Onko noissa ollut jotain hukkaportin takkuilua tms ? Vai luotetaanko siihen että vika ei ole ahtimessa.
Ja kyllä mua saa hihasta repiä. Kuhan sitten esittää asiansa ettei vaan revi hihoista nakkikioski jonossa

Ei ole lambdaa, seosmittarin mukaan olisi ihan ok kokoajan mutta luulen kyllä että on tosi rikkaalla normaaliajossa. Mita luuloa tukee myös korkea kulutus. Kattoin noi tulpat eilen ja keskimmäisten sylinterien oli ihan ok mutta etummainen nokinen ja takimmaisessa kohtuupaljon karstaa..mikkoimp kirjoitti:niin tuossahan ei lambdaa ole? eli taitaa juu normaali ajossa aika rikkaalla käydä, saattaa hyvinkin olla vaan tulppien nokeentumista. kai niillä tulpilla yleensä 15-20tkm ajetaan, itsellä ei kyllä ikinä todella raskaassa ajossa edes ole niin pitkään kestänyt..
Joo meinasin kaivaa sen kyllä esille ja tutkia asiaa. kun toi käy kuitenkin selkeesti harvemmin ahdoilla kun vakioturbot. Ja meinasin että jos se jotenkin nokee sen hukkaportin tai jotain ?Aksu900 kirjoitti:Muttaa.. miksi se ei nostaisi ahtoja jos tulpat on pilalla? Pikemminkin nostais ja pätkis sitten. Koita liikutella sitä hukkiksta että miten takkuilee.
Eli on herkkä tulpille ? Kun toi mun vehe tekee välillä sellai että ahdolle mentäessä rykäsee aika kovin, ei usein mutta välillä, eli siinä kohtaa kun paineensäädin reagoi ahtoon ja bensanpaineet nousee, mikä vois johtua tulpista kun rikastaa seosta niin ei jaksa sytyttää sitä ?dimebak kirjoitti:Veikkaisin vääriä tulppia tai väärää kärkiväliä. Omaan Turboon laitoin takas edellisen omistajan ostamat platinatulpat. Kummastelin huonoa vetoa. Tarkistin kärkivälin joka oli päin honkia ja säädön jälkeen veti pirun hyvin.
Annissakin olen kokeillu 99 turbon tulppia sillä seurauksella, että melko raskaalla kaasulla sai ajaa jotta kävi nätisti.
Joo, mutta kyse olikin siitä että kun alkaa ahtamaan muutaman polkaisun jälkeen normaalistif-19 kirjoitti:Uskoisin myös että "ahtamattomuuteen" vaikuttaa selkeästi suurempi turbo. Pakopesähän kokohan vaikuttaa spoolaamiseen, että kuinka iso se mahtaa olla? Kompurahan tuossa ahtimessa oli imo todella suuri (kannen ja kotelon väliin jäi n.2mm) joten olisi ymmärrettävää että pienillä kaasun asennoilla noin iso pumppu tee vielä mitään?
Samaa olen käyttäny.. Enkä kyllä ole kuullu et olis muuta käytetty. Jos nyt jaksan vielä laittaa niin vaihdan vanhan mallin kupit+vetarit ja laitan ne vielä "käännetysti" vaikka jotkut viisat sanoikin että ne ei kestä kääntöä koska ne on sopeutunut toisensuuntaiseen kuormaan ja kuorman suunnan vaihtuessa napsahtaa paskaksi..Mertmi kirjoitti:Olisikohan maljoihin mahdollista laittaa paremmat voiteet? Ite olen tunkenut niihin tuota tavallista grafiittirasvaa, jota laitetaan ulompiinkin niveliin. Kai näissä rasvoissakin on eroja. Paineenkestolisäaineitahan tuossa grafiittirasvassa tietysti on.
Alkaa voima vissiin purra iivariin..Ei ole lambdaa, seosmittarin mukaan olisi ihan ok kokoajan mutta luulen kyllä että on tosi rikkaalla normaaliajossa. Mita luuloa tukee myös korkea kulutus. Kattoin noi tulpat eilen ja keskimmäisten sylinterien oli ihan ok mutta etummainen nokinen ja takimmaisessa kohtuupaljon karstaa..
Ei ole APC:tä ei, mulla on edelleen vaparin vakio ruiskuAksu900 kirjoitti:Joo jätkät miettii nyt näitä "oikeita" turboja joissa ahdot ohjataan APC:lla, niissä huono sytkäpuoli vois häiritä sähköjä ja laskeakki ahtoja. Sulla ei vissiin APCta ole joten melekeenpä ainoaksi vaihtoehdoksi ahtojen satunnaiseksi katoamiseksi jäis ite hukkis, letkut, kello ja sillee.
En voimasta tiedä mutta 350000km on aika paljon. Enkä tiedä noista tulpista toi seos ainakin varmaan syö niitä aika paljon, öljyä vie jonkun verran, ei kuitenkaan vielä huolestuttavan paljoa. Kuitenkin uskoisin että tulppiin vaikuttaa eniten toi kylmäkäynnistys kun ekan minsan käy "kolmella" ja mustaa tulee putkesta sitten tasaantuu ja käy oikeenkin hyvin. Noi vetarin ravistukset vaan v*tuttaa aika paljon. Muuten toimii kylläAksu900 kirjoitti:Alkaa voima vissiin purra iivariin..Ei ole lambdaa, seosmittarin mukaan olisi ihan ok kokoajan mutta luulen kyllä että on tosi rikkaalla normaaliajossa. Mita luuloa tukee myös korkea kulutus. Kattoin noi tulpat eilen ja keskimmäisten sylinterien oli ihan ok mutta etummainen nokinen ja takimmaisessa kohtuupaljon karstaa..