90 lämppäri toimii liian hyvin.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

90 lämppäri toimii liian hyvin.

Viesti Kirjoittaja juike »

Tuulilasille ja jaloille tulee siis vain kuumaa ilmaa. Kaikkia kytkimiä on kokeiltu ja säädetty vähän jos mihinkin asentoon. Konehuoneessa asento on summer. Ja läpät menee niinkuin pitäisi ainakin ymmärrykseni mukaan.
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuntuuko lämmönsäätimen vivussa normaalia vastusta? En nyt muista, millainen ysiysin lämppärin hana on, mutta joko se vuotaa tai on koko ajan "päällä"...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Varmista, että hanan vipu liikkuu moottoritilassa (siinä Summer-vivun yläpuolella, puhallinkotelon ja hanan harmaan muovisuojuksen välissä) samaan tahtiin kun pyörität keskimmäistä säädintä (TEMP). Liike välitetään nupista on vaijerinkuoressa olevalla teräslangalla hanalle.

Yleensä noista menee hanan nupin varsi poikki, nupin juuresta irtoaa vaijerin kuoren kiinnitys tai langan päätylenkkiin tuleva tappi katkeaa.

Lämmityssäädinpanelin irrottamisesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28749
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Täytyypä katsoa. Pakko vaan aina kysyä ennen kun rupee purkamaan. :D

EDIT: eli temp kytkin toimii mutta ei liiku "tarpeeksi" pitääpä tarkkailla...
Hyvä että tulee lämintä. On kuitenkin tarkoitus ajaa tuolla talvi.
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

juike kirjoitti:Täytyypä katsoa. Pakko vaan aina kysyä ennen kun rupee purkamaan. :D

EDIT: eli temp kytkin toimii mutta ei liiku "tarpeeksi" pitääpä tarkkailla...
Hyvä että tulee lämintä. On kuitenkin tarkoitus ajaa tuolla talvi.
Vaijerin kuori irti pidikkeestä säätöpaneelin luota, jolloin ei säädä tarpeeksi, vaan liikkuu kuorineen, mahdollista jos säädin vaihdettu (pidikkeet hajoavat helposti).

Itsellä on useimmiten johtunut noiden lukitusprikkojen puutteesta, jolloin vaijerin pää irtoaa (yleensä hanasta).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Piti pistää auto seisontaan maalle. Kunnes pääsee datsunista eroon. Viikon loppuna on tarkastus talkoot. Tarkotus kattella vähän tarkemmin autoo muutenkin. Kun oli tuommoinen "heräte" ostos.
Sinänsä mitä oon kattellu taisin ostaa hyvänä pidetyn laitteen kun kaikki suodattimet on vaihdettu. Verhoilut on kaikki ehjät. Kulkee ilosesti. Kaikki tuntuu toimivan hienosti.
Ovissa löytyy sanomista mutta onhan tuo jo 20 vuotias ja 309k mittarissa ni onhan jotain huonookin löydyttävä
:wink:
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
Vastaa Viestiin