Mikä tämä on nimeltään ja mistä saa uuden???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Mikä tämä on nimeltään ja mistä saa uuden???

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Eli heti ennen turboa imupuolella oleva lyhyt kuminen putken pätkä. Mikä se mahtaa olla hienolta nimeltään jos sillä sellasta on? Soitin merkkiliikkeeseen ja koitin selittää mitä takoitan mutta joko ei löytänyt sellaista tai sitten ei ymmärtänyt mitä takoitin. Pitääkö lähteä asiakseen 70km päähän tiskille näyttämään mitä tarkotin :? Auto on saab 900 16v turbo -88. Putkessa lukee Saab ja numerot 8330920. Ei ollut tuosta numerosarjastakaan apuja.

Mutta tässä linkki kuvaan:

http://www.esnips.com/doc/3959c6b5-55d7 ... /letku.jpg


Niin ja sitten vielä sitä että onko mahdollista että öljypohjan ja vaihteiston välinen tiiviste ois sellane metallinen?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

7528995 tuolla numerolla se putkenpätkä.
tiivisteitä on paperista ja metallista, itse olen paperia+tiivisteliimaa käyttänyt.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

mikkoimp kirjoitti:7528995 tuolla numerolla se putkenpätkä.
tiivisteitä on paperista ja metallista, itse olen paperia+tiivisteliimaa käyttänyt.
Kiitos paljon! Nyt alkas olemaan kaikki osat sitten tilattuna...
NIIN paitsi vielä pitäs löytää se tiiviste mikä tulee moottorin ja sen paketin väliin jossa on öljynsuodatin+kello kiinni. Kolmella kuusiokolo pultilla kiinni...kolmion muotonen tiiviste. Apuja?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tulikohan alapään tiivistesarjassa motonetista, tai yläpään, en nyt muista...
liimaa väliin vaan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tiivistysongelmiin vastauksena, käytä pelkkää hyvälaatuista tiivisteliimaa/silikonia.

Esim. Loctiten 5922 tai 5926 ovat hyviä vaihtoehtoja?

Itsellä on ainakin vain pelkkää tiivisteliimaa lohkon ja lootan sekä lohkon ja öljysuodattimen jalan välissä. Pinnat ennen liimausta vain puhtaaksi ja rasvattomaksi.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Samat eväät ja hyvin pitää. Eli ennen liimaa vanhat tiivisteet raaputellaan pois ja liuottimella öljyt pois tiivistepinnoista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

oolrait...kokeillaan sitten niillä eväillä jos ei vastaan satu kävelee orkkis tiiviste...tilailin jo motonetistä kaiken maailman tiivisteitä ja o-renkaita ym. pientä 70€...
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja kaikkihan hoksaa miten käy kun öljykanavaan pääsee tiivisteliimaklöntti.. Joten varovasti sen kanssa!
Aki Peltola #1132
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Aksu900 kirjoitti:Ja kaikkihan hoksaa miten käy kun öljykanavaan pääsee tiivisteliimaklöntti.. Joten varovasti sen kanssa!
Joo samaa minäkin mietin. Ennemmin tilasin sen alkuperäisen tiivisteen...makso n.4€....
Vastaa Viestiin