Mikä suodatin?
Mikä suodatin?
Voiko tomaatissa olla 2 suodatinta?
Itsellä löytyy -95 2.3tA laatikon ja jäähdyttäjän välistä aivan suodattimen näköinen panos.
Tämä esine on aika saman kokoinen kuin moottorin öljynsuodatin.
Kunnosta päätellen sitä ei ole vaihdettu aikoihin.
Siis mikä tämä on?
Auto on saksan tuonti.
Kuvakin on mutta en osaa lisätä tähän sitä![/img]
Itsellä löytyy -95 2.3tA laatikon ja jäähdyttäjän välistä aivan suodattimen näköinen panos.
Tämä esine on aika saman kokoinen kuin moottorin öljynsuodatin.
Kunnosta päätellen sitä ei ole vaihdettu aikoihin.
Siis mikä tämä on?
Auto on saksan tuonti.
Kuvakin on mutta en osaa lisätä tähän sitä![/img]
Jos sinulla ei ole omaa kotisivutilaa, tai et osaa linkittää kuvaasi sieltä, voit käyttää vaikkapa http://www.imageshack.com palvelua. Lataa kuvasi sinne ja paikka tarjoaa valmiit linkit liitettäväksi nettisivuille, foorumiin ym.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Laita kuva tulemaan vaikka minun sähköpostiini tero.kukkonen@pp.inet.fi niin laitan sen tuonne imageshack-sivulleJaHu kirjoitti:Taitaa olla liian vaikeaa

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Tuossa olisi nyt JaHu:n suodatinkuva:

Näyttää jälkiasennetulta. Tuo suodatinjalka ja siihen tuleva lyhyt letkunpätkä on ylimääräinen, alkuperäinen jäähdyttimen alakulmasta vasemmalta tuleva letku on alunperin mennyt vaihteiston kylkeen siihen mihin tuo lyhyt letku menee nyt. Siinä letkussa lienee nyt ylimääräistä löysää - tuskin on viitsitty tuon reilun 10 cm takia lyhentää letkua toisesta päästä. Kuvassa näkyvä pää näyttää alkuperäiseltä, siitä ei ainakaan ole lyhennetty.
Eihän tuollaisesta ylimääräisestä suodattimesta mitään haittaa ole, varsinkaan jos sen vaikka nyt vaihtaisi

Näyttää jälkiasennetulta. Tuo suodatinjalka ja siihen tuleva lyhyt letkunpätkä on ylimääräinen, alkuperäinen jäähdyttimen alakulmasta vasemmalta tuleva letku on alunperin mennyt vaihteiston kylkeen siihen mihin tuo lyhyt letku menee nyt. Siinä letkussa lienee nyt ylimääräistä löysää - tuskin on viitsitty tuon reilun 10 cm takia lyhentää letkua toisesta päästä. Kuvassa näkyvä pää näyttää alkuperäiseltä, siitä ei ainakaan ole lyhennetty.
Eihän tuollaisesta ylimääräisestä suodattimesta mitään haittaa ole, varsinkaan jos sen vaikka nyt vaihtaisi

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomosta suodatin varustusta oli saatavilla 80-luvun lopulla merkki korjaamoihin!! (saab erikoistyölu 8791824) joka on jätetty/jäänyt paikalleen,käytettiin laatikon vaihdon yhteydessä.
Tarkoituksena oli jäähdytys piirin puhdistus lootan vaihdon jälkeen, koeajon yhteydessä!!!
Suodatin pitäs on normaali moottorin öljysuodatin!
Tarkempi selostus ilmenee Saab 9000 huoltotiedotteesta 261/218da joka on päivätty 21.4.1988
(tiedotteen lähettäjä K.Sundqvist/Scan-auto)
Tarkoituksena oli jäähdytys piirin puhdistus lootan vaihdon jälkeen, koeajon yhteydessä!!!

Suodatin pitäs on normaali moottorin öljysuodatin!
Tarkempi selostus ilmenee Saab 9000 huoltotiedotteesta 261/218da joka on päivätty 21.4.1988

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Korjaamokäsikirja mainitsee myös tuon suodatinsarjan tuolla numerolla, suodatinpaketti neuvotaan asentamaan nippusiteillä ylävesiletkusta roikkumaan ja letkujen mitoituskin näyttää olevan sitä varten reilumpi. Tuossa JaHulla on tehty vähän pitkäaikaisempi asennus.ecopower kirjoitti:saab erikoistyölu 8791824
Huuhteluasennuksessa öljy kiertää jäähdyttimen päädyn läpi päinvastaiseen suuntaan kuin normaalisti.

Suodatinjalan alapinnalla mainitaan olevan lämpöanturin. Sen voi kytkeä huuhtelun ajaksi moottorin lämpöanturin johtoon, jolloin mittaristosta voidaan varmistaa lisäjäähdyttimellä ja jäähdytyskierron termostaatilla olevan autonkin tapauksessa että kierto on auki ja aloittaa 5 minuutin huuhtelukäytön ajanotto. Ilman lisäjäähdytintä ja termostaattia olevissa autoissa öljyt kiertävät aina jäähdyttimen kautta.
Kirjan kuvissa suodatinjalka on nelikulmainen, JaHun suodatinjalka näyttää pyöreältä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... fleetguardJaHu kirjoitti:Joo, pyöreä se on.
Tuota noin, mikähän suodatin siihen käy, joku mainitsi että moottorin öljynsuodatin kävisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Irti vain ja mallin kanssa katseleen tarvike liikkeeseen, itsekkin voi tietty mittoa ja katsella vaikka tuolta m-filterin sivuilta sopivuuksia.JaHu kirjoitti:No ei käynyt tonnarin öljynsuodatin ainakaan, varaosamyyjä ei löytänyt koneeltaan mitään mainintaa tuosta suodattimesta.
Mistä siis suodatin??
Olis pikaseen vaihdettava se suodin, on kohta ihan laho.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135