Ratin "napsumisesta" kärsivät

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
e0000333
"Hölösuu"

Ratin "napsumisesta" kärsivät

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ajattelin vielä laittaa tänne viestin erikseen vaikka samasta asiasta puhutaankin jo monessa topicissa. Aiheena liukuholkin rasvaaminen, joka ainakin minulla poisti napsumisen. Kolmen päivän ajan on napsuminen ollut poissa rasvaamisen jälkeen. Voiteluaineena käytin vaseliinispreitä.
Napsumiseen kyllästyneenä ajattelin myös koittaa voidella sitä liukuholkkia tai vastaavaa joka sijaitsee heti sen ristikkonivelen yläpuolella. Toimenpiteestä oli puhetta jossain muussakin topicissa. Voitelu onnistuu ilman mitään purkamisia. En tiedä sitten poistaisiko mikä tahansa voiteluaine napsumisen. Itse hommasin vaseliinispreitä, joka purkista ulostultuaan muuttuu vaseliiniksi liuottimen haihduttua(paksumpaa). Tavara ei ollut mitään HHS2000 tai vastaavaa sitkostetavaraa vaan ihan tavallista spreivaseliinia. Ja tosiaan kolmepäivää on mennyt ilman ratin kolahtelua.
Saa nähdä kuinka pitkäksi aikaa tuosta on apua, mutta tilapäisesti ainakin auttoi. Halpa korjaus verrattuna akselin vaihtoon....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
saab.95
"Kaasari"

Re: Ratin "napsumisesta" kärsivät

Viesti Kirjoittaja saab.95 »

e0000333 kirjoitti:Ajattelin vielä laittaa tänne viestin erikseen vaikka samasta asiasta puhutaankin jo monessa topicissa. Aiheena liukuholkin rasvaaminen, joka ainakin minulla poisti napsumisen. Kolmen päivän ajan on napsuminen ollut poissa rasvaamisen jälkeen. Voiteluaineena käytin vaseliinispreitä.
Napsumiseen kyllästyneenä ajattelin myös koittaa voidella sitä liukuholkkia tai vastaavaa joka sijaitsee heti sen ristikkonivelen yläpuolella. Toimenpiteestä oli puhetta jossain muussakin topicissa. Voitelu onnistuu ilman mitään purkamisia. En tiedä sitten poistaisiko mikä tahansa voiteluaine napsumisen. Itse hommasin vaseliinispreitä, joka purkista ulostultuaan muuttuu vaseliiniksi liuottimen haihduttua(paksumpaa). Tavara ei ollut mitään HHS2000 tai vastaavaa sitkostetavaraa vaan ihan tavallista spreivaseliinia. Ja tosiaan kolmepäivää on mennyt ilman ratin kolahtelua.
Saa nähdä kuinka pitkäksi aikaa tuosta on apua, mutta tilapäisesti ainakin auttoi. Halpa korjaus verrattuna akselin vaihtoon....
Löytyisikö tumpelolle kuvaa tai rautalankaohjetta että mistä tuo liukuholkki löytyy :?:

Napsuminen alkaa pikkuhiljaa nyppiä
:evil:
ex 9-5 Aero 2002
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ei ole kotisivutilaa tällähetkellä ja kuvan saaminen nettiin hankalaa.
Yritän saada kuvan jonnekkin. Itse kuvaaminen ei ole mikään ongelma...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
saab.95
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja saab.95 »

Kiitos, nyt meni jakeluun :D
ex 9-5 Aero 2002
siili69
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Tämä korjaus on itsellänikin ollut työlistalla jo pitkän aikaa; koeajon perustella naksumiset loppuivat.

Kiitokset ohjeista ja kuvista ;)

Jaska
tonnari
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja tonnari »

Kävin rasvaamassa heti. Saas nähdä kuinka tuo auttaa. Kyllästyttää napina... kiitti kuvista ja neuvoista.

Saab 9-5 farmari 2.3t Vector
Vastaa Viestiin