*Nappula kirjoitti:Mondeo nyt ainakin on takatiloiltaan selvästi sekä 9-3:sta että 9-5:sta suurempi. Mondeo on hieman kapeampi mutta pääntilaa on enemmän, sekä varsinkin jalkatilaa takana on Mondeossa enemmän.
Eli Mondeo on ihan eri kokoluokkaa 9-3:sen kanssa.
Pienin jalkatila takana VDO menetelmällä mitattuna on 9-3SS:ssä 892mm, 9-5 Sedanissa 930mm, Sportback (5-ovisessa) Mondeossa 983mm.
Lapsiperheelliselle tuo tila on kyllä tarpeen, vaikka ne kersat kyllä toki pienempäänkin tilaan mahtuvat, ovat ne kyllä rauhallisempia tilavammassa autossa. Turvaistuimet ja -kaukalot myöskin tarvitsevat tilaa.
Unohtamatta sitä, että Mondeossa saa vielä kaupan päälle ruostumisongelmat, kuten myös Focuksessakin
*Nappula kirjoitti:Mondeo nyt ainakin on takatiloiltaan selvästi sekä 9-3:sta että 9-5:sta suurempi. Mondeo on hieman kapeampi mutta pääntilaa on enemmän, sekä varsinkin jalkatilaa takana on Mondeossa enemmän.
Eli Mondeo on ihan eri kokoluokkaa 9-3:sen kanssa.
Pienin jalkatila takana VDO menetelmällä mitattuna on 9-3SS:ssä 892mm, 9-5 Sedanissa 930mm, Sportback (5-ovisessa) Mondeossa 983mm.
Lapsiperheelliselle tuo tila on kyllä tarpeen, vaikka ne kersat kyllä toki pienempäänkin tilaan mahtuvat, ovat ne kyllä rauhallisempia tilavammassa autossa. Turvaistuimet ja -kaukalot myöskin tarvitsevat tilaa.
Unohtamatta sitä, että Mondeossa saa vielä kaupan päälle ruostumisongelmat, kuten myös Focuksessakin
Hauskaa vetonivelrumbaa kaikille Fordisteille - no, ihan oikeasti, jos auton oston ainoa kriteeri on pelkästään isot takajalkotilat tms. niin eikös joku tila-auto tai pikkubussi olisi siinä Mondeotakin etevämpi .
*Nappula kirjoitti:Mondeo nyt ainakin on takatiloiltaan selvästi sekä 9-3:sta että 9-5:sta suurempi. Mondeo on hieman kapeampi mutta pääntilaa on enemmän, sekä varsinkin jalkatilaa takana on Mondeossa enemmän.
Eli Mondeo on ihan eri kokoluokkaa 9-3:sen kanssa.
Pienin jalkatila takana VDO menetelmällä mitattuna on 9-3SS:ssä 892mm, 9-5 Sedanissa 930mm, Sportback (5-ovisessa) Mondeossa 983mm.
Lapsiperheelliselle tuo tila on kyllä tarpeen, vaikka ne kersat kyllä toki pienempäänkin tilaan mahtuvat, ovat ne kyllä rauhallisempia tilavammassa autossa. Turvaistuimet ja -kaukalot myöskin tarvitsevat tilaa.
Unohtamatta sitä, että Mondeossa saa vielä kaupan päälle ruostumisongelmat, kuten myös Focuksessakin
Hauskaa vetonivelrumbaa kaikille Fordisteille - no, ihan oikeasti, jos auton oston ainoa kriteeri on pelkästään isot takajalkotilat tms. niin eikös joku tila-auto tai pikkubussi olisi siinä Mondeotakin etevämpi .
Joo, unohdin vielä tuon vetonivelongelman Aika kiva, kun täytyy alkaa vaihtamaan vetareita noin 60000 km:n jälkeen (eräs postaus Tuulilasin lukijanosastolle). Sitten merkkihuolto laittaa samaa p*sk** tilalle ja sama rumba on taas vähän myöhemmin edessä. No auton takuu on kaksi vuotta, joten ei siinä ehdi montaa kertaa noita takuuseen vaihtaa.
Nimim. "entinen fordisti, mutta saabisti jo yli 10 vuotta"
Vielä, jos jatkais tätä kyselyä niin kertokaas saako tuohon turbo-edition malliin siis vielä ottaa listalta varusteita? Jotenkin saa tuosta hintaesitteestä semmosen kuvan, että noista paketeista on valittava ja se on siinä. Ei kai se niin kuitenkaan ole?
Alkaa pikkuhiljaa poltella tuo M07 SC turbo-pilot edition...
Kyllä niitä ainakin Rovaniemen Delta-auton myyjän mukaan sai ottaa tuossa kun pari kuukautta sitten asiaa tiedustelin. Ei mulla kyllä mitn. todellista aikomusta omaa Aeroplania vaihtaa..
Saisivat tehdä myös turbo-diesel pilot edition -kampanjan, niin veikkaisin notta kauppa kiihtyisi vielä kummasti.
Kyllähän siihen saa sillä itse tilasin Turbo Pilotin pari viikkoa sitten ja siihen vielä "respons-paketin", Saab Infotainment (Premium 150 ), tummat takalasit sekä varashälyttimen.
Toisaalta oli ihan kiva yllätys tuo, kun malli vaihtui 2007:n, kun en tajunnut moista edes ajatella. Syy tilaukseen, kun oli se, että Länsi-autolla ei ollut haluamaamme väriä maassa...