Tuplis-threadin aika
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Jaa-ha.
Maanantaina se arkinen aherrus taas alkaa, lomat on siis tältä vuodelta jotakuinkin lusittu.
Samoin näyttää Saabi- kausi omalta osaltani lähestvän loppuaan, niin ikävää kuin se onkin.
Ajattelin ajella ysiysin siskon mökille talvisäilöön, siellä kun on sopiva talli tähän tarkoitukseen.
Ihan kauheesti ei noita kilometrejä katsastuksen/rekisteröinnin jälkeen tullut, varmaan alle tuhat. Hyvin tuntui wanhus toimivan, vaikka silloin keväällä se rykästiin kylmästi käyntiin yli vuoden seisonan jälkeen ja ainoa kunnon toimenpide oli jarrujen herkistely ennen katsastusta ja pallonivelen vaihto ekan yrityksen jälkeen. Niin ja öljyt vaihdettiin tietty.
Ensi viikonloppuna taidan ajaa Saabin talviunille kun taas alkaa koulut ja muut kiireet töiden ohella.
Tulevana talvena pitäisi kunnostaa apparin istuin, se kun on istuinosaltaan hiukan väsähtänyt.
Tykkivanteiden kunnostus on jo käynnissä ja ensi suvena toivottavasti ne on jo alla.
Niin ja niitä vauhtiraitoja pitäis metsästää tai miettiä niiden tekemistä itse?
Kiitos vielä teippiraita-muisteloihin vastanneille.
Ja olihan se puhallinkin mykkä.
Eli onhan tota pikkulaittoa tiedossa kun vaan sais aikaiseksikin jotain.
No nyt kun ajoissa aloittaa, niin sittenhän on paremmat mahdollisuudet saada kaikki tehtyä. (Just joo, toi on kuultu ennenkin...)
Maanantaina se arkinen aherrus taas alkaa, lomat on siis tältä vuodelta jotakuinkin lusittu.
Samoin näyttää Saabi- kausi omalta osaltani lähestvän loppuaan, niin ikävää kuin se onkin.
Ajattelin ajella ysiysin siskon mökille talvisäilöön, siellä kun on sopiva talli tähän tarkoitukseen.
Ihan kauheesti ei noita kilometrejä katsastuksen/rekisteröinnin jälkeen tullut, varmaan alle tuhat. Hyvin tuntui wanhus toimivan, vaikka silloin keväällä se rykästiin kylmästi käyntiin yli vuoden seisonan jälkeen ja ainoa kunnon toimenpide oli jarrujen herkistely ennen katsastusta ja pallonivelen vaihto ekan yrityksen jälkeen. Niin ja öljyt vaihdettiin tietty.
Ensi viikonloppuna taidan ajaa Saabin talviunille kun taas alkaa koulut ja muut kiireet töiden ohella.
Tulevana talvena pitäisi kunnostaa apparin istuin, se kun on istuinosaltaan hiukan väsähtänyt.
Tykkivanteiden kunnostus on jo käynnissä ja ensi suvena toivottavasti ne on jo alla.
Niin ja niitä vauhtiraitoja pitäis metsästää tai miettiä niiden tekemistä itse?
Kiitos vielä teippiraita-muisteloihin vastanneille.
Ja olihan se puhallinkin mykkä.
Eli onhan tota pikkulaittoa tiedossa kun vaan sais aikaiseksikin jotain.
No nyt kun ajoissa aloittaa, niin sittenhän on paremmat mahdollisuudet saada kaikki tehtyä. (Just joo, toi on kuultu ennenkin...)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
No kadehdittava ja kadehdittava kokoelma???
no onhan ne nyt ainakin vielä sitä hyvää
vuosikertaa,ja vähän ajettuja noin vanhaksi
peleiksi 157ja 167tkm eli -76 ja -74 onhan niissä
laitettavaa mutta muuten kyllä toimivat hyvin
sopii mulle kyllä kun ei enää tarvi riuhtoo
autolla vain rauhallisesti kruisailee,ja eihän
ne tuon ikäiset enää riuhtomisesta tykkää.
no onhan ne nyt ainakin vielä sitä hyvää
vuosikertaa,ja vähän ajettuja noin vanhaksi
peleiksi 157ja 167tkm eli -76 ja -74 onhan niissä
laitettavaa mutta muuten kyllä toimivat hyvin
sopii mulle kyllä kun ei enää tarvi riuhtoo
autolla vain rauhallisesti kruisailee,ja eihän
ne tuon ikäiset enää riuhtomisesta tykkää.
Ari 1622
Eikö? Annilla porhalsin kesällä 2002 niin lujaa töihin, että spinnasin asfaltilla, kun käänsin LK-lehtipainon pihalle. Se oli sitä hurjaa nuoruutta ja sitä se oli mulle, ei autolle. Talvisin tuli koluteltua pitkin penkkoja, juurikin tuolla em. pihalla. Ja jääradalla.
Omasta puolesta voin sanoa, että kyllähän noilla vanhoillakin pystyy ja pääsee. Toisaalta jos itselläkin olisi alle 200tkm ajettu 70-luvun 99 niin asia voisi olla hyvinkin erilainen. '80 onkin mun mielestä raaserivuosiluku, täynnä kaikkea hyvää, lujaa ja vanhaa ulkonäköä
Vitsi, mullahan on siinä Luisin nahkaratti, pitäisköhän ottaa keväällä liikenteeseen...
Omasta puolesta voin sanoa, että kyllähän noilla vanhoillakin pystyy ja pääsee. Toisaalta jos itselläkin olisi alle 200tkm ajettu 70-luvun 99 niin asia voisi olla hyvinkin erilainen. '80 onkin mun mielestä raaserivuosiluku, täynnä kaikkea hyvää, lujaa ja vanhaa ulkonäköä

