f-19 kirjoitti:Kyllähän se yliohjaa kun laittaa yliohjaamaan, mutta ei se og900 sitä mitenkään yllätyksellisesti tee. Mitä niitä sun ajolinjojas kaukaa katselin niin aika kovin paiskoit mutkaan niin ei ihme että tarjoaa perää sivulle

. Kyllä se og-saappi on edelleen perusominaisuudeltaan aliohjaava mikäli sitä ajaa "normaalisti". Eiköhän monella autolla onnistu minkäläinen ajokäytös tahansa kun sen siihen ajaa.
Itse käsitän asian niin että mutkaan ajettaessa (jarrutus tehty ennen mutkaa eikä keskellä sitä...) mikäli kevyt veto päällä lähtee perä kevittämään auto yliohjaa ja jos puskee sinne viitaan

eli ulos mutkasta niin auto aliohjaa. Ehkä olen sitten ymmärtänyt väärin ja se
auton käytös onkin
kuskista riippuva ominaisuus ?
En tiedä käytännössä millainen on ilman paiskomista yliohjaava etuveto, vai onko moisia edes? Takavedoilla onnistuu nykypäivän ominaisuuksilla sekä yli- että aliohjaavuus. Mutta niistä vielä vähemmän kokemuksia, saatika radalla.
No olen ajanut takavetoja radalla ja useita etuvetoja, ja kyllä saabi ehdottomasti etuvedoista helpoiten tarjoaa perää sivulle. Ja tossa kun kirjoitat että jarrutetaan ennen mutkaa niin teen ja pikkusen ennen kurvin puoltaväliä kaasu auki jolloin ahto osuu siihen hetkeen kun suora alkaa.
Ja mutkaan paiskomisesta en tiedä, aika nopeelta vaikutti muihin verrattuna. Nopeampiakin tietenkin oli radalla. Eikä tollanen saabi musta normaaliajossa saisi aliohjata ??? Mutta kun äärirajaa ajaa niin mun yliohjaa.
Mutta asiaan eli kun tulee suoralta kurviin niin:
Alusta on löysä = siirtää painoa etupyörille ja keventää takapäätä
Jarrut on takana liian hyvät, kun etupää haihtuu
Ja renkaat huonommat takana (edelleen kitkat)
Suoraa linjaa kurviin et saa on jarrutuksessa (ennen kurvia) vaihdettava radan reunalta toiselle jolloin huomaa että perä on epävarma ja irtoamassa, reippaampi jarrutus heitää sen selkeään luisuun. Ja sitten kurviin käännettäessä perä saa sivuvoimaa "vastaheitosta" ja irtoaa. Ja jo noissa jarrutuksissa on erittäin levoton. Etupääkin luistaa muutamassa kurvissa kuten pääsuoran jälkeisen oikean jälkeinen vasen jossa puskee kallistuksesta tai jostain johtuen miltei aina. Mutta pääsuoran jarrutukseenkin on pakko tulla varoen koska heitti siinäkin pariin otteeseen (mm nelariaudin ohitus) perän sivulle..
Renkailla on kyllä suuri vaikutus tähän asiaan kuten ajotyylilläkin, mutta kyllä mä sen verran olen ajanut noita että toi yliohjaa helpommin kun esim 500 sarjan BMW, ennen lemminkäistä olevan loivan monella etuvedolla voi ajaa täysiä mutta saabilla irtoaa perä käännössä. Mutta tosta ollaan samaa mieltä että kurvista ulos tullessa aliohjaa kun täysi hönkä päällä.
Liukkaalla Saabi on mustakin aliohjaava sen takia ihmettelenkin että miksi alkaa yliohjata kuivalla asvaltilla kesällä.
Enkä yleistänyt vaan sanoin miten toi mun käyttäytyy, ja kyllä sinne olisi kyytiin saanyt tulla, vai näyttikö niin hurjalta
Ja nyt ei puhuta kurvista ennen pääsuoran alkua..siinä haettiin luisuja tarkotuksella kun meillä oli kuvaajat siinä 
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa