
Kateutta?
Ihmisille pitäs muistuttaa aina silloin tällöin että ne rampit on kiihdyttämistä varten ja kun rampin alhaalla on sama nopeus kuin liityttävälle tiellä ajavilla niin sinne sekaan meneminen on todella helppoa, vaikka olisi pienikin väli mihin pitää päästä. Näkee tosi usein kun motarille ajelee, että siellä joku "mummo/pappa" köröttelee 60 km/h 

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kaveri tuotti joskus viime vuonna uudehkon TDI Passatin Saksasta. Siinä taitaa olla D ja I punaisella. Kyselin vaan valinnasta, ni kaveri sanoi että "kun sillä pääsee". Heitin huvikseni sekaan kommentin, että meikäläisen Saabilla (9000 2.3T) pääsee paremmin. Kaveri oli siltä istumalta lähdössä ottamaan viivoja kun hänen mielestään TDI Passat pesee helposti vanhan Saabin. Ei lähdetty koittamaan kun olin jo alottanut kaljoittelun. Lienee tämä aivopesukurssi oli käyty, en sitten tiedä oliko se pakotettu.9-5T kirjoitti:Onko ketään lukijoista ostanut koskaan uutta VAG:n TDI autoa mielellään punaisella merkillä, olisi kiva tietää onko "TDI:llä voitat kaikki" aivopesukurssi pakollinen tai vapaaehtoinen.
Pitää kelvata, sillä jos systeemi on hyväksytty käyttöön jossain EU-maassa vuoden -95 jälkeen ja autolla on EU -tyypitys, Suomen viranomaisilla ei ole mitään sanomista tuohon systeemin.Money For Nothing kirjoitti:dq kirjoitti:Eikös joissain uusissa autoissa ole semmoisiakin systeemejä jotka vilkuttaa jarruvaloja kovissa jarrutuksissa, sitä kiivaampaan tahtiin mitä kovempi jarrutus? Kelpaakohan lainsäätäjille.Muistan lukeneeni myös tuosta, luin siitä tosin vasta kun kyseiset autot olivat jo myynnissä Suomessa, joten silmiini ei sattunut tuota "poistoa". Mutta hyvin todennäköisesti ne on revitty pois Suomeen tuotaessa. Iki-ihana Suomen lainsäädäntöDefeat kirjoitti: Muistaakseni tuo systeemi piti poistaa Suomeen tuoduista autoista,
koska Suomen omituinen laki kieltää ehdottomasti hätävilkkujen käytön liikkuvassa autossa.
Yleensäkin, Suomen ajoneuvolainsäädäntö noudattaa hyvinkin tarkkaan EU-pykäliä. joissain maissa sallitaan jotain kansallisia poikkeuksiä (esim Ruotsin valomääräykset). Verratkapa Suomalaisia rakentelupykäliä vaikkapa saksalaisiin. Siellä ei saa asentaa edes levikesarjaa, mikäli sarjalla ei ole saksalaista tyyppihyväksyntää (ABE). Kuinka usein olette nähneet tuunattuja saksan rekisterissä olevia autoja?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Viritetyn ässän omistaneena ja nyt vähän kutitellulla TDI-Golffilla ajavana voi todeta ettei dieseli nyt mihinkään kulje
vakiona 130 heppaset ja tehokkaammat VAG-dieselit kulkevat kohtuullisesti chipattuna.
Mese C320 CDI:llä ei ollut jakoja ässää vastaan
Kuuluukohan toi "aivopesukurssi" myös dieseli-saappien vakiovarustukseen?

Mese C320 CDI:llä ei ollut jakoja ässää vastaan

Kuuluukohan toi "aivopesukurssi" myös dieseli-saappien vakiovarustukseen?

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Firman uutta 2.0 TDI golffia on tullut kokeiltua ja täytyy todeta, että suorituskyky on kyllä kiitettävä. Kevyt auto lähtee kuin kuppa Töölöstä. Oma vakio 9k matalapaine 2.3 ei pärjää millään, täyspaineisen vastaavan/lastutetun kanssa ei ole vertailtu.9-5T kirjoitti:Onko ketään lukijoista ostanut koskaan uutta VAG:n TDI autoa mielellään punaisella merkillä, olisi kiva tietää onko "TDI:llä voitat kaikki" aivopesukurssi pakollinen tai vapaaehtoinen.
Ei ollut kyllä tonnariakaan vastaan loppupeleissä vaikka parhaansa yrittiMaikki kirjoitti:Mese C320 CDI:llä ei ollut jakoja ässää vastaan![]()

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
9-5T kirjoitti:Petter kirjoitti:Monestihan TDI-kuskeilla on liian suuria luuloja autojensa kulkupuolesta.Ja pitäisivät luulot sisällään mutta kun yritetään näyttää kiihdytyksissä.
n.96 kaveri osti uuden MB 290TDI(129hv/paljon vääntöä sekunnin tai parin ajan)
haastoi viivalle, (9000 -95 2.0i 130hv) eikä karvaan tappion jälkeen puhuttu väännöstä mitään.

Juuri tästä syystä taas tahtoo nuo 7500rpm kiertävät kinnerit pärjätä suomen nopeuksilla kiihdyttelyissä jos vain viitsivät kierrättää ja käyttää niitä pikkuvaihteita.
Toki onhan noita diesesleitäkin jotka sitten pesee ja myös kuivaa, mennen tullen. Mutta niin on bensojakin.
Mutta kuitenkin, kyllä tuo meidän iivari aina parit TDI:t päihittää. Vähän hemoa tankkiin nii kyllä hyytyvät kaverit

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Joskus tätäkin miettinyt ja pääsääntöisesti nykydieselillä on helppo lähteä melko rivakasti. Siinä varmaan moni (myös Saab-)kuljettaja hieman provosoituu.9-5T kirjoitti:Ja pitäisivät luulot sisällään mutta kun yritetään näyttää kiihdytyksissä.
Enhän itsekään yritä liikennevaloista lähtiessäni mitenkään "näyttää auton kiihtyvyyttä", mutta tuollakin ritsalla on melko vaikea lähteä yhtä hitaasti kuin jollain peruscorollalla. Usein huomaa provosoivansa vaikkei edes yritä. Tokihan sitä joskus tulee hieman polkaistuakin... Mutta onhan noita tullut tavattua TDI-autoilijoita, jotka selkeästi haluavat hieman kisailla.
On se tosiaankin kumma kun nuo nokivasaran ajajat luulee autoistaan vaikka mitä. Yksikin hyvä kaveri ihan oikeesti luuli että sen Skodasta tulee varsinainen tykki kun vähän lastua vaihtaa. Meinasi siinä itku tulla kun juttua kuuntelin. 170hv:tä kun tekee autosta melkein urheiluauton, ei krisus. Sen hehkutuksen jälkeen vain tokaisin että jos aletaan virittelemään, niin kyllä se lähempi 300hv:ta pitää irrota.
Lastuttamisen jälkeen oli kaveri kohtuullisen polleena. Lähdettiin kerran sitten mun 9-3:lla hakemaan ostoksia, kurvasin tahallaan Hämeenlinnantien kautta jotta pääsin rampille. Rampin alussa kakkonen silmään ja ahtopaineet sinne huimaan 0,65 bariin mihin purkkaviritetty kolkkini ne nostaa. Kakkonen loppuun ja ryhmityin väylälle. Tämän jälkeen en ole kertaakaan kuullut juttua "urheiluautosta". Seuraava kyyditys tapahtuukin steg 4:n jälkeen...
Lastuttamisen jälkeen oli kaveri kohtuullisen polleena. Lähdettiin kerran sitten mun 9-3:lla hakemaan ostoksia, kurvasin tahallaan Hämeenlinnantien kautta jotta pääsin rampille. Rampin alussa kakkonen silmään ja ahtopaineet sinne huimaan 0,65 bariin mihin purkkaviritetty kolkkini ne nostaa. Kakkonen loppuun ja ryhmityin väylälle. Tämän jälkeen en ole kertaakaan kuullut juttua "urheiluautosta". Seuraava kyyditys tapahtuukin steg 4:n jälkeen...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Ihme itkemistä kuinka riisselikuskit polkee ja "luulee" että niillä on "nopeimmat autot". Totuus on vaan se että diisselillä on hauska polkea kun se ei näy tankatessa kuitenkaan lompakossa! V***u siinä kukaan mitään yritä päteä ainakaan yleensä. Ittekin ajelen aina isin riisselillä ja kyllä se lusikka sinne pohjaan yleensä uppoaa ilman että oon mitään viivoja vetämässä.
No hard feelings

No hard feelings

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Juuri näin.tturku kirjoitti:Ihme itkemistä kuinka riisselikuskit polkee ja "luulee" että niillä on "nopeimmat autot". Totuus on vaan se että diisselillä on hauska polkea kun se ei näy tankatessa kuitenkaan lompakossa! V***u siinä kukaan mitään yritä päteä ainakaan yleensä. Ittekin ajelen aina isin riisselillä ja kyllä se lusikka sinne pohjaan yleensä uppoaa ilman että oon mitään viivoja vetämässä.![]()
No hard feelings
Totuus on vaan se että bensaturbolla on hauska polkea kun ne riisselit ei näy kuin taustapeilistätturku kirjoitti:Ihme itkemistä kuinka riisselikuskit polkee ja "luulee" että niillä on "nopeimmat autot". Totuus on vaan se että diisselillä on hauska polkea kun se ei näy tankatessa kuitenkaan lompakossa! V***u siinä kukaan mitään yritä päteä ainakaan yleensä. Ittekin ajelen aina isin riisselillä ja kyllä se lusikka sinne pohjaan yleensä uppoaa ilman että oon mitään viivoja vetämässä.![]()
No hard feelings

SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Ja ralliradat on kilpailua varten 
En mä ainakaan saa mitään kiksejä jos pöllytän jotain valoista lähtiessäni. Esim. mikroautoradalla onkin sitten kaksinverroin hauskempaa, kun pääsee kilpailemaan kavereiden kanssa.

En mä ainakaan saa mitään kiksejä jos pöllytän jotain valoista lähtiessäni. Esim. mikroautoradalla onkin sitten kaksinverroin hauskempaa, kun pääsee kilpailemaan kavereiden kanssa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96