Hannalle; uuden Saabin hankinta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Myrkky kirjoitti:
saab87 kirjoitti:myrkky hei, mitenkäs homma ny jatkuu?
Hitsari oli hitsannu toisen puolen vetaritunnelin valmiiksi, mut sit sille oli juolahtanu mieleen ettei oo nähny reiluun viikkoon kertaakaan vauvaansa hereillä kun yösyöttöjen aikaan ja oli lähteny kotiaan. Panostaa tän illan perheeseensä ja hitsaa toisen puolen huomenna.

Eilen nukkumista yrittäessäni punkassa pyöriessäni mietin ja mietin että millä *keleellä se vaijeri lähtee irti siitä laatikosta.. pohdin aikani ja kävin tänään irrottamassa sen vaijerin, siinä meni puoli minuuttia.

Purin kolarisatkun sisustan muppelon avustuksella pois ja sieltähän paljastui.. vaikka mitä, nimittäin ois ollu parin vuoden sisään mittava hitsausurakka edessä siinäkin kulkineessa.

Keräilin työkalut paikoilleen ja pistin pajan kiinni tältä päivältä.. lataillaan omia akkuja välillä.
Hienoa, mikä sen vaijerin idea sit loppujen lopuks oli?

Ei se ny hevosen (no itseasiassa jäniksen, jos joku siihen takertuu) selässäkää se auto oo ja koha saahaa hitsaajalta se uus ni sit taas ilmotella ni mie yrittelen sitämukaa tulla ja tuua iskänki.

Olikos tää ruskee ostokki sit kuitennii paremmas hapessa ku se vanha?

Mie täs poden viel pahaa oloo. alkaa onneks mennä ohi, tuli varmaa ruokamyrkytys ku söin sen lihiksen nesteellä :| Runkoha tuo o vähä kippee ja housunpersaus öljyssä. Iha ku oisin jtn tehnykki oikeesti. Aika kädetön olo siin tulee va hiljallee sitä si oppii
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab87 kirjoitti:
Hienoa, mikä sen vaijerin idea sit loppujen lopuks oli?
Liian yksinkertainen.. :)
Olikos tää ruskee ostokki sit kuitennii paremmas hapessa ku se vanha?
Rupiaa näyttämään siltä aikas vahvasti..


Mie teen pieniä valmisteluja koneen nostolle ja alotan irrotella tankkia.. teen minkä jaksan rasittamatta pumppuani liikaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Myrkky hei, isi kysy että oliks siel kontis hitsailtavvoo?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab87 kirjoitti:Myrkky hei, isi kysy että oliks siel kontis hitsailtavvoo?
Jep, molemmin puolin. Pitää ensteeks saada etutukivarret kiinni että saa pyörilleen ja siirrettyä lähemmäs pajan ovea, koska se hitsikone ei ole kevyt hinailtava siinä sorapihalla.

Btw. Onko ne satkun avaimet edelleen sulla? Meinaan oli savotta päästä sinne konttiin..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Myrkky kirjoitti:
saab87 kirjoitti:Myrkky hei, isi kysy että oliks siel kontis hitsailtavvoo?
Jep, molemmin puolin. Pitää ensteeks saada etutukivarret kiinni että saa pyörilleen ja siirrettyä lähemmäs pajan ovea, koska se hitsikone ei ole kevyt hinailtava siinä sorapihalla.

Btw. Onko ne satkun avaimet edelleen sulla? Meinaan oli savotta päästä sinne konttiin..
ne o mitsussa vissii jos muppelo ei niitä antanu siulle...
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab87 kirjoitti:ne o mitsussa vissii jos muppelo ei niitä antanu siulle...
Jep, ne löytyi mitsusipistä.


Mutmut, mites.. onko ketä tulossa maanantaina pajan suunnalle tämän projektin tiimoilta? Itsehän ajattelin nukkua reilut yöunet ja olla aikaisintaan kymmenen maita aukomassa ovia, joten aamunvirkut keksikööt muuta tekemistä aikansa kuluksi ensihätään.

