vauhtipyörän tappi ja kytkinkopan reikä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

vauhtipyörän tappi ja kytkinkopan reikä

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mikähän tarkoitus on kytkinkopassa olevalla pyöreällä reiällä, joka on ajoitusmerkin vieressä? Taitaa olla vauhtipyörässäkin tappi samalla linjalla.
Joku asentoanturi? Erikoistyökalu?
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kirjasta "Saab 9000 3:1 Sähköjärjestelmä Mittaristo 87-"
Sytytyksen tarkastus mittarilla
Moottori on varustettu laitteilla, jotka mahdollistavat sytytyshetken tarkastamisen mittarilla. Auton varustus muodostuu moottorin vauhtipyörään asennetusta nastasta sekä vauhtipyörän kotelossa olevasta mittausulosotosta. (Tämän ohella on vauhtipyörässä myös asteikko mittauksen suorittamiseksi stroboskoopilla.) Vauhtipyörän asteikon päällä oleva muovisuojus irrotetaan painamalla lukitushaka sisään ja kääntämällä suojus irti ylöspäin.

Mittari yhdistetään erityisellä liittimellä vauhtipyöränkotelossa olevaan ulosottoon sekä impulssianturilla 1-sylinterin sytytysjohtimeen.

Sytytyshuoltolaite (TSI) kytketään myös sytytyshuoltopistokkeeseen. Laite muodostuu kierroslukumittarista, kosketuskulmamittarista, stroboskooppilampusta, käynnistyskytkimestä ja uudemmissa malleissa myös asteikolla varustetusta sytytysennakkomittarista.

Varoitus
Varmista, että vaihde on vapaa-asennossa kun käynnistysmoottori kytketään toimintaan.

Koska auton virtalukko on ohitettu käytettäessä moottoria TSI-laitteella, ei jäähdytyspuhallin käynnisty. Käytettäessä pitemmän aikaa (yli 10 min) pitää tämän vuoksi auton sytytysjärjestelmä kytkeä päällä kääntämällä virta-avain ajoasentoon.
Huomaa! Käännettäessä virta-avain ajoasentoon kytkeytyvät jäähdytyspuhaltimen lisäksi kaikki muut virtalukon kautta kytketyt sähkölaitteet.

jne.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tervetuloa setvimään mun satkulla vaihteiden/ajotusmerkkien toimintaa. Nyt on ulvovan neljäpykäläisen tilalle vaihdettu neljäpykäläinen non-horo-loota. Vielä pitäs saada työsyltty vaihdetua vanhasta lootasta, niin voidaan kokeilla. Ota yhteys: YV
tai 050-5748734,, Juholle tiedoksi, pirauta, niin sovitaan treffit, asustelen Hannuksentielä, Paippisissa. Yritetään saada tää lootahomma selväksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin