länkkäriin, että koskas niitä DI-kasetteja aletaan vaihtelemaan ja kuulemma politiikka on se, että vaihdetaan kun hajoaa...mietin jälkeenpäin että lohduttaa varmaan ihan per..leesti tietää että saa uuden ihan ilmaiseksi ja varmaan ihan lyhyellä jonotusajalla, kun pelit hyytyy esim. kesken kesälomareissun.
Onko noihin kasetteihin sitten oikeasti tehty jotain parannuksia vai onko kyse vain jostain asiakastyytyväisyyskampanjasta joka syntyi sen taannoisen otsikkoihin päässen kohun myötä?
Jotenkin en jaksa uskoa että näin olisi, osahan on periaatteessa samanlainen kuin vm 1988 tai 1989 tonnarissa, ja uudemmat tuntuvat hajoavan herkemmin.
Jos autossasi on hyvin toimivaksi osoittautunut DI-kasetti niin miksi sitä kannattaisi vaihtaa epävarmaan uuteen yksilöön josta ei ole kokemuksia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Itselle vaihdettiin DI-kasetti. Uusi tuntuisi toimivan vielä paremmin, mm. pakoputken pää näyttäisi olevan vaaleampi. Tekisi mieli tarkistaa tulppienkin väri. Polttoaineen kulutuksesta en oikein osaa sanoa, kun ajo on ollut niin erilaista. Totuuden nimessä on sanottava, että hyvin toimi edelliselläkin, mutta koska olin lähdössä reissuun, niin pyysin vaihtamaan, kun kerran kuului takuun piiriin.
9-5 2.3 MY2008
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti: Jos autossasi on hyvin toimivaksi osoittautunut DI-kasetti niin miksi sitä kannattaisi vaihtaa epävarmaan uuteen yksilöön josta ei ole kokemuksia?
Väärä ajattelutapa.

Kasetti hajoaa ihan minä hetkenä hyvänsä, täysin onnen kauppaa noiden kanssa. Kontissa pidettävä yhtä kasettia kuitenkin varalla, jos haluaa varmistaa matkan jatkumisen kasetin hajotessa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tevisu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Jos autossasi on hyvin toimivaksi osoittautunut DI-kasetti niin miksi sitä kannattaisi vaihtaa epävarmaan uuteen yksilöön josta ei ole kokemuksia?
Väärä ajattelutapa.

