Kummat tulpat?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Just ja mä löysin ohjekirjan ja siellä sanotaan BCP6ES???
Hyvä tavaton sentään...mä teen ne kohta ite! :lol: :lol:
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

taunu kirjoitti:Just ja mä löysin ohjekirjan ja siellä sanotaan BCP6ES???
Hyvä tavaton sentään...mä teen ne kohta ite! :lol: :lol:
Täytyy myöntää että fuskasin sen verran että katoin 900:n(2.0-16)-91 ohjekirjasta. Kummallista jos niissä eroa on. Mahtaako "katillisuus" vaikuttaa asiaan..? :?

Oli miten oli, kyllähän ne kutoset kannattaa siinä tapauksessa laittaa. :)
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulle yrittivät tarjota Motonetissä jotain tulppia ilman tota R:ää, vaikka sanoin kyllä että on '89 turbo DI:llä. Halusivat vaarmaan rikkoa diplomi-insinöörini. :? Ojensin sitten vähän myyjää. Toivottavasti eivät muille DI-saabisteille ole moisia myyneet, kalliimmatkin olivat.

EDIT: Oli siis Tampereen Motonetissä.
Viimeksi muokannut puu, Pe Elo 04, 2006 07:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Liekö tuolla nyt niin suurta väliä, nyrkkisääntönähän tuo on että nätimpään ajoon lämpimämmät (alempi lämpöarvo) ja kovempaan ajoon kylmemmät tulpat.

Katillisissa on yleensä hiukan lämpimämmät tulpat, todennäköisesti johtuen löysemmästä sytytysennakkokäyrästä. Eli jos on katiton peli niin laita vaikka ne BCP6ES:t?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Nyt sitten vaihdoin BCP6ES tulpat ja tonttero sammuu joka risteykseen.
Seilas tosin niillä 5ES tulpillakin,mut ei sentään sammuillut. :(
Mitäs nyt sitten teen,vaihdanko takas vai onko lämpötila-anturi finaalissa...?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

taunu kirjoitti:Nyt sitten vaihdoin BCP6ES tulpat ja tonttero sammuu joka risteykseen.
Onko ilmavuodot tukittu ja tyhjäkäyntimoottori puhdistettu?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Nii,toi pitikin laittaa,et vuotoja en oo löytäny ja tkmoottori on puhdas.
Kaikinpuolin muuten toimii,kiihtyy ja kukkuu,mut toi tyhjäkäynti alko temppuilee.
Niin,käynnistysongelmii ei oo ja kulutus saatto jopa laskee entisestään...vääntöö ainaki tuli! :D
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Sulkeutuuko läppäkotelon asentokytkin kun kaasuläppä on kiinni?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Juu,läppäkotelokin on putsattu ja tsekattu.
Se vielä,että kummoset vaatimukset on sillä letkunpätkällä joka menee tkmoottorista imusarjalle?
Se on meinaan aika pullee ja vois kyl jopa vuotaakin...ei niin selvästi,mut saattas.
Miten iso vuoto aiheuttaa ongelmii?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Nyt on sitte pajalla käytetty ja mitään vuotoja tai muutakaan vikaa ei löydy.
Eli sen kuuluu sammua joka risteykseen!! :evil:
Tyhjäkäyntimoottoria itse epäilen,kun sitä eivät osanneet tutkia. Mitähän tuo motti mahtaa maksaa?
Tai olisko kellään EHJÄÄ käytettyä? :?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jus kirjoitti:Sulkeutuuko läppäkotelon asentokytkin kun kaasuläppä on kiinni?
Tutkivatko sulkeutuuko läppäkotelon asentokytkin?

Tutkivatko onko kaasuläpän perussäätö oikein, eli kuinka hidas on tyhjäkäynti kun tyhjäkäyntimoottorin letku on lytistetty umpeen?

Tyhjäkäyntimoottorin tutkiminen ei paljon vaadi, irrotat osan ja varmistat että pyörii vapaasti, takeltelematta. Johtoliittimestä voi mitata käämien vastukset.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Tutki senverran et naksuu ja teki sille jotai mittauksii.
Ja katto sen perussäädön.
Tyhjäkäyntimoottori on ollu mulla 100 kertaa kourassa ja on puhdas,eikä mun mielestä jumittele.
Mitä käämien mittauksiin tulee,niin on sama ku yrittäsin rakentaa hiukkaskiihdytintä! :?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Vastaa Viestiin