Senverta kävi v*tuttamaan kun en niitä lahoja vetaritunneleita huomannut autoa tutkiessani, että kävin tänään ruuvaamassa alatukivarret/alapallot/pyörät kiinni siihen kulkineeseen(ja joku saa tarkistaa pulttien kireyden, en ruvennut repimään terveyteni kustannuksella), joten se pitäs laskea pyörilleen ja siirtää kait huomen illalla siihen hallin ison oven eteen kontin kahden pikkureiän paikkausta varten(pystyn hoitamaan vaikkei ketään tulisikaan).

Se tomaatin konekkin ois kait suunnilleen nostoa vaille, pitää vaan tarkistaa ettei ole mitään letkuja kiinni enää(kuskinpuolen vetari pistää hieman vastaan vääntyneen tukivarren takia, mut rautakanki on keksitty). Sisusta siitä purettiin Muppelon kanssa pois bensalinjan irrotusta varten jo aikapäiviä sitten ja se kehvelin vaihteensiirtovaijerinkin sain irti, kun puoli yötä pyörin sängyssä ja mietin että miten se voi irrota.. ja irrotukseen meni ehkä max. 3 minuuttia työkalujen etsintöineen päivineen loppupelissään.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joo.. ja putkeen menee taas tääkin projekti.. :evil: :evil: :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Myrkky kirjoitti:Joo.. ja putkeen menee taas tääkin projekti.. :evil: :evil: :evil:
Todella.. menee taas nii perseeks että päässä kohisee ja silimissä suhisee. Sie elä ny kuole sinne ku en oo vahtimassa... Kalja ois nimittäi aika kova sana just nyty ja JuAn saa varmaa kuulla kivat avautimisetki... noh, jos se tän rempan jälkee hajoo miulle käsiin ni sit näytän sille 15kg hienosäätölekaa...
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab87 kirjoitti:..
Rauhotu hyvä ihminen, ei tuo kansipahvin vaihto nyt kokonaistyömäärää paljoakaan prosentuaalisesti lisää. Samanverta mitä tuosta tuli lisätyötä, vältyin minä vastaavalta lisätyöltä kun Mertmi osasi suoraan sanoa muutostarpeet sytytysjärjestelmään että tuo "kootut teokset" saadaan pelaamaan suorilta ilman tutkimista ja pähkäilyä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Onkos projektiautolle taas sattunut jokin jännä ja mukava yllätys vai kuulostaako nuo jutut muuten vaan siltä 8O :?:
#1970
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ah79 kirjoitti:Onkos projektiautolle taas sattunut jokin jännä ja mukava yllätys vai kuulostaako nuo jutut muuten vaan siltä 8O :?:
Juu, katseltiin Mertmin:n kanssa että onpas kyllä imusarjan tiivisteen välistä vuotanut reippahasti nestettä tuon automaatin moottori, irrotettiin imusarja tiivistystä varten ja todettiin että vuoto oli tullut kannen välistä ainakin pääosin.
Irrotettiin kansi ja todettiin molempien reunimmaisten sylinterien liekkirenkaiden pettäneen, sen lisäksi että kahden keskimmäisen sylinterin kohdalla oli vesivuoto. Ei ois ajettu tuolla pahvilla enää montaa viikkoa ennen lopullista pettämistä.

Aamupäivästä naapuripajalta suora metalliviivain lainaan ja rakotulkilla tarkistamaan kannen suoruus, kansipahvin hankinta ja kasaus jos hyvin menee. Jos kansi on solmussa tai jotain muuta yllättävää ilmenee, vaihdetaan kone sen manuaalilaatikon päältä automaattilaatikon päälle. Niin ja minä otan kourallisen nitroja ja mätän henkilökohtaisesti sen rikkonaisen kannen/moottorin lekalla kappaleiksi.. alakaa rauhallisempaakin miestä jo hiukka syömään.. :)

