Kojetaulun alaosan verhoilusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
T.M.
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Marras 26, 2005 06:58
Paikkakunta: Kajaani

Kojetaulun alaosan verhoilusta

Viesti Kirjoittaja T.M. »

Anteeksi kovasti jos tästä on jo keskusteltu, mutta milläköhän ilveellä kojetaulun alaosan verhoilun kiinnitysnastat saa ehjänä irti? (Saab 9000 CD '95)
Ei siis ne ruuviversiot, vaan sellaiset painastavat nupit. Irrottelin tuossa eräänä päivänä toiselta puolen, varsin tuskaisella menestyksellä.

Pitäisi nimittäin lopulta puolitoista vuotta sitten tapahtuneen auton vaihdon jälkeen saada edellisestä irroitetut stereolaitteet asennettua "uuteen" ja se operaatio vaatii jos jonkin listan ja verhoilun irroittelua. Eikä viitsisi mennä hattu kourassa varaosa tiskille kyselemään uusia kiinnikkeitä, jos niitä enää mistään edes saa...
Jo kolmas tonnari menossa...
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Kyllähän ne pitäisi lähteä irti, kun painaa sitä keskellä olevaa tappia sisäänpäin ~5mm ja vetää kiinnikkeen pois.
Tuon tapin painamiseen soveltuva työkalu on auton työkalulaatikossa olevan meisselin perässä.

Minun työkaluboksista tuo meisseli on kadonnut johonkin, joten painelin ne tapit vain reilusti sisään ja vedin kiinnikkeet irti.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
T.M.
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Marras 26, 2005 06:58
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja T.M. »

Niin että sisäänpäin, hiukka noloa kun ei tullut edes mieleen. :oops:

Sitä vaan yrittää houkuttelemalla ja noitumalla saada nastat tulemaan ulos. Toivottavasti en hajottanut liian montaa...

Minkä verran on muuten tyhjää tilaa niiden verhoilulevyjen yläpuolella kojelaudan sisällä? Ideariihi pukkasi sellaisen karvapallon, että josko sinne sopisi mid-bassokaakatin koteloineen...
Jo kolmas tonnari menossa...
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

T.M. kirjoitti:Niin että sisäänpäin, hiukka noloa kun ei tullut edes mieleen. :oops:

Sitä vaan yrittää houkuttelemalla ja noitumalla saada nastat tulemaan ulos. Toivottavasti en hajottanut liian montaa...
Joo. Sisäänpäin sekä irrotuksessa ja kiinnityksessä.
Kiinnitys tapahtuu painamalla niitä muovinastan sakaroita yhteen ja työntämällä nasta reikäänsä.
Lopuksi pukataan vain se tappi siihen nastan keskelle.
Minkä verran on muuten tyhjää tilaa niiden verhoilulevyjen yläpuolella kojelaudan sisällä? Ideariihi pukkasi sellaisen karvapallon, että josko sinne sopisi mid-bassokaakatin koteloineen...
Eipä siellä muistaakseni kovinkaan paljon ole tilaa, mutta katsomallahan se selviää
ja riippuu tietysti siitä mid-basson kotelon koostakin, että mahtuuko se sinne.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
T.M.
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Marras 26, 2005 06:58
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja T.M. »

Jees, kiitti tiedoista, olisin siinä itse saanut pähkäillä yhtäkkiä kaunkin.

Voi olla että pitää ne midbassot värkätä oviin, jos vaikka kaukalon tilalle yrittäisi. Yliviennin joutuu varmaan tekemään uuden, sillä oven omassa ei muistaakseni ole oikein tilaa viedä edes 2,5 neliömillin johtoja. Noh, kaikki aikanaan, sillä edellisissäkään ei vielä midejä ole ollut...
Jo kolmas tonnari menossa...
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

ruuvi

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itselläkin meni ne alkuperäiset klipsit rikki hetimmiten (vaikka auoin niitä ohjeen mukaisesti...). Pistin tilalle ruuvilla toimivat kiinnittimet, jotka toistaiseksi on toiminyt hyvin. Varsinkin ruuvinvääntimellä saa näppärästi kiinni ja auki.

Kuva
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Alkuperäisten kiinittimiä irrottaessa tappeja ei pidä painaa sisään kuin pari milliä. Enempi painamalla alkaa taas ahistaa.
Hyvä painoväline on T10 torx-meisseli, johon ohuesta muoviletkusta tekee stopparin niin että kärkeä näkyy se pari milliä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin