i8:n peltisarja => t8-koneeseen
i8:n peltisarja => t8-koneeseen
Olisikohan tuo mahdollista? Kompurapuoli olisi eteenpäin ja downpipen saisi varmaan suht helposti, kun sen lähtö olisi suoraan taaksepäin. ahtoputkille tulisi kyllä mittaa aika reippaasti. Onko tämä aivan hullu idea, vai kannattaisiko yrittää?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Entä, jos teetät jossakin polttoleikkaus liikkeessä itellesi samanlaisen raudan, joka tulee venttiilikantta vasten (saman lainen kuin siinä i8:n peltisarjassa). Lisäksi teetät laipan, johon turbo tulee kiinni. Sitten tietysti putkea ja mutkia jonkin verran.
Jos tekisi sellaisen jigin jossa laipat ovat oikeissa kulmissa (vaikka laipat kiinni muutamalla hitsillä huonekaluputkista kasattuun kehikkoon) ja tämän jälkeen vaan putkenpätkistä hahmottelemaan sopivia kiertoja. Periaatteena tietenkin, että jokaiselta sylinteriltä turbolle tulevan putken pituus mutkineen on sama. Lopuksi kannattaa hehkuttaa koko hoito, tai muuten odotettavissa on hajoaminen. Ovat kuulemma ahjossa hehkuttaneet noita peltisarjoja...
Tässä kuvia ruotsalaisten pelistä, jossa on T16-koneessa peltisarja.
http://www.saab4fun.com/aero06.html

Tässä kuvia ruotsalaisten pelistä, jossa on T16-koneessa peltisarja.
http://www.saab4fun.com/aero06.html
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Täällä on mielenkiintoisen näköinen projekti, mm. pakosarja.
http://project911.luminasweden.com/defa ... m_linkid=4
http://project911.luminasweden.com/defa ... m_linkid=4
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ai tällainenMertmi kirjoitti:Entä, jos teetät jossakin polttoleikkaus liikkeessä itellesi samanlaisen raudan, joka tulee venttiilikantta vasten (saman lainen kuin siinä i8:n peltisarjassa). Lisäksi teetät laipan, johon turbo tulee kiinni. Sitten tietysti putkea ja mutkia jonkin verran.Jos tekisi sellaisen jigin jossa laipat ovat oikeissa kulmissa (vaikka laipat kiinni muutamalla hitsillä huonekaluputkista kasattuun kehikkoon) ja tämän jälkeen vaan putkenpätkistä hahmottelemaan sopivia kiertoja. Periaatteena tietenkin, että jokaiselta sylinteriltä turbolle tulevan putken pituus mutkineen on sama.l

http://www.kotinet.com/rami.rahkola/pakos.jpg
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Pakosarja
Jep jep,
Nyt en ole ehtinyt ottaa kuvia T8 ja T16sta pakosarjoista, jotka tein rosterista.
Kuitenkaan en itse näe tulevaisuutta tuolla "vakio" T16sta hässäkällä.
Samalla periaatteella tuli väsättyä T16sta pakosarja, kuin T8iin.
Käärmeenpesä nousee ensin ylös joka pakoaukon kohdalta ja laskee turbon laippaan.
Akku on oltava takana, turbo on suoraan tällä kohdin.
Nousut on vain väännettävä ammattilaisella, ettei tule painaumia. Ei kannata palapeliä lähteä tekemään.
Kuten joku jo sanoi, on rosterissa oltava tarkkana seinämän paksuudessa. Itse käytän n. 2,5mm paksua, muistaakseni.
Prätkiin on tullut tehtyä jo muutamia ja kohta on yksi tonnarin hässäkkä tekeillä...
-H-
Nyt en ole ehtinyt ottaa kuvia T8 ja T16sta pakosarjoista, jotka tein rosterista.
Kuitenkaan en itse näe tulevaisuutta tuolla "vakio" T16sta hässäkällä.
Samalla periaatteella tuli väsättyä T16sta pakosarja, kuin T8iin.
Käärmeenpesä nousee ensin ylös joka pakoaukon kohdalta ja laskee turbon laippaan.
Akku on oltava takana, turbo on suoraan tällä kohdin.
Nousut on vain väännettävä ammattilaisella, ettei tule painaumia. Ei kannata palapeliä lähteä tekemään.
Kuten joku jo sanoi, on rosterissa oltava tarkkana seinämän paksuudessa. Itse käytän n. 2,5mm paksua, muistaakseni.
Prätkiin on tullut tehtyä jo muutamia ja kohta on yksi tonnarin hässäkkä tekeillä...
-H-
[quote="t8"]Paras vaihtoehtohan olisi uuden pakosarjan teko. Ja luultavasti saisin kaverin värvättyä tekemään sen rosterista. Kävi vaan mielessä miten kestäisi tämä ruiskun pakosarja turbon kuumuutta. Pääsisi huomattavasti helpommalla.[/quote
Jos tutustut siihen ruiskun pakosarjaan, niin varmasti toteat, ettei turboa voi laittaa niin alas... Mielestäni tuhoon tuomittu idea.
Jos tutustut siihen ruiskun pakosarjaan, niin varmasti toteat, ettei turboa voi laittaa niin alas... Mielestäni tuhoon tuomittu idea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onnistuiskohan semmosen pakosarjan tekeminen, missä lähtis pakoputki suoraan taakse, ettei tulis sitä älytöntä mutkaa ???
vai loppuuko tila kesken... ?
Esim. jos sen akun siirtäisi konttiin tai vaihtoehtoisesti orkkiscuulerin paikalle... On mittailtu ja sinne mää sen laitan ennemmin kuin takaronttiin, painojakaumasta tulee mitä tulee
Ainakin cossu sierroissa oon nähny semmoosia pakosarjoja missä pakari lähtee suoraan 3" taakse ilman mutkia...
Sais ahtimenkin näkysälle, ettei sen tarvii solla piilossa koko aikaa
vai loppuuko tila kesken... ?
Esim. jos sen akun siirtäisi konttiin tai vaihtoehtoisesti orkkiscuulerin paikalle... On mittailtu ja sinne mää sen laitan ennemmin kuin takaronttiin, painojakaumasta tulee mitä tulee

Ainakin cossu sierroissa oon nähny semmoosia pakosarjoja missä pakari lähtee suoraan 3" taakse ilman mutkia...
Sais ahtimenkin näkysälle, ettei sen tarvii solla piilossa koko aikaa

-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku