JT'3 & Check Engine

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

JT'3 & Check Engine

Viesti Kirjoittaja Tero »

Jep. Laitettiin eilen alle kyseisen putkisto race katilla ja dpllä. Yllättävän asennusystävällinen homma oli. Mutta löin tulille ja lähin ajamaan. No kaikki hyvin, mutta sitten annoin vähän enemmän kaasua niin check engine syttyi, paloi n. 5 minuuttia jonka jälkeen sammui.

Liekö johtuu lambdasta, koska ne johot on umpi kireellä, ei itseasiassa meinannu mahtua kiristämään kunnolla siihen dp:iin ku ei antanu yhtään periks. Mitä haittaa on jos lambdan toiminta häiriintyy?
Saab 9-5 Aero -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei kai se muuten haitta mutta sytyttää tuo CE:n ja toiminee vain varakartalla. Luultavammin Lamdan johto poikki tai lamda irti.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Taannoisen turbonvaihdon yhteydessä samansuuntaisia kokemuksia check engine valon kanssa, ilmeisesti oli lambda ottanut nokkiinsa (likaa / asennusöljyjä tms) ja herjaili muistaakseni "learning fault in lambda" tjsp. Akun piuha irti ja vika ei sen koomin uusiutunut. Eli saattoi olla tilapäinen härö.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mulla ainakin lambdalle sai kummasti lisää letkua, kun pujotteli sieltä moottorin toiselta/takapuolelta löysää jakopään kiinnikkeiden kautta siihen etupuolelle. Eipä tuo muuten olisi riittäny laisinkaan...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Elo 18, 2006 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Mulla se letku on ihan umpi kiree, menee siitä kannen välistä ihan myöten eikä annan yhtään periks. :x
Saab 9-5 Aero -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kyllä siellä on löysää, pitää vaan pidikemetallit irroittaa. Mulla oli kans irrottaessa piuhat kireellä, mut kun lähdin jakopäästä osia irrottamaan, niin löysää tuli kummasti =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mulla oli nuo pidikkeet sen verran löysiä, notta tuli nätisti työnnä/vedä menetelmällä. Tietty yhden pidikkeen välin kerrallaan työstin...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin