Eräs haaveeni

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Eräs haaveeni

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Aika näyttää toteutuuko vai ei, alustavia keskusteluja on ainakin käyty asiasta omistajan kanssa. Ensin olisi ainakin päästävä "vakiotonnarista" eroon ettei piha huku autoihin.. :?

Mistäkö horisen? CC-Aerosta tietysti. Siitä CC-Aerosta. Maailman hienoimmasta. :)

Ajattelin vaan vähän avautua, ja samalla muut mahdolliset spekulantit voivat tunnistautua. :wink:
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Eräs haaveeni

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:Aika näyttää toteutuuko vai ei, alustavia keskusteluja on ainakin käyty asiasta omistajan kanssa. Ensin olisi ainakin päästävä "vakiotonnarista" eroon ettei piha huku autoihin.. :?

Mistäkö horisen? CC-Aerosta tietysti. Siitä CC-Aerosta. Maailman hienoimmasta. :)

Ajattelin vaan vähän avautua, ja samalla muut mahdolliset spekulantit voivat tunnistautua. :wink:
Eihän CC ole Aero :lol: Aerot;han tuli -93 :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Eräs haaveeni

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:Eihän CC ole Aero :lol: Aerot;han tuli -93 :wink:
lue: CC-Aero (ei Aero :wink: )
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mun silmään ei cc:t yleensä oikein istu, mutta priimakuntoinen CC-aero on upea ilmestys! Sitäpaitsi kulkupuoli ei häpeä yhtään CS-aerolle.

Ja miksei muka CC-aero ole aero? Saabin omissakin julkaisuissa kerrotaan, että Turbo-S ja Aero on sama asia, eri markkina-alueilla... Ainakin kirjassa "en svensk historia"

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Rapea CC-Aero
Hieman yritin kuvata omaa "uuden" tallin edessä.
Lähempää ei uskalla kuvata mutta kauempaa :)
http://koti.mbnet.fi/stress/mattapommi/
Tässä menny kaikki aika tuon tekniikkapuolen ongelmien kans.
Mutta semmosta se on kun pitää varmistaa että ei cs-aerot ala karkaamaan.
Og aero vielä jostain niin sais laittaa tonnarin telakalle hitsausta varten.

Tri-Lo har bra smak för bilan :!:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

peinu kirjoitti:Ja miksei muka CC-aero ole aero? Saabin omissakin julkaisuissa kerrotaan, että Turbo-S ja Aero on sama asia, eri markkina-alueilla... Ainakin kirjassa "en svensk historia"
Se vaan oli jonkun henkilökohtainen mielipide tuossa toisessa keskustelussa. :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onkohan muuten muita tuotu, jotka ovat tyypattu punaisella boksilla..? :? Entäs myyty (turbo-S:iä)suomessa? Tuottaakohan ongelmia? Eli papereissakin 162kW.
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Stressfläkt kirjoitti:Rapea CC-Aero
Hieman yritin kuvata omaa "uuden" tallin edessä.
Lähempää ei uskalla kuvata mutta kauempaa :)
http://koti.mbnet.fi/stress/mattapommi/
Tässä menny kaikki aika tuon tekniikkapuolen ongelmien kans.
Mutta semmosta se on kun pitää varmistaa että ei cs-aerot ala karkaamaan.
Og aero vielä jostain niin sais laittaa tonnarin telakalle hitsausta varten.

Tri-Lo har bra smak för bilan :!:
Tollasen ku sais! 8O
Eipä taida mulla ikinä olla varaa tollaseen.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Eli papereissakin 162kW.
Eli noissa oli kanssa 2.3-pitkälohko? Harmi kun aeroa ei ole myyty turbottomana versiona, jokin tuollainen vanhempi Aero olisi ihan kiva peli :)
Edit: tarkoitin vaan lähinnä sitä ettei tuota korisarjaa taida löytyä vapareista?

Jokin vanha 9000i cc olisi aika kätevä ja kestävä peli (pitääkin alkaa hieromaan kauppoja appiukon kanssa sellaisesta, 2.0i automatilla :) )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Eli papereissakin 162kW.
Eli noissa oli kanssa 2.3-pitkälohko?
Niin, tottakai. Ja muutenhan 147kW mutta m.m. tämä lähtenyt tehtaalta alkup. 220hv virisarjalla.