Kasetti hajoaa ihan minä hetkenä hyvänsä, täysin onnen kauppaa noiden kanssa. Kontissa pidettävä yhtä kasettia kuitenkin varalla, jos haluaa varmistaa matkan jatkumisen kasetin hajotessa.
Jep, mutta tähänastisissa autoissani on olleet mitä luultavimmin alkuperäiset kasetit paikoillaan, lukuunottamatta yhtä -94 -tonttua jonka yksi puola pätki korkeilla kierroksilla ajaessa. Mutta tuotteen ikä ei välttämättä takaa sen kestävyyttä, päinvastoin, jos tuossa valtavassa kuumuudessa moottorin päällä on viihtynyt DI-kassu ongelmitta jo + 10 vuotta esim. Italian helteissä niin eiköhän se ole jo kovimmat koetuksensa kokenut ;).
Mutta en edelleenkään rupea pitämään mitään kasetteja kontissa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:
Jep, mutta tähänastisissa autoissani on olleet mitä luultavimmin alkuperäiset kasetit paikoillaan, lukuunottamatta yhtä -94 -tonttua jonka yksi puola pätki korkeilla kierroksilla ajaessa. Mutta tuotteen ikä ei välttämättä takaa sen kestävyyttä, päinvastoin, jos tuossa valtavassa kuumuudessa moottorin päällä on viihtynyt DI-kassu ongelmitta jo + 10 vuotta esim. Italian helteissä niin eiköhän se ole jo kovimmat koetuksensa kokenut ;).
Mutta en edelleenkään rupea pitämään mitään kasetteja kontissa ;)
Jos sattu kassu hajoamaan Stadin puolella tai J:klässä niin tarjoan makuupaikan :wink: . Italiassa kun ei ole juuri pakkasia....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Jep, mutta tähänastisissa autoissani on olleet mitä luultavimmin alkuperäiset kasetit paikoillaan, lukuunottamatta yhtä -94 -tonttua jonka yksi puola pätki korkeilla kierroksilla ajaessa. Mutta tuotteen ikä ei välttämättä takaa sen kestävyyttä, päinvastoin, jos tuossa valtavassa kuumuudessa moottorin päällä on viihtynyt DI-kassu ongelmitta jo + 10 vuotta esim. Italian helteissä niin eiköhän se ole jo kovimmat koetuksensa kokenut ;).
Mutta en edelleenkään rupea pitämään mitään kasetteja kontissa ;)
Jos sattu kassu hajoamaan Stadin puolella tai J:klässä niin tarjoan makuupaikan :wink: . Italiassa kun ei ole juuri pakkasia....
Joo Tuusula-HKI -akselia sahataan, eli aineksia mittavammalle katastrofille ei ole vaikka DI sattuisikin poksahtamaan, kävellen jaksaa mennä molempiin suuntiin :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti: Jep, mutta tähänastisissa autoissani on olleet mitä luultavimmin alkuperäiset kasetit paikoillaan, lukuunottamatta yhtä -94 -tonttua jonka yksi puola pätki korkeilla kierroksilla ajaessa. Mutta tuotteen ikä ei välttämättä takaa sen kestävyyttä, päinvastoin, jos tuossa valtavassa kuumuudessa moottorin päällä on viihtynyt DI-kassu ongelmitta jo + 10 vuotta esim. Italian helteissä niin eiköhän se ole jo kovimmat koetuksensa kokenut ;).
Mutta en edelleenkään rupea pitämään mitään kasetteja kontissa ;)
Tuuria on ollut teikäläisellä hyvää, mulla huonoa.
Omat hajoneet kasetit: (auto/kasestin ~ikä/~km)

Musta (9-3t/3vuotta/65tkm)
Musta (9-3t/28 päivää/1tkm)
Punainen (9000t/7vuotta/160tkm)
Punainen (9000t/puoli vuotta/15tkm)

Yleistyksiä ei kannata mihinkään suuntaa tehdä, vaikka mieli tekisikin. Toisilla on hyvää tuuria, toisilla huonoa. Totuus on kuitenkin se, että kasetteja hajoaa ihan liikaa. :roll:
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kysymys liittyen ketjun avaukseen: onko joku muu kuullut asian suhteen jotakin ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

koistha kirjoitti:Kysymys liittyen ketjun avaukseen: onko joku muu kuullut asian suhteen jotakin ?
Länkkärissä olivat autuaan tietämättömiä asiasta. Mutta elokuulla olisi tulossa postia sytkäkasetteja koskien :roll: . Ei oikein jaksa vielä uskoa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Onneksi sinä et ajele ympäri tätä inflandiaa :wink:

Kasetti on AINA takaluukussa, kun en viitsi ruveta järjestelemään yöpymisiä tunnin varoitusajalla.
Jep, sama juttu täällä. NG900:n takakontissa on AINA varakasetti. Ja vararengas on kanssa hyvä olla olemassa. Harmi, kun Saabissa ei vaan ole täysikokoista vararengasta :cry:

Onneksi uusissa 9³:issa ei tarvitse pelleillä noiden sytkäkassujen kanssa :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Vielä tästä DI-kasetista; mahtaako olla oireita kun esim. moottoritien rampilla täyskaasu kiihdytyksellä aiheuttaa pientä nykimistä, varsinkin kolmosella/nelosella sen huomaa parhaiten?
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

skae kirjoitti:Vielä tästä DI-kasetista; mahtaako olla oireita kun esim. moottoritien rampilla täyskaasu kiihdytyksellä aiheuttaa pientä nykimistä, varsinkin kolmosella/nelosella sen huomaa parhaiten?
Ei varmaa vastausta mutta oma 9-3 nyki rauhallisissa kiihdytyksissä. Kasetin vaihto lopetti nykimisen :idea:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin