Vaihdoin sytytys tulpat kaasari satkuun, ja paikoillaan olevat tulpat olivat valkoisen karstan peitossa.
Mitä kertoo valkoinen sytytys tulppa?
Tulpan väri?
Jos se on semmonen vähän niinkö vaalian harmahtava rusehtavallakin säväyksellä niin on ok.
Lisäys: Laitampa nämä vielä esille, pahoittelen väribalanssia ja muuten huonoja kuvia.
Alla uusi NGK V-Line tulppa ja 22tkm ajettuna, oikein palaneena:
http://www.mastokangas.fi/stuffit/ngk-vline-22tkm.jpg
Alla vielä linkki NGK:n omiin diagnoosisivuihin:
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/s ... qread2.asp
Tulppien värien perusteella diagnosointi on vähän niin ja näin, mutta esimerkiksi tilanne umpimustan karstaisen ja vaaleahkon vain vähän karstaa sisältävän tulpan välillä on selvä. Lisäksi kannattaa tarkistaa kerralla kaikkien pyttyjen tulpat.
Valkonen tulppa taisi kertoa siitä että käy vähän kuumana ja jos on vielä selvää korroosiota. Syytä tuohon taas voi alkaa hakeman kahest tai kolomest paikast. Väärälainen tuluppa, seos liian laihaa...
Poistin yhden kuva joka ehkä vain hämää. Kyse oli vähänajetuista liian kuumista tulpista, korroosiota ja valkosta palanutta öhkää runsaasti. Yllä ei tosiaan käy ilmi paljonko irroitetuilla tulpilla on ajettu.
Lisäys: Laitampa nämä vielä esille, pahoittelen väribalanssia ja muuten huonoja kuvia.
Alla uusi NGK V-Line tulppa ja 22tkm ajettuna, oikein palaneena:
http://www.mastokangas.fi/stuffit/ngk-vline-22tkm.jpg
Alla vielä linkki NGK:n omiin diagnoosisivuihin:
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/s ... qread2.asp
Tulppien värien perusteella diagnosointi on vähän niin ja näin, mutta esimerkiksi tilanne umpimustan karstaisen ja vaaleahkon vain vähän karstaa sisältävän tulpan välillä on selvä. Lisäksi kannattaa tarkistaa kerralla kaikkien pyttyjen tulpat.
Valkonen tulppa taisi kertoa siitä että käy vähän kuumana ja jos on vielä selvää korroosiota. Syytä tuohon taas voi alkaa hakeman kahest tai kolomest paikast. Väärälainen tuluppa, seos liian laihaa...
Poistin yhden kuva joka ehkä vain hämää. Kyse oli vähänajetuista liian kuumista tulpista, korroosiota ja valkosta palanutta öhkää runsaasti. Yllä ei tosiaan käy ilmi paljonko irroitetuilla tulpilla on ajettu.
Viimeksi muokannut HM, La Elo 05, 2006 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2274
Kun tarpeeksi paljon ajetaan tulpilla, eli jotain 50-100tkm niin ne menee sellaisen vaalean karstan peittoon lopulta umpeen muurautuen. Vaikuttaisi siltä, että kysyjän autoon vaan ei ole vaihdettu tulppia pitkään aikaan.
Mielestäni, jos tulppa on ollut liian kuuma, niin keskielektrodi ja sivuelektrodi alkavat sulamaan. Paljon ajetun tulpan tunnistaa tietysti hillittömästä kärkivälistäkin...
Mielestäni, jos tulppa on ollut liian kuuma, niin keskielektrodi ja sivuelektrodi alkavat sulamaan. Paljon ajetun tulpan tunnistaa tietysti hillittömästä kärkivälistäkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01