Enivei, ennen tätä investointia haluaisin tsekata muutaman asian (mulla on siis 1.9 TiDS, mutta vastaukset lienevät osin yleispäteviä):
- mitä vaikutusta tuolla virityksellä on polttoaineenkulutukseen. Teoreettinen olettama on, että ajotapa pysyisi samana
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- mitä vaikutusta tuolla on auton jälleenmyyntiarvoon, eli kannattaako muutoskatsastaa vai pitää viritys omana tietona?
- Variston LA:ssa varoittelivat, että viritykset voi kadota maailman tuuliin, jos joku asentaja "vahingossa" palauttaa vanhan softan. Onko teillä käynyt näin (ja mistäs sen tietää, kun ei joka huollon jälkeen voi pyytää dynoraporttia). Eli onko riski todellinen?
- mitä muuta?
Mun edellisessä saappaassa (9-3 2.0t SE TurboJubilee) oli myyjän väitteen mukaan tehtaan(?) virisarja (varustelistassa joku SportPack tms), jolla oli otettu muistaakseni 175 hp/250 Nm (automaatti). En koskaan muistanut katsoa, mitä rekisteriotteessa luki. Enivei, ei silloin pitänyt esim. huoltoon mennessä huolehtia mistään. Olikohan tuo virisarja "kovakoodattu" vai muuten eri tavalla toteutettu???
Tässä näin aluksi kyssäreitä.