Pakoputkesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Pakoputkesta

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Onko Aeron katalysaattoriputken laipat suorassa linjassa toisiinsa nähden?

Eli sopivan pituinen SUORA putki laipoilla asettuu kyseiseen tilaan.

Kävin eilen auton alla ja mittasin oikean pituuden mutta laipan luovuttajana toimiva vanhan CC:n keskiputki on "mutkalla" ja nyt alkoi epäilyttämään onkohan tuo uudemmankin vastaavalla kohdalla oleva putki taivutettu johonkin suuntaan.
Olisin kiitollinen tiedosta, kun nyt ei mahdollisuutta päästä tarkistamaan asiaa auton alle.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

tiedä häntä airoista, veneessähän niitä käytettiin joskun ennen muinoin :)

Taitaa olla katin etupäässä sellanen sormus ja vastinputkissa viistotut päät sille sormukselle. se sallii KULMANMUUTOSTA. takapäässä suora laippa ja tiiviste.
En lähtisi poikkeamaan vakioratkaisun periaatteesta, ja etuputkessahan on jo
se sormusrenkaan sija valmiina.
Otat vaan jostain vanhoista joutoputkista noi päät ja hitsuutat putkenpätkään kii. jos oikein vimpan päälle haluu hommat suoraan ja laipanpultit kohdilleen jne niin katin kun istuttaa jigiin sellaisten apulevyjen pultinreikiin ja sit siinä sen uuden "menoputken" hitsuuttelee niin varmana on samassa asennossa JA OIKEEN PITUINEN.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Airot veneeseen ja jigeillä kalat ylös, vai?? :D

Ongelman ydin onkin juuri tässä. Ei ole mallia muuta kun autossa ja sekin ajossa. Suora putki olis suht helppo tehdä pöydällä ja viskata alle sopivassa tilanteessa.
Jos "mutkia" tulee matkalle niin pakko väsätä tuo jigi muuten voi mennä kikkailemiseksi.

No pitää yrittää ryömiä illalla auton alle. Sillähän se selviää..
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Mikko 1976 kirjoitti:Airot veneeseen ja jigeillä kalat ylös, vai?? :D

Ongelman ydin onkin juuri tässä. Ei ole mallia muuta kun autossa ja sekin ajossa. Suora putki olis suht helppo tehdä pöydällä ja viskata alle sopivassa tilanteessa.
Jos "mutkia" tulee matkalle niin pakko väsätä tuo jigi muuten voi mennä kikkailemiseksi.

No pitää yrittää ryömiä illalla auton alle. Sillähän se selviää..
justjust, niinhän se yleensä menee, jotta ei oo mallia.
katit pultit oli ihanan ryytyneet mulla ku ei kukaan koskaan ollu kajonnu, eli voit huoletta ny jättää airot pois ja varata vaan mäyräkoiran verran ryömintälientä auton alle. Laikalla ja uusilla pulteilla melkein varauduttava.
Satkun katin laipassa oli sellaset ihanat soviteurapultit, niiden jämiä sai mätkiä laipasta veks ihan tosissaan kääntöruustukin kidassa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin