9-3 laatikko/maptun steg 1
9-3 laatikko/maptun steg 1
Onko kenelläkään tietoa kuinka hyvin 9-3 sen 00-02 laatikko kestää maptunin steg 1:stä "normaaliajossa"?
En löytänyt kyseisestä aiheesta juttua täältä.
En löytänyt kyseisestä aiheesta juttua täältä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ja ihan vaparistakin .pade kirjoitti:
Ja niinku äsken todettiin, jos se ajotapa on sitten kaikkea muuta kuin normaali, niin saa sen lootan vakiotehoillakin tuhottua.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Millaista sen ajon sitten pitäisi olla, että laatikko kestäisi mahdollisimman kauan? Pitäisikö varoa nopeita kiihdytyksiä kaikissa nopeuksissa vai joissain tietyissä nopeuksissa? Onko vaihteella ja käytetyllä kierroslukemalla miten paljon vaikutusta?pade kirjoitti:Se on nimenomaan tuosta ajotyylistä pitkälti kiinni.
Jos se ajo todellakin on normaaliajoa, ei pitäisi olla mitään hätää.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Pitäisi välttää sudittamista, kovia kiihdytyksiä epätasaisella/kuoppaisella alustalla (varsinkin 1. ja 2. vaihteilla), liian suurella vaihteella kiihdyttämistä liian alhaisilla kierroksilla (tyyliin 1800 rpm:stä 5. vaihteella kaasu pohjaan).Poy kirjoitti:Millaista sen ajon sitten pitäisi olla, että laatikko kestäisi mahdollisimman kauan? Pitäisikö varoa nopeita kiihdytyksiä kaikissa nopeuksissa vai joissain tietyissä nopeuksissa? Onko vaihteella ja käytetyllä kierroslukemalla miten paljon vaikutusta?
Itse olen oppinut noin vuosi sitten, että viriautolla on parasta tehdä täysikaasukiihdytys niin, että kiekkoja on reippaasti yli 2000 rpm. Nyt maantiellä ohittaessa heitän nelosen silmään, kun ennen en viitsinyt vaihtaa vaihdetta ja survaisin vitosella kaasun pohjaan. Tämä sitten kostautui loppuen lopuksi sillä, että vaihdelaatikkorempan yhteydessä huomattiin, että vitosvaihteessa oli klappia
2. vaihde on kanssa aika arka. Kannattaa välttää nopeita riuhtasuja ykköseltä kakkoselle (tyyliin "nyt teen ennätykset 0-100 km/h"), koska ne rikkovat kakkosvaihteen synkan ja lopulta myös rattaat.
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ke Elo 02, 2006 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jos tuohon äskeiseen kommenttiin on uskomista niin siinähän tapauksessa se laatikko hajoo ihan samalla tavalla myös vaparista..ola kirjoitti:Joo yhdyn tohon äskeiseen...
Taitaa olla fiksumpaa jättää toi turbotetun 9-3:sen ostaminen ja kattoo jotain ihan perus kauppakassia...
Hanki vaan se turbo ettei rupee myöhemmin kaduttaa Kyllä se laatikko kestää !
Juu kestää se kunnes porsii. Sellaista on virittäjän elämä! Ihan turhaa kysellä miten joku palikka kestää viriautossa, viritys on (tai pitäisi olla) aina tietoinen riski. Ja miksi virittää autoa ja sitten olla käyttämättä niitä tehoja säälistä? Sen takia mun virisaabi lähti kiertoon kun ei kestäny käyttöä.
Stage1 tapauksessa sanoisin että josset oo aiemmista autoista saanu vaihdelaatikkoa rikki niin ei se säry tuostakaan.
Stage1 tapauksessa sanoisin että josset oo aiemmista autoista saanu vaihdelaatikkoa rikki niin ei se säry tuostakaan.
Aki Peltola #1132