Edit: Montako satkua/kymppiä saabin 8v alukansi saa olla väärä maksimissaan?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Myrkky kirjoitti:
Aamupäivästä naapuripajalta suora metalliviivain lainaan ja rakotulkilla tarkistamaan kannen suoruus, kansipahvin hankinta ja kasaus jos hyvin menee. Jos kansi on solmussa tai jotain muuta yllättävää ilmenee, vaihdetaan kone sen manuaalilaatikon päältä automaattilaatikon päälle. Niin ja minä otan kourallisen nitroja ja mätän henkilökohtaisesti sen rikkonaisen kannen/moottorin lekalla kappaleiksi.. alakaa rauhallisempaakin miestä jo hiukka syömään.. :)
Ainoa yllätys olisi se, mikäli kansi ei olisi aivan v*n kiero :| . Jos se on vielä vuotanut nestettä ulos, mahdollisuudet siihen, että se olisi suora irrotuksen jälkeen, ovat todella pienet.
Myrkky kirjoitti:Edit: Montako satkua/kymppiä saabin 8v alukansi saa olla väärä maksimissaan?


Alfamerin mukaan 0,1 mm ja saman lukeman muistelen joskus lukeneeni jostain Alfameria luotettavammastakin lähteestä. Eikä lähistöltä löydy yhtään hyvää tai edes huonoa koneistamoa, jossa kannen saisi halvalla vetäistyä suoraksi?
#1970
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ah79 kirjoitti:
Alfamerin mukaan 0,1 mm ja saman lukeman muistelen joskus lukeneeni jostain Alfameria luotettavammastakin lähteestä. Eikä lähistöltä löydy yhtään hyvää tai edes huonoa koneistamoa, jossa kannen saisi halvalla vetäistyä suoraksi?
Ok, kiitän informaatiosta.. joskin itse olen vetäissyt omissa projekteissa aina alle 3 kymppiä väärät kannet hieman ylimomenttiin ja pitänyt on, alle 15 väärissä olen tyytynyt ohjearvoihin.

Löytyyhän koneistamoita, mut kun nyt alkaa olla ihan oikeasti budjetti loppu tuon projektin osalta.. ja kun en pysty edes omasta rahatilanteestani johtuen lainaamaan Hannalle(ostin yli 3500 mummonmarkalla lääkkeitä sydäninfarktin jäljiltä pari viikkoa sitten, lainaamaan jouduin ittekkin). :cry:


Ylläpito huom! Saako mainita mainostuksena/kiitoksena firman nimen jos joku puulaaki suostuu sponssaamaan kannen oikaisussa/kannentiivisteessä?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kansi oli kuin olikin riittävän suora, naapuripajalta max. alle 5 satkua heittävä metalliviivain lainaan ja rakotulkkia käteen.. mistään kohtaa ei mennyt 15 liuska edes likimainkaan väliin vaikka kokeiltiin niin kannen pituussuunnassa kuin vinoonkin. eli eipä tarvittu sponsoreita eikä mainostuksia sen kummemmin vaikka ylläpidolta lupa olikin jo mahdollisen sponsorin nimen mainitsemiseen, paitsi Hyppösen Heikin korjaamo on kyllä pakko mainita kun on niin moneen pulmaan puhelimessa osannut neuvot antaa vuosien saatossa ja saattoipa tuossa kansitiivisteen hinnassakin olla otettuna "löysät" poijes..

Projekti etenee hitaasti mutta varmasti..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Keskustelu on taas auki.
Siivosin koko threadin ja vaivaiset 5s lyheni.

Jos sinua ei kiinnosta aihe, voit lopettaa lukemisen nyt, eikä kommentoida tähän yhtään mitään !

Jättäkää KAIKKI turha chattaily pois ja pysykää siinä asiassa ! Poistan surutta minkä katson olevan turhaa.

Epäsopivista kommenteista lähtee sitten myös jäähylle.

Asiallista keskustelua, kiitos ! Ja vain ja ainoastaan tähän projektiin liittyen.

Terveisin,
Pade
Vastaa Viestiin