saab 9-5 2t vm.99 ajettu 139tkm.
kävin koeajamassa kyseistä autoa ja jäi yksi asia mietityttään.
hiljaa kiihdyttäessä tuntuu ratissa pieni loksahdus kun veto alkaa?
osaisko joku neuvoa missä väljää?
saab 9-5 2t vm.99
En jaksa tarkistaa asiaa EPC:stä mutta jos kyse on samasta asiasta kuin vm 1996 ng900:ssa niin siinä on alumiininen ja sisäänpaiuva rattiakseli jonka sisäänmenoa on hillitty kynsiprikalla, ja kun akseli on niin pehmeää metallia niin kynnet uppoavat siihen akseliin -> ratti klonksuu akselin suunnassa, ja voi aiheuttaa myös vedon aikana kuvaillunkaltaista tunnetta (mikäli on viritetty peli) 
Korjaus 0e: ratti ja bagi pois ja lyö prikkaa eri kohtaan.

Korjaus 0e: ratti ja bagi pois ja lyö prikkaa eri kohtaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tai sitten voi käyttää järkeään ja napata akselin irti ja heloittaa uudelleen esim. uretaanipuslilla, eipä ainakaan klonksu yhtä terävästiEski kirjoitti:Jep, todennäköisesti rattiakselissa väljää. Korjataan vaihtamalla noin 1000 euron hintainen palikka uuteen.
Eski

Siis eikait kukaan nyt tonnia lähde maksamaan siitä että niinkin yksinkertaisen osan kuin rattiakselin hela on väjistynyt?
Akseli käteen ja helakauppaan

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tai sitten parhaimmassa tapauksessa riittää, kun akseli vain rasvataan uudestaan, kuten minulle tehtiin. Tosin auto on hieman eri ikäinen joten muutkin vaihtoehdot ovat mahdolliisia.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79