Vanhempaa kauraa, tapahtui 90-luvun lopussa Riihimäellä:
1. Silloisesta 99:stäni keikattiin ensin mankka kotikerrostalon parkkiksella torin vieressä. Aamulla kun olin lähdössä töihin, ihmettelin vain että kas kun ovi on valmiiksi auki. Pikavilkaisu osoitti, että todellakin jo siinä vaiheessa yli 10v vanha kasettimankka oli viety. Tapaus lähinnä huvitti, kun tässä ko. radiossa oli semmoinen ominaisuus, että kun kasettia soitteli sopivalla voimakkuudella ja sen jälkeen vaihtoi radioon, niin radio huusi täysillä. Lienee tässä oli kyseessä pieni vihje meikäläiselle, että kannattais hommata pikkuhiljaa uusi mankka.
2. Samaisella parkkiksella murtauduttiin myöhemmin myös ysisatkuuni. Tällä kertaa hörhöt olivat lukinneet ovetkin poistuessaan. Auto oli vain pengottu, mitään ei ollut viety. Takapenkin selkänojaa oli raotettu, mutta homma oli jäänyt kesken. Ratissa oli semmoinen varkaudenestotanko ja siihen oli ilmeisesti haeskeltu avainta. Ko. autossa oli kuitenkin jo "miehekkäät" poppilaitteet, joista olisi saanut ehkä rahaakin markkinoilla. Takapenkiltä löytyi jälkikäteen pussillinen valkoisia pillereitä. Lienee Buranaa tai jotain muuta..
Muutamia vuosia myöhemmin sain poliisilta soiton. Olin myynyt sen 99:n jollekin miekkoselle Riihimäellä. Poliisi kyseli että omistankos auton, jonka rekkari on RCE-399. Vastailin että se oli 99:n rekkari, mutta auto on myyty pois. Sain kaivettua kytille ostajan nimen ja kaveri oli kuulemma heidän vanha tuttu. No, soittelun syy oli se, että Riksussa oli keikattu bensaa vanhaan Corollaan, jonka rekkari oli RCE-399. AKE:n Riihimäen tukikohta oli kämmännyt jotain, sillä olin toimittanut luovarin, mutta auto oli edelleen nimissäni. AKE korjasi asian tämän jälkeen n. 4 vuoden päästä.
Hämeenlinnassa kävi kerran niin, että tonnarin hälytin alkoi huutaa myöhään illalla. Oli talvi ja lunta oli satanut kerros. Kun ehdin vilkaisemaan ulos, tonnarin lähistöllä oli sekä tulevat, että lähtevät jalan jäljet. Hälytin puolusti paikkaansa tällä kerralla.
Kaikki tämä on tapahtunut kerrostalojen parkkiksilla. Välttäkää kerrostaloasumista!!