Kun vaihdoin siihen omaani uuden, niin katselin rikkinäisestä laatikosta sivukopasta sisään. Näkyi rattaiden hampaita laatikon pohjasta, eli eiköhän siinä joku ratas oo menny paskaks. Tasauspyörästö, ensiö ja muut hilppeet näytti ehjiltä. No aivan sama, uus laatikko alla ja kunhan sais uuden työsylinterin niin matka jatkunee.f-19 kirjoitti:Liitynpä kerhoon.
Onnistuneen (?) penkityksen jälkeen lähdin ajelemaan kotiin päin, säädöt oli ilmeisesti ihan kohdillaan kun nykäisi painemittarin tappiin aikaisempaa ripeämmin ja samantien kuuluikin kilahtelua ja nakuledi sokaisi hetkeksi. En kuitenkaan usko että itse alakerrassa meni mitään säpäleiksi. Kolina koneessa oli vain sen verran kova että nakuanturi siihen heräsi.
Vedot eivät hävinneet kokonaan rysäyksen jälkeen, ja auto tuntui käyvän kaikilla. Oireet ovat kytkin pohjassa ja ylhäällä enemmän tai vähemmän kovaa rapinaa ja kolinaa. Eteenpäin auto kuitenkin liikku omin avuin mitä vähän hermo kesti kokeilla. Hinattaessa auto kotiin ei kuulunut mitään epämääräisiä ääniä. Terolle suuren suuri kiitos hinausavusta.
Pitää vielä käynnistää auto ilman kytkinakselia jotta selviää tuleeko ääni kytkimestä jos kuntoa ei silmämääräisesti näe. Enskan kopan ehdin ottaa jo auki ja ketju oli ehjä, ikävä kyllä. Olisi ollu helppo fixi.
Alustavia arvioita mikä on rikki? Itse epäilen nyt enskan ylärattaan laakeria (kuului joku kilahduskin kun otin akselin pois, saattoi olla vain ratas itse?) tai kytkintä. Voisiko olla laatikon sivuakseli, helposti se 4v:kin antoi periksi
Laatikko sano spätääm!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kyllä se loota oli mennyt sisältä rikki. Enska oli ehjä. Konettakin pyöritettiin varuiksi ilman tulppaa jos koepyörityksissa kolissut olisikin ollut alakerta, mutta olikin vain konepaketti joka kolisi pohjapanssariin kun se enskan koppa ei ollut kiinni. Konetta käytettiin lopuksi ilman kytkinakselia ja kävi ihan nätisti. Tiellä työnneltäessä sitten ilman enskaa alarattaasta näki kun se takelteli ja välillä töksähti meno.
Rikki mennessä pesässä oli kakkonen. Laatikkona oli siis tuo kestävä 4v loota
Vääntö on perseestä, isompaa ahdinta...
Maanantain tuolla töihin taas. Sillä välin Jopen ässällä töihin <3 Kiitsa.
Rikki mennessä pesässä oli kakkonen. Laatikkona oli siis tuo kestävä 4v loota
Maanantain tuolla töihin taas. Sillä välin Jopen ässällä töihin <3 Kiitsa.
Niin, vääntöä pitäisi vain saada "kartalla" hieman ylemmäksi ja se kyllä onnistuu isommalla ahtimellakin...
Itse en ole juurikaan huomannut 4/5 vaihteisten kestävyys eroja.
Eikö edes kuoret haljennut, eikös usein kakkosella tee sitäkin ?
Noh, ei muuta kuin laatikon vaihto puuhiin
.
Itse en ole juurikaan huomannut 4/5 vaihteisten kestävyys eroja.
Eikö edes kuoret haljennut, eikös usein kakkosella tee sitäkin ?
Noh, ei muuta kuin laatikon vaihto puuhiin
EI Saabia...tällä erää.
Nappe, lähdin rampista kolmosella kiihdyttämään volvon perään.. KILINKOLIN.. etsitään 4v lootaa..Nappe kirjoitti:Justjoo, hiukan askarrutti eilen illalla kun nöyryytin jotain probea, hiljennettiin johki 70km/h, jolloin pudotin kolmoselle (loistoidea satkun askilla) ja kun proben keula nykäs niin kopsahti poljin lattialle ja sormet ristiin, kuhnan ei vaan paukkuis laatikko...
Hiukan on kyllä mietityttänyt tuo vanha 5v laatikko ja 350Nm vääntöä, mutta rauhallisin mielin olen ajellut kun mitään oireita ei ole kuulunut. Nyt pitää kuitenkin ajatella asiaa hiukan toisin, jos tosiaan aski paukkuu ilman mitään varoitusta...
Noin ne tuntuu tekevän. Mulla meni sekä 4v että 5v ihan samalla lailla varoittamatta. Kiihdytyksen puolessa välissä päätti ruveta kolisemaan ja vetämään tyhjää.marg3 kirjoitti: Nappe, lähdin rampista kolmosella kiihdyttämään volvon perään.. KILINKOLIN.. etsitään 4v lootaa..eikä varoitellut
Mitään varmaa faktaa ei ole sanoa kuinka paljon 4 vaihteinen on 5 vaihteista kestävämpi. Itse arvailisin että aika suuri merkitys on myös ajetuilla kilometreillä. Itse hankin seuraavaksi loppupään og:n vähän ajetun lootan. Aiemmat ollut ~200-280tkm ajettuja lootia mihin olin "huollot" eli öljynvaihdot tekemään parhaan mukaan, eli ainakaan vanhoilla öljyillä en ole itse ajellut.
Tehokkaista autoista ei ole tämän ruudun takana kokemuksia,mutta käytäntö on osoittanut että vaihdelaatikon saa rikki ihan normaalilla ajolla ja ruiskukoneella.Kaksi rikottua laatikkoa,toisesta tasauspyörästö(?),toisesta ei tietoa,eikä kiinnostusta läväyttää sitä.Laatikko kuitenkin täysin lukossa,ei liiku eteen,eikä taakse,vaihteensiirto ei toimi(saatiin vaihde pois päältä kun kepistä vedettiin 4-veto traktorilla
),kun keppi oli vapaalla,niin silti lukossa,kytkintä painamalla saatiin hinattua.
Saanen onnitella TEHOKKAIDEN og 900:sten omistajia,on ehkä tunneleiden hitsaamisen jälkeen paskinta hommaa rykiä laatikkoa ylös alas.
Saanen onnitella TEHOKKAIDEN og 900:sten omistajia,on ehkä tunneleiden hitsaamisen jälkeen paskinta hommaa rykiä laatikkoa ylös alas.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Yhdyn mielipiteeseen..f-19 kirjoitti:Suppari kirjoitti:Saanen onnitella TEHOKKAIDEN og 900:sten omistajia,on ehkä tunneleiden hitsaamisen jälkeen paskinta hommaa rykiä laatikkoa ylös alas.
Hyvää joulua!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Pidä bremer lippu korkealla sen laatikon kanssavjbremer kirjoitti:Yhdyn mielipiteeseen..f-19 kirjoitti:Suppari kirjoitti:Saanen onnitella TEHOKKAIDEN og 900:sten omistajia,on ehkä tunneleiden hitsaamisen jälkeen paskinta hommaa rykiä laatikkoa ylös alas.
Hyvää joulua!jouluja
Löytyy ne vaihteet kyllä ilmankin systeemiä.
Nyt mulla on treffit sian kanssa
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Joo, pitää sitten väsätä jossain vaiheessa, oli jo laatikko osina lattialla, luulin että laatikossa oleva jousi oli irronnut, eipähän siinä ollut jousta.. Tulipahan syynättyä rattaita..Suppari kirjoitti: Pidä bremer lippu korkealla sen laatikon kanssaTuli muuten jälkeen mieleen että tarvitset kepin päähän ilmeisesti sen keskitys systeemin.Olis löytyny sekin mutta unehtu.
Löytyy ne vaihteet kyllä ilmankin systeemiä.
Nyt mulla on treffit sian kanssa
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Jatketaas vielä tämän sopan sekoitusta. Vastaavanlainen auto ja ajotapa. Vauhtia vajaa satanen ja parin rusahduksen jälkeen etupyörät täysin juntturiin. Onneks oli sula tie, ettei oltu poikittain rekan alla. Ainut ero tuohon yläpuoliseen, jumissa myös kytkintä painettaessakin. Eli tasauspyörästökö pashana?Suppari kirjoitti:Tehokkaista autoista ei ole tämän ruudun takana kokemuksia,mutta käytäntö on osoittanut että vaihdelaatikon saa rikki ihan normaalilla ajolla ja ruiskukoneella.Kaksi rikottua laatikkoa,toisesta tasauspyörästö(?),toisesta ei tietoa,eikä kiinnostusta läväyttää sitä.Laatikko kuitenkin täysin lukossa,ei liiku eteen,eikä taakse,vaihteensiirto ei toimi(saatiin vaihde pois päältä kun kepistä vedettiin 4-veto traktorilla),kun keppi oli vapaalla,niin silti lukossa,kytkintä painamalla saatiin hinattua.
Saanen onnitella TEHOKKAIDEN og 900:sten omistajia,on ehkä tunneleiden hitsaamisen jälkeen paskinta hommaa rykiä laatikkoa ylös alas.
Tuossahan sitä jo tällepäivälle olikin jo äksöniä tarpeeks, varsinkin kun auto on vajaa parinsadan kilsan päässä
Entinen jäsen#2331