Tuosta vielä, olit ihan täsmälleen oikeassa, kiitos vinkistä !!!KeijoAnnikki kirjoitti:Itse hain paikallisesta pulttiliikkeestä mahdollisimman ohuita ja löysin nuo 1.2 mm prikat. Paksumpia en uskaltais laittaa kytkimen luistamisen pelossa (viritetty V4). Heti kun sain koneen kiinni, niin kokeilin kytkimen toiminnan polkimelta, säädin irrotushaarukan välyksen ja mittasin työsylinterin liikkeen. Sen jälkeen laiton vain välttämättömät asiat kiinni ja käynnistin koneen noin 5 sec ajaksi todetakseni vain että prikkajuttu oli auttanut (hirveä ääni hävisi + kytkinpoljin ei tärissyt kytkin polkimen pohjaan painaessa ja kytkin irrotti).
Otin koneen pois ja huomasin heti, että siirtohaarukan päästä oli sorvannut pahasti paininvipuihin. Seuraava havainto, että asetelman paininlevy on syvemmällä kuin paininvivut ts. siirtohaarukka ottaa kiinni paininvipuihin ennenkuin painelaakeri paininlevyyn. Löysäsin asetelman ruuveja ja da da, paininilevy nousee ohi paininvipujen. Ei muuta kuin prikat asetelman ja vauhtipyörän väliin, kuten neuvoi ja nyt osat oikeilla paikoillaan. Laitoin ihan tavan M8 aluslaatat, saa nähdä, luistaako kytkin. Konetta en ole vielä laittanut paikoilleen, koska päätin maalailla samalla konehuonetta ym. Mutta, eiköhän kohta pääse kokeilemaan.
Muuten, kun olet ottanut koneen pois, otatko vaihteisto+moottori paketin ja irrotat sitten vasta vai otatko koneen irti lootasta ennen nostoa? Itse olen irrottanut koneen pois laatikosta ensin ja sitten nostanut pois. Laatikko on niin kevyt, että sen jaksaa ottaa syliin ja nykäistä tantereelle.