4v vaihdelaatikko ääntää nelosella

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mites se avataan ja mitä tutkitaan kuntoa kartoittaessa?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Hyvin todennäköisesti ulina johtuu pienen vetopyörän(perän) viallisista laakereista!!!Ensin volinat kuuluu yleensä suurimmilla vaihteilla!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ecopower kirjoitti:Hyvin todennäköisesti ulina johtuu pienen vetopyörän(perän) viallisista laakereista!!!Ensin volinat kuuluu yleensä suurimmilla vaihteilla!!
perän ulinalta (kun vertaa takavetoisiin) se kuullostaa.
onkos millainen homma vaihtaa laakerit, loota on muuten hyvän oloinen ja vähän ajettukin pitäisi olla!
tarvitaanko millaisia erikoistyökaluja?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Tuolta löytyy remppaohjeet, tosin 5-vaihteiselle, mutta periaate on sama.

Tarvii ainakin prässin, ulosvetäjän, momenttiavaimen, erilaisia holkkeja, kierrelukitetta ym. Joutuu vähän kotiasennuksissa improvisoimaan sen mukaan onko erikoistyökaluja käytettävissä vai ei.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

onkos osat miten kaallita jos vaikka sen perän laakerit korjais?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Työhän siinä se pahin rasti on, eikä varmaankaan ne laakerit. Ite en viittis lähteä remppaamaan lootaa, paitsi, jos se olisi Suomen viimeinen vaihdelaatikko. Nuita lootia kun saa paljon kohtuullisemmilla kustannuksilla etsimällä jonkun paalauskypsän ruostesaabin, koeajaa sen ja ostaa pois murto-osalla laakereiden hinnasta, jos vaihteisto sattui miellyttämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin