9-3 Aero "lastutus"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Poy kirjoitti:
peinu kirjoitti:Jos viriboksi on jouduttu koodaamaan, niin sitten joutuu koodaamaan takasinkin. Laitetaan auto vastaamaan boksia. Jos taas on tilattu boksi auton numeroilla, eikä sitä tarvinnut koodata asentaessa, niin ei tartte koodata takasvaihtaessakaan.
Ahaa, luulin tettä techillä laitetaan boksi vastaamaan autoa, eikä auto vastaamaan boksia. Tulee varmaan aika kalliiksi, jos kovin usein boksia vaihtelee, eikä ole boksia tilattu auton numeroilla :roll: .
No en ole vielä keksinyt mitään syytä vaihtaa vakioboksia takaisin. Kesät talvet ajelee samalla boksilla ja katsastustakaan se ei haittaa. Mammankin käsiin voi antaa ihan huoletta, kun Saabeissa on sen verran pitkä kaasupolkimen liike, ettei sitä vahingossa saa puuhun polkaistua :) NO joka tapauksessa ei se ajoenston koodaaminen boksille voi missään yli 30e maksaa. On nimittäin kahden minuutin homma huoltomiehelle ja sen voi tehdä hallin pihassa.

Sun tapauksessahan (T5) käy myös ng900:n viriboksit ja niissähän ei tunnetusti ole ajonestoa, joten ei tartte koodata kumpaankaan suuntaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

peinu kirjoitti: NO joka tapauksessa ei se ajoenston koodaaminen boksille voi missään yli 30e maksaa. On nimittäin kahden minuutin homma huoltomiehelle ja sen voi tehdä hallin pihassa.
Hei, sä asut Jyväskylässä (?) - oot tottunu liian hyvälle ja totuus unohtunu...

Kaikenlaiset autonhuoltohommat voi olla yllättävän vaikeita monille pajoille, merkkiliikkeille ja huoltomiehille ;)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

hma kirjoitti:
peinu kirjoitti: NO joka tapauksessa ei se ajoenston koodaaminen boksille voi missään yli 30e maksaa. On nimittäin kahden minuutin homma huoltomiehelle ja sen voi tehdä hallin pihassa.
Hei, sä asut Jyväskylässä (?) - oot tottunu liian hyvälle ja totuus unohtunu...

Kaikenlaiset autonhuoltohommat voi olla yllättävän vaikeita monille pajoille, merkkiliikkeille ja huoltomiehille ;)
EI se noin kallista ja aikaavievää PCS:llä ole :) Oletin että Laakkosella sujuu kahteen minuuttiin ja kolmeen kymppiin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Viriä

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Oltiin tuossa viimekesänä Corvettea säädättämässä rullilla ja tuli puheeksi boxien, putkien, ilmansuodattimien muutoksista ym. Kysäsin, että mites on jos tavalliseen autoon vaihtaa esim putkiston, niin tehopenkkimies sano, että aina joutuu tuleen säädätykseen muutti sitten putkea, putkea+ilmanputsaria tai softaa tai jotain joka vaikuttaa jollain tavalla moottoriin. Koska sellaista järjestelmää(moottorinohjaus) ei ole kukaan vielä keksinyt, joka pystyisi ottamaan muutokset täysin huomioon. Eli pelkällä putkimuutoksella(isompaa rööriä) saa tehot kateisiin ja pahimmillaan männät sulamaan --->käy laihalla jossain kohti.

Saapi olla aikamoinen DaVinci joka osaa säätää moottorin edes 90% kohdalleen, kun tuolla kartalla voi tulla notkahdus missä tahansa 0 - MAX rpm välillä. Eräs paikka nimeltä x missä säädätetään kiihdytysautoja ja ralliautoja päivittäin, tehtiin yhteen turbo vehkeeseen(oli rakennettu kuin Iisakin kirkkoa) säädöt ja piti olla kohillaan, mutta niinpä vain 5 vaihteella meni laihalle ja 2 mäntää puhki. Auto purkuun ja todettu, että raudassa ei vikaa ---> softassa jossain kohti isolla vaihteella pääsee laihalle.

Mitäs paikkoja olette käyttäneet, kun olette tehneet muutoksia joihinkin noista edellämainituista, elikkä missä tehopenkeissä osataan säätää Suappia?
Vastaa Viestiin