Ja nythän puhun nimenomaan tästä yksilöstä, tarkennuksena.
http://www.garaget.org/?car=325

Siis se jota ei koskaan ole ajettu edes sateessa, ja jossa alla alkuperäiset renkaat ja säiliössä lasinpesunesteet vuodesta -91. Jota on kaavailtu museoon m.m. stcs:n toimesta jo pitkään mutta ei näytetä sinne koskaan saatavan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siinä olisi hyvä tuning-aihio :lol:
Eikö noissa tosiaankaan ollut mitään ruostesuojausta tehtaaalta lähtiessä va onko esim. kaarien sisäpinnalla jonkimmoinen pinoite punaisen maalin alla?
Eipä ihme että nuo vanhemmat tontut on ruostuneet pois tiehensä :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

ng900aero kirjoitti:Siinä olisi hyvä tuning-aihio :lol:
Eikö noissa tosiaankaan ollut mitään ruostesuojausta tehtaaalta lähtiessä va onko esim. kaarien sisäpinnalla jonkimmoinen pinoite punaisen maalin alla?
Eipä ihme että nuo vanhemmat tontut on ruostuneet pois tiehensä :(
Samat korinväriset pintamaalit löytyy takakaarista myös allekirjoituksen vaunussa. Maalin alla saattanee jotain kerrosta ollakin, muttei noissa kovin kummoisia suojauksia kyllä ole.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

hma kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Siinä olisi hyvä tuning-aihio :lol:
Eikö noissa tosiaankaan ollut mitään ruostesuojausta tehtaaalta lähtiessä va onko esim. kaarien sisäpinnalla jonkimmoinen pinoite punaisen maalin alla?
Eipä ihme että nuo vanhemmat tontut on ruostuneet pois tiehensä :(
Samat korinväriset pintamaalit löytyy takakaarista myös allekirjoituksen vaunussa. Maalin alla saattanee jotain kerrosta ollakin, muttei noissa kovin kummoisia suojauksia kyllä ole.
Ja samoin vaimon ng:stä, eli kaiketi asap ruostesuojaukseen.

vähän OT:ksi mutta ainakin ng.stä löytyi melkoinen hiekka- ja kivikokoelma tankin täyttöputken luota, onneksi ei ollut korroosio iskenyt (kiitos Italian kelien).
Yllättävän huonosti on kyllä suojattuja, eli voidaan varmaankin lopettaa spekulaatiot skandinaaviaan ja muualle eurooppaan vietävien autojen ruostesuojausten eroista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Kyllähän ainakin tonnarissa (molemmissa omissani) on joku pvc tms. massa siellä aroissa paikoissa, pyöränkoteloissa ja koko(?) pohjassa, pintamaalin alla. Tuntuu toimivankin paremmin, kuin vastaava ratkaisu viimeisissä kuupissa, ts. vesi ei mene pellin ja muovin väliin... :?

Toi ruosteherkkyys on paljolti myös rakenteellinen juttu, eikä minulla 18-vuotiaassa ole edes merkkiä pohjan ruostumisesta / riskikohdista siellä. Alkuperäiset ovet toki olivat sellaiset, kun kaikki nyt tietävät, ja lokarinkaaret meni takaa vaihtoon.

Ovia olisi kunnollinen kotelosuojaus saattanut vähän pelastaa, jos lopulta sekään. Ne hel***in saabismikaaret taas kerää taaksensa kosteutta ja likaa, kunnes kaari putoaa pois pellin hävittyä sen takaa. Näin cc:ssä, ja joka ikisessä tonnarissa sen jälkeenkin, uusimmilla ei vain ole vielä aika kypsä/ei näy mitään päälle.

Rakenteellinen moka on myös komposti bensantäyttöputken päällä peltiä vasten jne., mutta sitäkin on paha korjata muulla kun säännöllisellä puhdistuksella (sama vois auttaa noihin lokarin reunoihin).

Kuten ehkä arvata saattaa, pohdin juuri, millainen ruostesuojaus pitäis teettää Aeroon. :wink: Tähänastiset kokemukset alkuperäiskäsittelystä on vain sen verran hyvät, että epäröin vähän tuota massauttamista. Jos keskittyisi sen sijaan vain koteloihin...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Suomik kirjoitti:Kuten ehkä arvata saattaa, pohdin juuri, millainen ruostesuojaus pitäis teettää Aeroon. :wink: Tähänastiset kokemukset alkuperäiskäsittelystä on vain sen verran hyvät, että epäröin vähän tuota massauttamista. Jos keskittyisi sen sijaan vain koteloihin...
Erittäin paljon samoilla linjoilla kanssasi, sen perusteella mitä olen tonnareita nähnyt/omistanut. Massaamaan en sellaista ryhtyisi.

Väitän, että ruosteen pahin vihollinen on puhtaus, eikä mitkään massat. Ne kun vaan antaa paremman pidon "paskakerrokselle" tarttua ja kasvaa. Siinähän se kosteus pääsee sitten hyvin elämään ja säilymään, puhumattakaan siitä kuinka vastenmielistä sellaista autoa on sitten ruuvata..

Puhtaus avoimissa paikoissa. Suljetut tilat missä ei juuri maaliakaan ole ja joihin kondenssia syntyy, kaipaavat tietysti kotelovahaa. Unohtamatta että pitää kaikki valumisreiät auki, vaikka se tietysti kuuluu jo siihen puhtauteen.
Vastaa Viestiin