Vitsi, mullahan on siinä Luisin nahkaratti, pitäisköhän ottaa keväällä liikenteeseen...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Voi rähmä teidän kanssa. Ihan äimistelin tuota frankin kertomaa kesän aikana 99:n mittariin kertynyttä kilometrimäärää. Kai sitä on katsottava itsensä etuoikeutetuksi, kun on saanut päästellä 99 combicoupella ja serkulta lainassa olleella 99:llä töihin ja kotia tänävuonna arviolta yhteensä 15tkm verran. On siinä vaan nostalgiaa kerrakseen. Onhan lapsuusmuistoihin piirtyneet automuistotkin koettu saab 99:n takapenkillä. Muistanpa jopa, kun ekat kerrat sain istua etupenkillä isän 99 EMS -74:ssä (siihen asti olin ollut isän mielestä liian pieni istumaan etupenkillä). Pyllyn aluseksi piti ottaa niskatyyny, kun muuten en nähnyt ikkunasta ulos. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Kyllähän autolla kovaa voi ajaa mutta,repiminen
tietää rahanmenoa hetken kuluttua tai sitten
samantien jos joku laatikko tai muu voimansiirron osa
antaa periksi. En ole mikään pilkunviilaaja kyllä sitä mentiin
nuorena kollina oli huimaavia ajosuorituksia joskus -80
luvulla tosin ei ollut saabia,nyt kun ajattelee niitä suorituksia niin
ei varmaan tällä iällä pystyisi samaan,tai on tullut järkee päähän
ja itsesuojeluvaistoa,ei sitä voi kieltää etteikö ole mukavaa päästellä
semmosella autolla joka kulkee ja pysyy vielä tielläkin,mutta se siitä
ajellaan rauhallisesti ja pidetään järkipäässä niin pysytään ojienvälissä
mukavaa syksyn jätkoa kaikille.
tietää rahanmenoa hetken kuluttua tai sitten
samantien jos joku laatikko tai muu voimansiirron osa
antaa periksi. En ole mikään pilkunviilaaja kyllä sitä mentiin
nuorena kollina oli huimaavia ajosuorituksia joskus -80
luvulla tosin ei ollut saabia,nyt kun ajattelee niitä suorituksia niin
ei varmaan tällä iällä pystyisi samaan,tai on tullut järkee päähän
ja itsesuojeluvaistoa,ei sitä voi kieltää etteikö ole mukavaa päästellä
semmosella autolla joka kulkee ja pysyy vielä tielläkin,mutta se siitä
ajellaan rauhallisesti ja pidetään järkipäässä niin pysytään ojienvälissä
mukavaa syksyn jätkoa kaikille.
Ari 1622
Joo luvattoman vähälle käytölle ysiysi jäi, mutta koitetaan ottaa takasin ensi suvena.
Siitä pitänee huolen jo toi meidän parivuotias miehenalkukin. Tänään kun ulkoiltiin oli päästävä Saabin rattia pyörittämään. Ja kun piti sisälle lähteä alkoi kauhea parku kun olis pitänyt saada jatkaa. Selvääkin selvempi tuleva Saabisti.
Siitä pitänee huolen jo toi meidän parivuotias miehenalkukin. Tänään kun ulkoiltiin oli päästävä Saabin rattia pyörittämään. Ja kun piti sisälle lähteä alkoi kauhea parku kun olis pitänyt saada jatkaa. Selvääkin selvempi tuleva Saabisti.
Meikäläisen pihasta kyllä tuplis(/noppa) puuttuu
komeitahan nuo on (muutamia väri/vuosimalliyhdistelmiä lukuunottamatta)
... vaikka satku ja tonnari onkin enemmän meikäläisen mieleen
Jokin tupliksessa vaan on niin... en tiedä mitä

... vaikka satku ja tonnari onkin enemmän meikäläisen mieleen

Jokin tupliksessa vaan on niin... en tiedä mitä

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No niin, varustelu jatkuu. Tänään sain paikalleen takalasin ritilän:

Myös kupruilevan puupaneelin tilalle olen hankkinut korvaavan vanhemmasta tupliksesta:


Pitäisi vielä saada ährättyä paikalleen...

Myös kupruilevan puupaneelin tilalle olen hankkinut korvaavan vanhemmasta tupliksesta:


Pitäisi vielä saada ährättyä paikalleen...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
70-luvulla ei tingitty laadusta...ari_viitanen kirjoitti:Joo mistä johtuu että noissa vanhemmissa on parempi tuo jäljitelmä
minullakin molemmissa suora ei ole rypyssä , kaikissa uudemmissa on ollut enempi tai vähempi rypyssä.

Mielestäni kaikissa näkemissäni ysikympeissä lista on hyvä, mutta näissä 83-84 tupliksissa aina huono, ellei uusittu.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä