koira söi tiivisteen :( auttaako gasket?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
high velocity
"Tuplakaasari"

koira söi tiivisteen :( auttaako gasket?

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Eli piti iskee laatikko paikalleen, mutta koiran piru oli kerenny jo pureskelemaan tiivistettä. tarkoitus oli laittaa se paperinen tiiviste ja siihen vähän tiivisteliimaa, mutta nyt pitää varmaan pärjätä pelkällä liimalla.
Paikalliselta huoltsikalta ei löytyny ku tuubi jotain Gasket plastic padding ainetta. Paketissa kyllä lukee että käy myös moottorin tiivistykseen mm. öljypohjat.

Onko tuosta aineesta hyviä/huonoja kokemuksia? Ja joku viisas vois vielä selventää kuinka paljon tuota pitää laittaa että tulis kanssa tiivis...lähinnä että kuinka paksu pötkylä :) Se syö miestä kun laittaa koneen paikalleen ja öljyt lentää nurmikolle kun iskee koneen tulille :evil:

Niin ja kytkinlevyistä vielä sen verran, että mitä kokoja niitä on? varaosa-autossa oli halkaisija jotain 200mm. Turbo -88 jota laitan oli varmaan 220mm. Onko sitten vielä erikseen 228mm? vai? Pitäs tilata uudet levyt. Motonetissä näyttää 900-Turbo 90--93 (Ø228mm) ja 900-Turbo 85--89 (painelaakeri-Ø63mm), mutta ei kerrota minkä kokonen toi levy on???
käykö tuo 90-93 turbon kytkinsarja tuohon -88 malliin?
Viimeksi muokannut high velocity, Ma Elo 07, 2006 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kyllähän noita voi jossakin määrin käyttää tiivistämiseen,mutta en itse pitäis kovin luotettavana ratkaisuna tuohon tarkoitukseen. Eikös noihin saa uusiakin tiivisteitä? Tai tekee tiivistepaperista itse. tiivistepaperi vaan leikattavan muodon päälle ja naputtelee pikkuvasaralla muotoon reunoja vasten.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mulla on ollut tuota Plastic Paddingin Liquid Gasketiä käytössä,
olen kasannut sillä pari moottoria.

Käyttökohteina ollut laatikon ja lohkon välinen pinta, vesipumppu, jakopäänkotelo, öljynsuodattimen jalka, näissä siis ollut pelkkää liimaa ei paperia ollenkaan.
Ihan hyvin on pitänyt.
high velocity
"Tuplakaasari"

Ronska kirjoitti:Mulla on ollut tuota Plastic Paddingin Liquid Gasketiä käytössä,
olen kasannut sillä pari moottoria.

Käyttökohteina ollut laatikon ja lohkon välinen pinta, vesipumppu, jakopäänkotelo, öljynsuodattimen jalka, näissä siis ollut pelkkää liimaa ei paperia ollenkaan.
Ihan hyvin on pitänyt.
ok...jospa tuota sitten luottas tuohon pelkkään liimaan. Kuinka leveen sauman olet sitä laittanu lootan ja moottorin väliin?
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kannattaisi laittaa kunnollista tasotiivisteliimaa, esim. Wurthia tai Loctitea, siis sellaista joka EI sisällä silikonia. Itse ehkä tiivistäisin tuon paikan niin että liimaisin uuden paperitiivisteen molemmin puolin kunnollisella tasotiivisteliimalla, silloin ei ainakaan jää sitä kymmenesosamilliä (vaiko muutamaa) eri korkeudelle kin alunperin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
high velocity
"Tuplakaasari"

Ainakin tuossa paketin takana lukee loctite. kestää muuttumattomana 250 astetta. eipä tuo uusi tiiviste paljoa maksas jos tilais tuon kytkinpaketin mukana motonetistä...kun vaan joskus vielä sais saabin tulille :) vähän hidasta kun taitoa on kuin minardin teknikolla :( mutta jos korjaamolle ois vieny laatikon vaihtoon niin ois voinu olla hyvä lasku?
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kytkimistä senverta, että 200 tai 204 on vapariin, 216 tai 220 olis 8tappinen turbo ja taitaa 16-venaisissa vapareissakin tuota isompaa olla. Sitten 90-luvun puolen 16-venaisissa turboissa löytyy sitäkin 228halkaisijaista.

Ite tunkaisin tommosen 228mm levyn 8-venaisen paineasetelmaan, vaikka isot pojat sanoi, ettei se sinne sovi. Tommonen yhdistelmä miulla on 99:ssä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
okaalto
"Aero"

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Muistan jostain lukeneeni, että laittaisivat Saabilla noita pelkästään liimalla. Vai muistanko ihan väärin?
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

okaalto kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että laittaisivat Saabilla noita pelkästään liimalla. Vai muistanko ihan väärin?
Ainakin loota menee pelkällä liimalla.
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pelkällä tiivisteliimalla olen kasannut ja hyvin on pitänyt. Liimana Wurthin DP300.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
high velocity
"Tuplakaasari"

No nyt on liimaa. Ostin pari tuubia loctiten 5920 ja loctiten kierrelukitetta 243.
Ohjeissa lukee että älä yli kiristä. Kuinkahan kireelle sen sitten uskaltaa vetää että pysyy kuiteskii kiinni. Ja eikö tuo tiivisteliima tursua välistä pois kun moottorin laskee koko painollaan lootan päälle! ?
Turbo16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

okaalto kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että laittaisivat Saabilla noita pelkästään liimalla. Vai muistanko ihan väärin?
Tällä tavalla sanottiin Metroautossa minulle.. Ostin sen punaista "karkkia" taisi maksaa jonkun 30-40e, todella riittoisaa tavaraa.
Ja liima tiivistää vasta kun joutuu hapettomaan tilaan.
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ahhaahaha ai että mikä otsikonti :lol:
Vastaa Viestiin