Pölläyttää silloin tällöin
Pölläyttää silloin tällöin
Eli kun laittaa käyntiin niin joskus pöläyttää harmaata ja joskus sinertävää savua vähän.Ei haise palaneelle öljylle ja turbokin vaihdettu jotain 20000 km sitten.Toimii muuten ihan normaalisti. Missähän voisi olla vika.
Eiköhän tuo kuulu asiaan?
Kyllä mullakin pölläyttelee aamu tuimaan, mutta eipä ole haitannut.
Katsastus ok (siis päästöt jne).
Mutta onko asiantuntijoit, jotka osaisivat kertoo onko tää tyypillistä?

Kyllä mullakin pölläyttelee aamu tuimaan, mutta eipä ole haitannut.
Katsastus ok (siis päästöt jne).
Mutta onko asiantuntijoit, jotka osaisivat kertoo onko tää tyypillistä?

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Ootteko nyt ihan varmoja että kuuluu asiaan
Nimittäin itellä tuo -98 T25 ahtimella joka muuten on btw tehtaalta asti ollu paikallaa, pölläyttele mitään, ainoastaan kun linttaa pohjaan niin pöläyttää vähäsen mustan pöhäyksen.
Itse alkaisin valmistautua ahtimen hankintaan jos valkoista/sinista pölläytystä tulee, kokeilkaapa ajossa ajaa peräkkäin ja vähän polkia niin takana tuleva voi diagnosoida pöläytteleekö ajossa ...

Itse alkaisin valmistautua ahtimen hankintaan jos valkoista/sinista pölläytystä tulee, kokeilkaapa ajossa ajaa peräkkäin ja vähän polkia niin takana tuleva voi diagnosoida pöläytteleekö ajossa ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
siniseen pölläytykseen...
etenkin käynnistyshetkellä on yleisin syy juuri tuo venttiilivarren kumien kuluneisuus tai sitten uusien laiton yhteydesä unohtunut liiman käyttö/väärä liima. Ilman liimaa ei tahdo pysyä paikoillaan ja tiiviinä.
Hanaa hillitysti!
MacTurbo kirjoitti:Tuo minun ahdin saattaa olla jo ehtoopuolella, mutta ajossa ei pöläytä ei edes hanaa annettaessa.
Ei sitä itse näe, pitää ajaa takana että näkee se pölähdyksen, sitten kun näet taustapeilistä pölinää niin silloin on jotain särki...

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Heh, olen ajanut itse tonnarini perässä (enkä päässy ohi9000cst kirjoitti:MacTurbo kirjoitti:Tuo minun ahdin saattaa olla jo ehtoopuolella, mutta ajossa ei pöläytä ei edes hanaa annettaessa.
Ei sitä itse näe, pitää ajaa takana että näkee se pölähdyksen, sitten kun näet taustapeilistä pölinää niin silloin on jotain särki...

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Löytyi syy tuohonkin vikaan ja moneen muuhun. Auto vaan on yksinkertaisesti PASKA !! Se on muuten 9000 Aero en suosittele kenellekkään paitsi jos haluaa joka päivä korjata jotain.Kiitoksia kaikille jotka halusivat auttaa vian etsinnässä mutta enään ei ole mitään tehtävissä paitsi kuskaus romuttamolle.