
Miten CD:n takakaiutinritilät irti?
Miten CD:n takakaiutinritilät irti?
Niin, katsoin EPC:täkin mutten saanut oikein selkoa siitäkään.. Ylöshän ne täytyy saada mutta miten? 

Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)
Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois.
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (joutuu hieman könyämää kontin puolella; myös mahdollinen aurinkoverhon kiinnityspultit on irroitettava (2kpl?)).
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.
Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).
Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois.
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (joutuu hieman könyämää kontin puolella; myös mahdollinen aurinkoverhon kiinnityspultit on irroitettava (2kpl?)).
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.
Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).
Viimeksi muokannut jpjk, Ti Heinä 25, 2006 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Otsikossa kerrotaan jo että kyseessä on CD mallin tonnari, mutta hyvä että kirjoitit ohjeet myös CC tonnarin omistavia varten, ei sillä että mun pitäisi ne ritilät saada irti omasta CC tonnarista, kun vasta sain ne sinne asennettuajpjk kirjoitti:Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)
Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois (jos on CC, niin penkit kannattaa kaataa).
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (jos on CC, homma on helppo. Jos on CD, joutuu hieman könyämää kontin puolella)
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.
Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
No ei oo kerinny ei, muut rempat ensin, mut niitähän olin nyt vihdoin väsäämässä paikoilleen.jpjk kirjoitti:Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)
Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois (jos on CC, niin penkit kannattaa kaataa).
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (jos on CC, homma on helppo. Jos on CD, joutuu hieman könyämää kontin puolella)
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.
Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).

Suurkiitos ohjeesta! En ehtinyt vielä mitään tuhota.

Velipojan -89 vuoden CD tonnariin ainakin mahtui vakioiden 6,5" tilalle DLS:n 6,5" kaiuttimet.sarka kirjoitti:Kiva ruosteläntti tuossa jpjk:n avatarissa
Minkäs kokoset ämyrit sinne taakse mahtuu ilman suurempaa modailua?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Noista velipojan tonnarin DLS:n kaiuttimista en tiedä onko freeairit vai mitkä, mutta hyvin kuuluu kuitenkin.jpjk kirjoitti:Yleensä vakkaripaikat on 6,5" + diskantti. Itselläni oli 8", 4" ja diskantti. Mutta 6,5" erkkasarja menee taakse heittämällä, joskin pitää huomioida suuri tilavuus elementin takana. Pitää valita elementti tarkkaan ja freeairi-elementti vielä.
Takaa jätimme muutenkin ne alkuperäiset diskantit käyttämättömäksi ja eteen vaihdettiin uudemmasta tonnarista hankitut alkuperäiset diskantit ja 4" kaiuttimet.
Velipoika ei kuulemma halua autoonsa mitään kauheita hifejä, toisin kuin minä...



Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ja noita siis hankin tuossa jonkin aikaa sitten "jpjk":lta. Eli paremmanmalliset alkuperäiset 8" bassoilla, 4" ja diskanteilla. Voin laittaa kuvankin niistä huomiseksi. Niissä tuo basso pudotettu vinosti alas putki välissä, hyvin siis mahtuu hyödyllistä tilaa viemättä.jpjk kirjoitti:Yleensä vakkaripaikat on 6,5" + diskantti. Itselläni oli 8", 4" ja diskantti. Mutta 6,5" erkkasarja menee taakse heittämällä, joskin pitää huomioida suuri tilavuus elementin takana. Pitää valita elementti tarkkaan ja freeairi-elementti vielä.
Joo niin on, mutta taasen millasessa ilmatilassa. Suurin osa mideistä on tarkoitettu ovipahveihin, kun taas koaksaalit hattuhyllylle.veijostin kirjoitti:Suurin osa midbassoista ja koaxiaaleista on suunniteltu toimimaan freeairina...
http://saab.jkr.fi/kuvia/purkit.jpg tuossa on heikko kuva mun purkeista, jotka Tri-Lo osti. Oli kyllä hyvä soundi, ottaen huomioon iän. 8" elementeissä alko hapertumia ja kosteusvaurioita löytymään (siis mun pommihan ei vuotanut...) ja vaihdoin ne MGR 8" elementit sinne. Pistäppä Tri-Lo kiinni ja sano miltä kuulostaa =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Eli mun pitäisi täyttää takakontti jollain vanulla sitten..?AnttiR kirjoitti:Kun laitatte takakaitsareita , niin kokeilkaa ,jos vanun tms.sellaisen laitto kopan vapaaseen tilaan parantaa saundia.Monta kertaa näin on , ellei kaiutinta ole terkoitetu pelkästään free-air -asennuksiseksi. Mukava loppusointu edellisen virkkeen viimeisesä sanassa!![]()
![]()

