HT-Tunen 530x230x76mm cooleri satkuun.
Eikö noita coolerin putkia vois tehdä metallista? Hitsais cooleriin taivutetut putket jotka menee konehuoneeseen asti. Sitten vaan ahtimelta putki cooleriin ja coolerilta putki imusarjaan. Liitoskohdat kumiputkesta värinänvaimennukseksi.
Kaipa sillä jotain merkitystä olisi, kun ahtimen tuottama paine menee koneeseen eikä kumiputkien laajentamiseen.
Kaipa sillä jotain merkitystä olisi, kun ahtimen tuottama paine menee koneeseen eikä kumiputkien laajentamiseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Niin no, se tietenkin. Voishan tuota tehdä taivuttamalla putket jolloin liitoskohat tulisi ahtimelle, coolerin molempiin päihin ja imusarjalle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo, sellainen härveli joka laitetaan ruuvipenkkiin ja sillä taivutetaan putkia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tein oman topikin noista sijoituksista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43198
Jatketaan samaan aiheeseen kun liippaa melko liki omaa työsarkaa...
Itsellä on muuten lähes vastaavan näköinen cooleri mutta sen korkeus on 300mm.
Puskurin umpinainen osahan alkaa noin pari senttii lamppujen alapuolelta ja on noin 150mm eli tuossa kuvassa se peittää tosiaankin melkein koko coolerin, eihän se ihan kiinni tule mutta luulis jäähdytystehon hieman kärsivän.
Jos tuota tiputtaa alaspäin syylärin alareunan alapuolella niin siellä on sellainen reilu 50mm korkee palkki takana mistä ei taas mene ilma läpi eli oman ymmärryksen mukaan sekin menee hukkaan.
Jos tuon oman 300millii korkeen coolerin pulttaa tuohon lukkopeltiin suoraan niin lähdöt tulis noitten hinauslenkkien yläpuolella olevien tukien kohtaan. Hinauslenkit sais jätettyä paikalle mutta vähän mietityttää että mitäs jos kolahtaa.
Tosin puskuri ei taida joka tapauksessa ihan kauheesti auttaa kolarissa jos vauhtia on vähäänkään enempää eikä toi syylärikehikko muutenkaan kauhean tukevaa tekoa ole.
Oma näkemys olisi että noi olisi vaan tukemassa tuota puskurin kehikkoa parkkipaikkanopeuksissa ettei se heti pääse taittumaan.
Tosin luujuuslaskelmista tai muutenkaan korirakenteista ei ole mitään oppia kerääntyny.
Mielipiteitä kaivataan tuosta coolerin sijoituksesta ja sitten noitten tukien silpomisesta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43198
Jatketaan samaan aiheeseen kun liippaa melko liki omaa työsarkaa...
Itsellä on muuten lähes vastaavan näköinen cooleri mutta sen korkeus on 300mm.
Puskurin umpinainen osahan alkaa noin pari senttii lamppujen alapuolelta ja on noin 150mm eli tuossa kuvassa se peittää tosiaankin melkein koko coolerin, eihän se ihan kiinni tule mutta luulis jäähdytystehon hieman kärsivän.
Jokos on kuvii?juho80 kirjoitti: Airflow-puskimen sisään menee niin alas, ettei tarvitse edes hinauslenkkejä silpoa.
nimim. been there done that
Jos tuota tiputtaa alaspäin syylärin alareunan alapuolella niin siellä on sellainen reilu 50mm korkee palkki takana mistä ei taas mene ilma läpi eli oman ymmärryksen mukaan sekin menee hukkaan.
Jos tuon oman 300millii korkeen coolerin pulttaa tuohon lukkopeltiin suoraan niin lähdöt tulis noitten hinauslenkkien yläpuolella olevien tukien kohtaan. Hinauslenkit sais jätettyä paikalle mutta vähän mietityttää että mitäs jos kolahtaa.
Tosin puskuri ei taida joka tapauksessa ihan kauheesti auttaa kolarissa jos vauhtia on vähäänkään enempää eikä toi syylärikehikko muutenkaan kauhean tukevaa tekoa ole.
Oma näkemys olisi että noi olisi vaan tukemassa tuota puskurin kehikkoa parkkipaikkanopeuksissa ettei se heti pääse taittumaan.
Tosin luujuuslaskelmista tai muutenkaan korirakenteista ei ole mitään oppia kerääntyny.
Mielipiteitä kaivataan tuosta coolerin sijoituksesta ja sitten noitten tukien silpomisesta.
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Elo 07, 2006 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tuolla 900 aero -89 (videopätkä)-topicissa on video josta näkee vähän suuntaa..
Mulla on 90-asteinen 2,5"->2"silikonikäyrä apparinpuolella ylöspäin ja heti perään toinen 45-asteinen 2" taaksepäin yläviistoon, mahtuu ilmastoinnin putketkin paikalleen.
Kuskin puolella on 90-asteinen käyrä n. 45 astetta taka yläviistoon
Mulla on 90-asteinen 2,5"->2"silikonikäyrä apparinpuolella ylöspäin ja heti perään toinen 45-asteinen 2" taaksepäin yläviistoon, mahtuu ilmastoinnin putketkin paikalleen.
Kuskin puolella on 90-asteinen käyrä n. 45 astetta taka yläviistoon
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china