Niinhän siinä sitten kävi ettei Steg 1 enää riittänyt...kerkesihän se jo reilun pari kuukautta olla Myös soundien toivossa kun olen niin ajattelin kuunvaihteessa ehkä siirtyä pari pykälää ylemmäs. Homma on vaan siinä kun autosta ei saisi tulla mikään yliäänekäs. Miehekkäät murinat muttei liikaa.
Jospa jollain siis olisi pk-seudulla setti kiinni (mieluiten Maptun), niin olisin kovin kiinnostunut tulemaan katsomaan/ihailemaan. Tärkeää olisi myös kuulla äänentaso "matkavauhdissa" eli n.80-100km/h, jolloin tietäisi voiko sillä enää sitten mökillekään lähteä... Tarjoan pullakaffet.
Ilmoituksia voi laittaa YV:llä, jollei halua stegejänsä yleiseen tietoon.
Noniin rohkeesti vaan, varmasti on monella toi stege kiinni. Viikonloppuna vaikka sunnuntaina olis kiva päästä kattoo, niin vois alkuviikosta sitten tilata jos hyvältä kuulostais.
Liikenteessä en oo kyllä koskaan nähny ku yhen normaalia isomman putken tonnarissa... joten sinänsä tuntuu kyllä vähän harvinaisuudelta.
Mulla on 3" tuuman DP ja katti, DP'ssä melkein pikkusormen mentävä reikä jousto-osassa , loppu normiputkistoa, paitsi takapönttö on joku Remuksen sporttipönttö (orkkiskokoinen 3" ulostulolla). Tervetuloa kuuntelemaan. Ei ainakaan itselläni haittaa matka-ajossa, auton ulkopuolella kyllä kuulee, että putki ei ole timmi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jep, huomenna nähdään VJSn kanssa. Vielä kun joltain löytyisi myös 3" catback, niin homma bueno! Ymmärsin vaan että äänekkäin olisi koko putkistolla. Vai liekö sitten eroa kun on kuitenkin vapaammin virtaava loppupönttö..
No nyt on nähty molemmat ja kivoja vehkeitä oli. Steg 4++ oli kyllä aikamoinen kanuuna Oikeen takaraivossa tuntu kun kakkosella iso turbo heräs! Ja konehuone oli todella hienosti laitettu! Oispa itelläki niin paljon ylimäärästä pätäkkää et vois vaihdella tollasia sinisiä silikoniputkia ja letkuja joka paikkaan. Ääni puoli oli juuri sopiva. Pientä murinaa muttei mikään teini noppa deeäx
Kyllä näistä nyt sellanen vaikutelma tuli että pakko on saada oma kolmonen. Jos vaan J-P:n kanssa hinnasta sopuun päästään. Ja VJS, kiitos ideasta hankkia kaikki erikseen. Tulis varmasti halvemmaks, mutta en ikävä kyllä jaksa nähdä nyt vaivaa vaan haluan valmiin setin ja mielellään nopsaa. Hope so Maptunilla ollaan ens vkolla hereillä.
Hyvään väliin sattui tuo "kuuntelusessio", tänään meinaan repes jo vissiin nyrkinmentävä reikä jousto-osaan. Äänimaailma on kovin race-henkinen tällä hetkellä, jää teinihondatkin kahdenneksi
Noh, 3" haitariputkea tuli haettua raskaan kaluston varaosatiskiltä, asennusinspiraatiota odotellessa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mistäs on ihmiset ostellu 3tuuman putken osia jos on ite kasanneet? Varaosalliikkeen kautta varmaan sais tilailtua mut hintaa en sit tiedä... tai jostain tyyliin? -> http://www.martelius.com/yleis/putkiosat.htm#3
j0ne kirjoitti:Mistäs on ihmiset ostellu 3tuuman putken osia jos on ite kasanneet? Varaosalliikkeen kautta varmaan sais tilailtua mut hintaa en sit tiedä... tai jostain tyyliin? -> http://www.martelius.com/yleis/putkiosat.htm#3
Ei toimi toi bilteman linkki mutta pitää tutkia... Haluisko joku luetella mitä mutkia ja joustoja siihen putkeen sit tarvii kokonaisuudessaan? Ja montako vaimenninta ja minkälaista?
Osaakos kukaan sanoa toimiiko stage3 lastu ihan ok ilman koko kunnon putkee jos semmosen pikkuhiljaa rakentelis? Kun ei kehtais ostaa stage1 lastua ja sit perään stage3...
j0ne kirjoitti:
Osaakos kukaan sanoa toimiiko stage3 lastu ihan ok ilman koko kunnon putkee jos semmosen pikkuhiljaa rakentelis? Kun ei kehtais ostaa stage1 lastua ja sit perään stage3...
Toimii ja toimii...ihan ok toimii jos ei hirveesti tykittele. Jollakin on jossain T5 9-3:ssa stage 3 lastu ja vielä vakio putki...okei okei...hoidan sen kolmituumasen dp:n kuntoon kunhan asuntojen remonttikiireet laantuu.
"Kunnon" kiihdytyksessä kolmosella tulee pieni fuelcutti ja ahdot jää sen jälkeen suurinpiirtein vakioiksi. Ahdot nousee sen verran hitaasti ahtaassa putkessa että kerkeää kissan sanoa, mutta sitten taas liikkuukin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
j0ne kirjoitti:Ei toimi toi bilteman linkki mutta pitää tutkia... Haluisko joku luetella mitä mutkia ja joustoja siihen putkeen sit tarvii kokonaisuudessaan? Ja montako vaimenninta ja minkälaista?
Osaakos kukaan sanoa toimiiko stage3 lastu ihan ok ilman koko kunnon putkee jos semmosen pikkuhiljaa rakentelis? Kun ei kehtais ostaa stage1 lastua ja sit perään stage3...
Toisessa tonnarissa on itse tehty hapokas 3 tuuman putki 3:lla Simonsin vaimentimella (250mm pyöreä, 250mm ovaali ja 550mm ovaali. Itse ostin rosterisen jousto-osan PCS:ltä, mutta mielestäni paras hintalaatu kohtaa juuri tuossa Bilteman osassa. Itse tehtynä hankalimmat paikat ovat taka-akselin ylitys ja DP. Koko putki on tehty valmiista mutkapaloista (90 ja 45 astetta) leikkelemällä ja sovittamalla. Pakoputken kannatin kumit pitäisi vielä vaihtaa hieman jäykempiin, koska putki painaa aika paljon alkuperäistä enemmän.
Tällä hetkellä on 9000 2.0t A steg 3 boksi ilman mitään muutoksia. Ilman putkea tuntuu tosiaan iskevän silloin tälloin peruspaineille, kuten Peinu kirjoitteli. Lisäksi putki vaikutaa aika paljon turbon heräämiseen.
Viimeksi muokannut 9000LPT, Ti Elo 01, 2006 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx