Ajattelin vielä laittaa tänne viestin erikseen vaikka samasta asiasta puhutaankin jo monessa topicissa. Aiheena liukuholkin rasvaaminen, joka ainakin minulla poisti napsumisen. Kolmen päivän ajan on napsuminen ollut poissa rasvaamisen jälkeen. Voiteluaineena käytin vaseliinispreitä.
Napsumiseen kyllästyneenä ajattelin myös koittaa voidella sitä liukuholkkia tai vastaavaa joka sijaitsee heti sen ristikkonivelen yläpuolella. Toimenpiteestä oli puhetta jossain muussakin topicissa. Voitelu onnistuu ilman mitään purkamisia. En tiedä sitten poistaisiko mikä tahansa voiteluaine napsumisen. Itse hommasin vaseliinispreitä, joka purkista ulostultuaan muuttuu vaseliiniksi liuottimen haihduttua(paksumpaa). Tavara ei ollut mitään HHS2000 tai vastaavaa sitkostetavaraa vaan ihan tavallista spreivaseliinia. Ja tosiaan kolmepäivää on mennyt ilman ratin kolahtelua.
Saa nähdä kuinka pitkäksi aikaa tuosta on apua, mutta tilapäisesti ainakin auttoi. Halpa korjaus verrattuna akselin vaihtoon....
Ratin "napsumisesta" kärsivät
Ratin "napsumisesta" kärsivät
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Re: Ratin "napsumisesta" kärsivät
Löytyisikö tumpelolle kuvaa tai rautalankaohjetta että mistä tuo liukuholkki löytyye0000333 kirjoitti:Ajattelin vielä laittaa tänne viestin erikseen vaikka samasta asiasta puhutaankin jo monessa topicissa. Aiheena liukuholkin rasvaaminen, joka ainakin minulla poisti napsumisen. Kolmen päivän ajan on napsuminen ollut poissa rasvaamisen jälkeen. Voiteluaineena käytin vaseliinispreitä.
Napsumiseen kyllästyneenä ajattelin myös koittaa voidella sitä liukuholkkia tai vastaavaa joka sijaitsee heti sen ristikkonivelen yläpuolella. Toimenpiteestä oli puhetta jossain muussakin topicissa. Voitelu onnistuu ilman mitään purkamisia. En tiedä sitten poistaisiko mikä tahansa voiteluaine napsumisen. Itse hommasin vaseliinispreitä, joka purkista ulostultuaan muuttuu vaseliiniksi liuottimen haihduttua(paksumpaa). Tavara ei ollut mitään HHS2000 tai vastaavaa sitkostetavaraa vaan ihan tavallista spreivaseliinia. Ja tosiaan kolmepäivää on mennyt ilman ratin kolahtelua.
Saa nähdä kuinka pitkäksi aikaa tuosta on apua, mutta tilapäisesti ainakin auttoi. Halpa korjaus verrattuna akselin vaihtoon....

Napsuminen alkaa pikkuhiljaa nyppiä

ex 9-5 Aero 2002
Kiitos, nyt meni jakeluun9-5T kirjoitti:www.uusikaupunki.fi/~tvirtane/2004%209-5%20025.jpg

ex 9-5 Aero 2002