Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ja kyllähän harraste autolla pitää ajaakkin, vaikka sitten vain kauppareissuja. ei ole mitään järkeä rakentaa hienoa autoa ja seisottaa sitä tallissa.. :|
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Nooppa on vähän sellainen outolintu saabistienkin keskuudessa, ettei sitä oikein miksikään noteerata, oli kunto mikä hyvänsä. Näin siis meillä Suomessa.

Pistäkääpä tämä mieleen: kun nooppien ikä alkaa mennä yli 25 vuotta, parhaat haetaan ulkomaille, koska sen myyntialue on ollut hyvin suppea. Jostain ihmeen syystä varsinkin amerikkalaiset ovat siitä mallina kovin kiinnostuneita ja odottavat vesi kielellä määräajan umpeutumista.

Meille nooppa on liian arkinen, liian tavallinen, liian köyhä varustelultaan ja liian yleinen ja ennen kaikkea liian peruskaikkea, siksi se on kaikessa Saabin arvostuksessa ihan alimmassa pohjamudassa....vielä toisaiseksi.

Oma 77.000 ajettu -85 nooppani on mukana talvipäivillä juuri harrasteauton ominaisuudessa kaikessa karuudessaan ja vaatimattomuudessaan.
Silti jotenkin kiehtovan kummallisena jopa pientä omistamisen ylpeyttä herättävänä..
# 419 Vesa Pohjalainen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vesan ohella lukisin itsenikin nooppaharrastajiin, kertakaikkisen kiva vekotin, ajettavuus huomattavasti sutjakkaampaa kuin satkulla, auto ei puske satkun tavoin, on satkua suorituskykyisempi, ja vieläpä sangen käytännöllinenkin tilavan konttinsa ansiosta :)
Ja kylläpä taas harmittaa kun menin luopumaan hienosta noopastani loppusyksystä :oops:
Jos joskus jokin tuollainen alle 100tkm ajettu helmi ilmestyisi kohtuulliseen hintaan myyntiin niin sitten mentäisiin kaupoille meinaamisen sijaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Nyt tämän ketjun alussa mainittu kulkine olisi sitten myynnissä kaluston vaihdon vuoksi. Ei ole tilaa pitää useampaa projektia. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
#1890
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Yhdyn kaikkiin Ysikympille täällä jaettuihin kehuihin. Meillä kotona oli sellainen kakkosautona kahdeksan vuotta 90-luvulla.
Mallin arvoa ei taltioitavana / harrastettavana autona ei silloin vielä tajuttu, ja myytiin pois uudemman kulkineen alta loppuvuodesta 1998. Osasyynä siihen, että autoa ajateltiin meillä lähinnä käyttöautona, oli varmaan juuri sen käytännöllisyys, käytön edullisuus sekä lähes uskomaton toiminta- ja käyttövarmuus. Ja vaikka perheen ykkösautoina ehti tuohon aikaan olla mm. 9000 CD Turbo, ei Ysikympin kanssa ollut koskaan kurja lähteä pitemmällekään matkalle.

Juuri tänään iltapäivällä läikähti lämmin olo sydänalaan, kun näin Sellon parkkihallissa pienen lommon saaneen, mutta muuten hyvin siistin ja alkuperäisen mv.'86 tai '87 viisivaihteisen yksilön samaa väriä kuin J-anilla myynnissä oleva. Harmi, kun ei ole ylimääräistä säilytystilaa missään.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin